Forum MERCEDES C KLASA - W204

Forum Mercedesa klasy C (2007- 2014)


Teraz jest 9 lut 2016, o 23:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 mar 2014, o 19:21 
Offline

Dołączył(a): 1 sty 2014, o 19:15
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Pytanie jak w temacie. Kiedy należy wymienić łańcuch rozrządu w 1,6 kompressor. Czy 100 tys km jest właściwą granicą?

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

_________________
Krystek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 mar 2014, o 23:04 
Offline

Dołączył(a): 2 mar 2014, o 18:38
Posty: 46
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Z tego co wiem dopiero jak zaczyna szumieć. Wymienia się łańcuch rozrządu. jak miałem nissana 400kkm i cisza silnik 1,8 w damie raczej gorzej być nie może.

_________________
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2014, o 14:14 
Offline

Dołączył(a): 18 sie 2012, o 07:34
Posty: 50
Lokalizacja: Włocławek
Słyszałem od mechanika, że nie powinno się wierzyć w te bzdury, co podają w ASO i żeby wymieniać co 150 tyś max.

_________________
W204 C180 Kompressor 156KM 2007 r. Manual WDD2040461F046599


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2014, o 20:34 
Offline

Dołączył(a): 1 sty 2014, o 19:15
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
A ja słyszałem właśnie ze 100 tys km to właściwa granica. No i mechanik przy przeglądzie powiedział mi że "słyszy rozrząd". Ja tam nic nie słyszę, no ale jako laik nie wiem jaki to ma być dźwięk i dlatego wolę zweryfikować opinię mechanika.

Zatem ponawiam pytanie.


A tak w ogóle to jeśli ktoś miałby o tym pojęcie to można podpiąć taki wątek i wpisać tam graniczne przebiegi dla rozrządu w każdej wersji silnikowej...

_________________
Krystek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2014, o 19:25 
Offline

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 10:05
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Przeciez to lancuch nie pasek... Pasek to rozumiem co 100tys ale lancuch???!! Wg mnie przy 250k trzeba sprawdzic stan lancucha znaki / napinacz i tyle


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2014, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 1 sty 2014, o 19:15
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
tymoti, prasa motoryzacyjna pełna jest artykułów o rozciągających się łańcuchach które doprowadzają do przeskoczenia o kilka ogniw, co skutkuje zniszczeniem silnika. Czytałem o tym sporo ale nie natrafiłem akurat na artukuł o silnikach Mercedesa, wiec nie bagatelizowałbym tematu.
Łańcuchy to wymysł, który miał być tak trwał jak silnik ale rzeczywistość okazała się inna dla wielu koncernów.

_________________
Krystek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2014, o 08:06 
Offline

Dołączył(a): 2 mar 2014, o 18:38
Posty: 46
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
To nie jest silnik 2.0BMW w którym lubi sobie łańcuch strzelić czy też Oplowski który się rozciąga jak guma do żucia. Mam też sprintera silnik ten sam co w C 220 czyli OM 646 przebieg 300tyś km łańcucha nic nie słychać pracuje równo i ma kopa jak w dniu wyjazdu z salonu. Jak chcesz sobie odchudzić portfel to wymień łańcuch, ja po to kupowałem silnik na łańcuszku aby zapomnieć o rozrządzie. Jak olej wymieniasz na czas to się nie musisz martwić o rozrząd.

_________________
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2014, o 18:32 
Offline

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 10:05
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
dokladnie, sam mialem ep3 typer 200KM (w serii) zrobiony na 270KM na lancuchu .. i jak najbardziej wytrzymuje takie przeciazenia itd to co dopiero mowic o silniku w mesku..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2014, o 19:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2009, o 16:27
Posty: 1042
Lokalizacja: Warszawa
W silnikach W204 rzadko zrywa się łańcuch, ale są i na pasku zębatym, więc dobrze by było zapoznać się z rodzajem silnika.
Zazwyczaj odczytanie przy okresowym przeglądzie (wymiana oleju) usterek silnika czasem mówi o nie zgraniu czujnika wału i wałków rozrządu.
To podstawa do wymiany.
Jest dużo silników i każdy ma inaczej wyznaczoną wymianą.
Zazwyczaj 7° przestawienia rozrządu dyskryminuje łańcuch.
Na razie w żadnym W 204 nie wymieniałem, ale trzech klientów dostało już ostrzeżenie
~ 200 tys.Na co czekają - nie wiem.
Zerwany rozrząd = wymiana silnika - naprawa nie istnieje.

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę
śliczną córkę i już rudą Damę S210 320CDI

Zwykle tu: http://www.w210.pl/ i tam gdzie MB.

13 certyfikatów Stuttgart, 39 lat pracy przy MB.
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 mar 2014, o 11:11 
Offline

Dołączył(a): 1 sty 2014, o 19:15
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
polecam kwietniowy "auto motor i sport" w ktorym jest artykuł poświęcony W204. Artykuł zdecydowanie z krótki i napisany po łebkach ale twierdzą w w nim, że "w silnikach M271 wyciąga się jednorzędowy łańcuch rozrządu już po 70-100 tys. km."

Nie piszę aby kogoś straszyć. Chciałem tylko zweryfikować te opinie, bo jest to niezmiernie mały przebieg jak na łańcuch.

_________________
Krystek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


części mercedes

Sklep z częściami do Mercedesa - MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group