Hałas w C-klasie

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Hałas w C-klasie

Post autor: zarys »

Nasze autka mają opinię bardzo dobrze wytłumionych!!! I jestem się z tym w stanie zgodzić ale przy jeździe po dobrej nawierzchni i do prędkości 50 km/h. Powyżej tej prędkości opływy wiatru i hałasy od kół są, subiektywnie oceniając, wysoko przekraczające hałasy jakie rejestrowałem w moim fordzie MONDEO III.(Koła alu ,opony continental, przebieg 55000km, większość tras autostrada A1). Zaznaczam,że oba auta mają silniki TDCI o porównywalnej pojemności. Za miesiąc mam przegląd okresowy i poproszę o sprawdzenie łożysk kół, może tam się zaczyna jakieś "kongo", ale ogólnie oczekiwałem od autka za ponad 200 000 PLN wyższego komfortu. A jakie jest w tej sprawie zdanie szanownych Kolegów?? ;-)
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
ks
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2011, o 23:31

Post autor: ks »

Ten hałas zaobserwowałeś teraz, np po wymianie opon, czy od początku? 55K km to za mało na łożyska.
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

hałas w c-klasie

Post autor: zarys »

kszapytał:
Ten hałas zaobserwowałeś teraz, np po wymianie opon, czy od początku?
Autko mam od 5 miesięcy, ni jak więc nie mogę porównać co było wcześniej. Zimą zrobiłem z 8000km ale to całkiem inne warunki. Teraz zaczynam coraz więcej słyszeć, co jest naturalne, warunki stabilniejsze i minął okres fascynacji nową zabawką. Zobaczę co będzie po przeglądzie po 60000km (zamiana oleju w silniku i skrzyni biegów) może na nowym oleju będzie ciszej? A co do łożysk to okres eksploatacji jest wielkością miarodajną jedynie w przypadku idealnie zmontowanych piast i łożysk. Miałem już przypadek wymiany łożysk po niewielkim przebiegu w innym samochodzie.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 133
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 15:02
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Ja jeżdżę od niedawna E-klasą (W211) i musze przyznać, że też spodziewałem się lepszego wyciszenia wnętrza, tym bardziej, że wcześniej miałem wysłużoną C-klasę (W202 z 94r.) i w sumie nie zauważyłem, aż tak dużej różnicy pomiędzy nimi.

Duży wpływ ma napewno ogumienie. Niestety nawet renomowane marki robią coraz gorsze jakościowo opony, które mogą trochę szumieć. Nawierzchnia też swoje robi - jak czasem gdzieś jadę, to na niektórych odcinkah asfaltu normalnie łep pęka od huczenia (głównie chodzi o taki asfalt z dużą ilościa kamieni, taki "gruboziarnisty").

Zauważcie też, że w testach prasy motoryzacyjnej często jest podawany poziom hałasu mierzony w dB, i często Mercedesy wcale nie mają zbyt rewelacyjnych wyników porównując do konkurencji. Oczywiście diesle zawsze będą odczuwalnie głośniejsze, dlatego ja kupiłem E320, ale w benzynce ;-)

Dziś Mercedes to już tylko zunifikowany wyrób, poskładany często z części pochodzących od kilkudziesięciu podwykonawców z różnych części świata, z nastawieniem na maksymalna oszczędność w kosztach produkcji - dlatego nie wymagajmy zbyt wiele...
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 133
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 15:02
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Od jakiegoś czasu jeżdżę C200 z 2012r. (auto zastępcze) i muszę przyznać, że faktycznie z wyciszeniem nie ma szału. Zwłaszcza na nawierzchniach gorszej jakości słychać mocno hałasy dobiegające od kół i opon. Szumy powietrza przy większych prędkościach też słychać.
W porównaniu do mojego starego W211 jest to raczej głośne auto. Widzę, że Mercedes zaczyna coraz bardziej oszczędzać na wszystkim, nawet na materiałach wygłuszających :-|
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

To prawda im nowsza dama tym głośniej.Nawet stare klasy S były cichsze od nowych.
Dzisiaj przejechałem się W140 i pół godziny później ładną W221.
Po wybojach W221 cichsza, ale po "równej" nawierzchni kupa świerszczy, szelestów.Wygłuszenie i uszczelki do kitu.Cichsza jest moja S210 (co prawda wyciszona), ale 13 letnia E klasa kombi.Mam świerszcza za licznikiem w tylnych prawych drzwiach i jak w każdym kombi roleta wielozadaniowa daje do wiwatu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
imperator
Posty: 58
Rejestracja: 8 paź 2013, o 12:40
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: imperator »

noc, myślę że nowa S klasa powraca do tradycji mercedesa, tego prawdziwego,starego mercedesa :lol: .Miałem okazję testować w weekend właśnie S klasę wyprodukowaną 15 września tego roku! :-P .Wrażenia niesamowite ,jakość naprawdę najwyższych lotów .Co do hałasu to niestety słyszalny był szum ,taki jak przy nie domkniętej szybie .ale nie zwiększał się nawet przy prędkości 200 km/h :oops: .Życzył bym sobie podobnej jakości w C klasie :mrgreen: .Wracając do tematu,proszę o ocenę czy mogę się spodziewać lepszej trakcji w W204 niż w W203 (270 cdi)?
PS
Choć jeździłem nową S-ką, :-P to nie miałem przyjemności jeszcze podróżować W 204.
posiadacz WW203c 220 cdi automat kombi,teraz W212 350 cdi też kombi i W204 250 cdi 4matic kombi WDD 2042821F923007
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

W204, to sprawna, cicha i niestety trochę ciasna w porównaniu do W203.
Cztery osoby z tego dwie na tylnych siedzeniach nie za wysokie i można komfortowo jeździć.
Jakość siedzeń trochę się pogorszyła.Miejsca na łokcie z przodu nie ma przy wzroście powyżej 176 cm.
No cóż, to klasa C - małe przytulne wnętrze na jazdę do 200 km. non stop.
Potem pół godziny na rozprostowanie członków i dalej.To nie klasa S - jazda bez zmęczenia od tankowania - do tankowania.
Zawsze podziwiam właścicieli klasy A i Smart.Tam 30 minut i wszystkie członki bolą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

noc pisze:W204, to sprawna, cicha i niestety trochę ciasna w porównaniu do W203.
Cztery osoby z tego dwie na tylnych siedzeniach nie za wysokie i można komfortowo jeździć.
Jakość siedzeń trochę się pogorszyła.Miejsca na łokcie z przodu nie ma przy wzroście powyżej 176 cm.
No cóż, to klasa C - małe przytulne wnętrze na jazdę do 200 km. non stop.
Potem pół godziny na rozprostowanie członków i dalej.To nie klasa S - jazda bez zmęczenia od tankowania - do tankowania.
Zawsze podziwiam właścicieli klasy A i Smart.Tam 30 minut i wszystkie członki bolą.
Widzę że zwymiarowałeś go dokładnie ;-)

Kolega to chyba z tego rocznika co dużo mniej komfortowe auta na polskich drogach pamięta, a wydaje się jakby nie. Dlatego uważam że chyba trochę przesadzasz z tą ciasnotą, hałasem i jakością siedzeń. To jest C klasa - nie S, dlatego też pokaźni cyganie jeżdzą tymi drugimi. Wielokrotnie sprawdziłem - da się przejechać dużo więcej niż 200 km za jednym "posiedzeniem" bez interwencji chirurga i pobytu w sanatorium po takim wyczynie.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Awatar użytkownika
vladi
Posty: 119
Rejestracja: 9 kwie 2013, o 21:05
Lokalizacja: Günzburg

Post autor: vladi »

miluch, ale jakość jednak bez porównania. Siedzenia 203 byli lepiej "skrojone". w 204 jak trochę kurzu się pojawi, to go już widać, poza tym u mnie z siedzeń jakieś włókienka wystają i mnie to denerwuje.
c117 180 (01/2015) 122 koni i jeden osioł
w204 200CDI BE T-Modell (09/2010)-EX
w203 220CDI T-Modell (10/2002)-EX

Auto bez Gwiazdy jest jak Kościół bez krzyża.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

vladi pisze:miluch, ale jakość jednak bez porównania. Siedzenia 203 byli lepiej "skrojone". w 204 jak trochę kurzu się pojawi, to go już widać, poza tym u mnie z siedzeń jakieś włókienka wystają i mnie to denerwuje.
Nie pogadamy, nie jeździłem/nie posiadałem nigdy W203.

Co do spadku jakości materiałów - księgowi w większości dzisiejszych korporacji samochodowych kończyli tą samą szkołę - ma być tanio i znośnie jakościowo, a użytkownik musi zapragnąć wymienić na nowe auto po kilku (na pewno nie kilkunastu!) latach. :roll:
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
lukas
Posty: 12
Rejestracja: 5 paź 2013, o 19:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas »

Może dorzucę moje odczucia co do głośności.W204 220 cdi na biegu jałowym jest dość drażliwie denerwujący. Po lekkim dodaniu gazu jest dużo lepiej. Kultura pracy od razu wiele lepsza. Podczas jazdy z większymi prędkościami słychać dość mocno szum wiatru. Miałem okazję porównać z w212 z tym samym silnikiem i tam na biegu jałowym kultura pracy o niebo wyższa. Natomiast przy wyższych prędkościach bardziej słychać szum opon, ale w końcu jest tam 245 na feldze.
c 220 cdi elegance 170kM
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Moje komentarze wynikają z rzadkich jazd damami klientów (próby/dopasowania/diagnozy).
Zwykle, to tylko 2-3 km.
Ponieważ jeżdżę dużą ilością modeli, mam porównanie, ale aut zwykle po dobrym przebiegu.
Niektóre moje wypowiedzi mogą być kontrowersyjne, ale zwykle jestem obiektywny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Corvax
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2013, o 23:28

szum wiatru z jednej strony

Post autor: Corvax »

Mnie w moim C200 Kompressor irytuje szum wiatru wyraźnie większy od strony kierowcy. jeździłem nim jako pasażer i z drugiej strony jest ciszej. Moja dziewczyna siadła za kierownicę i też od razu zwróciła na to uwagę. Nie wiem co jest. Obejrzałem dokładnie uszczelki drzwi, nie ma żadnych nierówności. Blacharka też bez zarzutu. Wszystko ładnie spasowane. Już nie wiem na co patrzeć ale coś jest nie tak, choć wygląda idealnie. jeszcze lusterko chcę dokładniej obejrzeć ale raczej też będzie ok.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Tu doradzanie po za uszczelką odpada.
Zakładając poprawny montaż i dopasowanie drzwi, jest kilka sposobów od nici, wstążeczek po świecę dymną bezzapachową.
Można też zacząć profesjonalnie - mikrofon, kamera termowizyjna itd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości