Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Nie zrobiłem toturialu bo wymiane robiłem w ASo ze względu na ograniczony czas wolny. Do polifta jest wlewany olej o specyfikacji 236.15 i jest on niebieski. Olej 236.14 jest czerwony i jest wlewany do skrzyń 722.6 i 722.9 - tutaj pierwsza generacja. W skrzyniach 722.9 pierwszej generacji można było wlewać olej 236.14 jak i 236.15 w zależności co było zalane. W polifcie ze skrzynia 722.9 - 7G Tronic Plus - jest wlewany olej 236.15. Sama wymiana oleju nie różni się zbytnio procedura od wymiany oleju w 722.6, różnica jest taka, że nie ma bagnetu i olej wlewamy poprzez otwór spustowy w misce. następnie rozgrzewamy skrzynie do odpowiedniej temperatury odkręcamy korek spustowy i robi nam się poziom Dzisiaj wieczorem wstawie dokument z WIS odnośnie wymiany oleju w tej skrzyni.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Ktos a co powiesz o RAVENOL ATF M 9-SERIE ? Zastanawiam sie nad wymiana bo juz kolo 50tys stuknelo od wymiany i mysle o czyms dobrym.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Ten olej jest na liście bevo, przewinął się podobny temat ostatnio na forum w UK i ludzie sobie chwalą. Nie widziałem specyfikacji produktu ale znając życie większość oleji przekładniowych ma bardzo podobne parametry. U mnie Fuchs bierze góre, cenowo wypada najlepiej, jakościowo górna kółka, Ravenol jakościowo też pewnie niczym nie będzie ustępował ORi czy Fuchs ale nie wiem jak wygląda to cenowo, podejrzewam, że to podobna cena do Fuchs.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Ja mam pytanie odnośnie uzupełniania oleju po spuszczeniu oleju z całej skrzyni tzn. z konwertera też. Wiadomo kiedy spuścimy tylko z miski to wlejemy mniej więcej tyle samo, uzupełnimy zgodnie z zaleceniami, wówczas nie widzę obawy o pompę oleju bo konwerter jest nadal peny. Kiedy zlejemy cały olej z konwertera też to czy uzupełnianiu towarzyszy jakaś inna procedura..?? czy uzupełniamy jak wcześniej z tym że wlewamy oleju więcej ( również mniej więcej tyle co wyleciało ) bez obawy że tam coś zapracuje na sucho.? czy można w taki sposób narobić marazmu..??
Jak by się ktoś wypowiedział na ten temat..
Jak by się ktoś wypowiedział na ten temat..
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Wg instrukcji WIS którą czytałem dość uważnie przed wymianą w 722.6 - po spuszczeniu płynu z konwertera, należy wlać chyba 0.5L więcej niż tego co było tylko w misce. Odpalasz samochód na chwile i potme uzupełniasz. Wytargam to wszystko do końca tygodnia i wrzuce na forum.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
To wrzuć jak mozesz i zerknij czy 722.9 jest jakaś różnica..
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Dzisiaj dokument wrzuce do działu zrób to sam do mojego tematu odnośnie wymiany oleju w skrzyni 722.6
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
We waiting.
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Dzisiaj wrzucam, zawalony pracą byłem i pozapominałem a wczoraj mnie przeziębienie rozwaliło
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
A wiadomo może jaki numer na zawór lock up w skrzyni 7g tronic plus i który to dokładnie na płycie? Chciałbym go wymienić przy następnej wymianie oleju
Vin: WDD2042021F810376
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Ja jak wymieniam olej w 722.9, to wcześniej podpinałem SD do sprawdzenia temperatury, ale za dużo z tym cackania się, więc od jakiegoś czasu używam laserowego czujnika do mierzenia temperatury. Jak już mówimy o spuszczaniu i zalewaniu oleju to temperatura jaką musi osiągnąć olej aby odmierzyć dokładną ilość to 45 stopni. Do wymiany całkowitej wymiany oleju(łącznie z konwerterem) potrzebne jest 10l oleju. Nadmiar zlatuje po nagrzaniu do 45 stopni(silnik uruchomiony w trakcie odmierzania poziomu). Ja używam 11l oleju, 1 litr przeznaczam na przepłukanie układu, a robię to tak że odkręcam przewód powrotny idący do skrzyni i przetłaczam pod cisnieniem ten olej(już po zdjęciu miski). Przed wymianą oleju bardzo ważną i istotną czynnością jest dokładne wypoziomowanie auta na podnośniku. Czasem ściągam płytę sterującą i przepłukuję elektrozawory w czystym oleju.
Zestaw do wymiany idzie zrobić samemu, ja zrobiłem z 5 litrowego opryskiwacza ogrodowego. Dokupiłem tylko adapter do miski olejowej, który wkręcamy w miejsce korka spustowego, kranik i kilka metrów przeźroczystego wężyka, a potem to wszystko ładnie przerobiłem.
Zestaw do wymiany idzie zrobić samemu, ja zrobiłem z 5 litrowego opryskiwacza ogrodowego. Dokupiłem tylko adapter do miski olejowej, który wkręcamy w miejsce korka spustowego, kranik i kilka metrów przeźroczystego wężyka, a potem to wszystko ładnie przerobiłem.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
No i brawo. Jak masz jakies fotki to wrzuc. Na pewno sie komus przedadza.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Ogólnie tutorialu nie robiłem, kilka fotek mam, ale nie nazbyt tyle aby zrobic z tego fajną fotorelację. Możliwe że w najbliższym czasie będę robił wymianę u siebie, to zrobię kilka fotek pod konkretny tutorial.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
Jaki olej zalałeś?lukzlo22 pisze:Ogólnie tutorialu nie robiłem
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
S204 C320 CDI 4matic
Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus
U siebie jeszcze nie lałem, będę się zastanawiał, ale wleję chyba co fabryka daje. Według mnie nie ma różnic jeśli chodzi o oleje ATF opasane specyfikacją do tego modelu skrzyni. W kilku 7G wlewałem różnych firm, co klienci przynieśli swojego, wszystkie miały zalecaną specyfikację.
Jedynie kiedyś w mojej w211 ze skrzynią 7G wlałem inną specyfikację niby nie do tej skrzyni, był to ATF Castrol Transmax, minęły 4 lata i skrzynia pracuje dalej bez szarpnięć, jak nowa.
Jedynie kiedyś w mojej w211 ze skrzynią 7G wlałem inną specyfikację niby nie do tej skrzyni, był to ATF Castrol Transmax, minęły 4 lata i skrzynia pracuje dalej bez szarpnięć, jak nowa.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości