C350 CDI za wysokie obroty na postoju

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

dizi59
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, o 13:33
Lokalizacja: Zamość

C350 CDI za wysokie obroty na postoju

Post autor: dizi59 »

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że po ostrej jeździe i na krótkich odcinkach (do kilku kilometrów) wolne obroty nie są jak zwykle ok 600rpm tylko 800 rpm. Wtedy z wydechu wylatują tak gorące spaliny, że rękę można poparzyć. Zaczęło się to mniej więcej wraz z nadejściem lata. Plus to jak go wtedy gaszę to silnik się telepie jak w jakimś starym dieslu.
Miał już ktoś coś podobnego?
C350 CDI
rOkO
Posty: 40
Rejestracja: 26 lut 2013, o 14:44

Post autor: rOkO »

Powinienes wtedy spokojnie zrobic kilka(nascie) km az obroty spadna, bo wyglada to jak wypalanie filtra, inaczej mozesz go po prostu rozwalic.
C 320CDI 4Matic AVANTGARDE AMG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Natychmiast na Star Diagnosis i prawdopodobnie wypalanie filtra lub do wymiany jeden z czujników na wydechu.
To nie żarty, ten silnik lubi się rozlecieć.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
dizi59
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, o 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dizi59 »

miałem trochę przerwy w obecności na forum ;/ zauważyłem, że to dzieje się kiedy robię małe odcinki, jak np do pracy 4km samochód zgaszony potem tylko gdzies przejechać kawałeczek i tak w kółko, albo kiedy czasami dostanie trochę dupce i za chwilę się zatrzymuję. Chodzi o filtr cząstek stałych?
C350 CDI
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Tak.Wypalisz zawory lub silnik się przegrzeje.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
dizi59
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, o 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dizi59 »

Widziałem firmy które zajmują się usuwaniem tych filtrów. Tylko teraz pytanie czy jest on niezbędny albo czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na silnik?
C350 CDI
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Koszt wypalenia na postoju, to 150-300 zł. Wymiana filtra 4-6 tys.zł.
Usunięcie - wstawienie tłumika 300-500 zł. wiąże się ze zmianą oprogramowania sterownika silnika 800-1000zł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
dizi59
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, o 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dizi59 »

Co jest lepsze dla silnika usunięcie czy wypalenie? Bo o wymianie możemy nawet nie dyskutować... :roll:
C350 CDI
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Najpierw spróbuj wypalić samemu.
Procedura jest prosta.
Zagrzej silnik, wjedź na autostradę i 10-20 minut powyżej 120km/h.
Po kilku minutach za Tobą będzie ciemno i pomału przestanie.
Dalsze ewentualne czynności, to już Twój portfel.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości