Chiptuning W204
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Chiptuning W204
Witam,
w ostatni weekend postanowiłem nieco zwiększyć ilość kucyków pod maską C200 CDI. Zamiast fabrycznych 136 KM i 270 Nm wyszło trochę więcej 152,9 KM i 286 Nm.
Po paru zabiegach i hamowaniach ostatecznie udało się uzyskać 183,7 KM i 397 Nm (wykres poniżej)
Muszę przyznać, że różnica jest wyraźna - przyspieszenie 0-100 km/h wynosi obecnie około 8,1s, zaś prędkość maksymalna wzrosła o około 20 km/h, spalanie mniej więcej na tym samym poziomie (w drodze powrotnej spalił o 0,8 l/100 km więcej, ale trochę go cisnąłem). O podzespoły jestem spokojny - parametry zbliżone do C220 CDI, a jak wiadomo jest tam ta sama turbina oraz sprzęgło z dwumasą...
w ostatni weekend postanowiłem nieco zwiększyć ilość kucyków pod maską C200 CDI. Zamiast fabrycznych 136 KM i 270 Nm wyszło trochę więcej 152,9 KM i 286 Nm.
Po paru zabiegach i hamowaniach ostatecznie udało się uzyskać 183,7 KM i 397 Nm (wykres poniżej)
Muszę przyznać, że różnica jest wyraźna - przyspieszenie 0-100 km/h wynosi obecnie około 8,1s, zaś prędkość maksymalna wzrosła o około 20 km/h, spalanie mniej więcej na tym samym poziomie (w drodze powrotnej spalił o 0,8 l/100 km więcej, ale trochę go cisnąłem). O podzespoły jestem spokojny - parametry zbliżone do C220 CDI, a jak wiadomo jest tam ta sama turbina oraz sprzęgło z dwumasą...
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Troszkę dziwne, że moment obrotowy przy tak podkręconej mocy jest poniżej 400Nm, czyli poniżej serii C220 cdi. Czytałem na stronie pewnego"cziptunera", że c 200 cdi jest bardzo wdzięczny jeśli chodzi o wgranie nowej mapy i przyrosty można uzyskać naprawdę spore. Ciekawe tylko jak będzie wyglądała eksploatacja. Kolego radex podziel się z nami Twoimi odczuciami za jakiś czas. Sam czasami myślę o podrasowaniu delikatnym mojej C, ale jeszcze muszę dojrzeć do tematu. Myślałem o sterowniku od Brabusa ale cena 1100euro netto troszkę przeraża.
c 220 cdi elegance 170kM
lukas moc nie jest wprost proporcjonalna do momentu obrotowego, np. W204 C200 CDI zarówno przedliftowa, jak i poliftowa ma 136 KM, ale ta wcześniejsza ma moment obrotowy 270 Nm, a obecna 360 Nm.
Odnośnie uzyskanych wartości - moim celem było uzyskanie bezpiecznych przyrostów. Może można by było jeszcze wyciągnąć 30-50 Nm więcej, ale powyżej tego to już ryzyko, że coś %^&^%
Odnośnie uzyskanych wartości - moim celem było uzyskanie bezpiecznych przyrostów. Może można by było jeszcze wyciągnąć 30-50 Nm więcej, ale powyżej tego to już ryzyko, że coś %^&^%
W204 C200 CDI Black Matte Princess
radex1978, "podobno"... Właśnie obawiam się tego, że skrzynia się rozleci, może nie odrazu tylko za rok-dwa. Nie mam kogo zapytać, bo firmy tuningowe zapewne powiedzą, że nic złego się nie wydarzy. Potrzebny jest jakiś obiektywny niezainteresowany obserwator.
c117 180 (01/2015) 122 koni i jeden osioł
w204 200CDI BE T-Modell (09/2010)-EX
w203 220CDI T-Modell (10/2002)-EX
Auto bez Gwiazdy jest jak Kościół bez krzyża.
w204 200CDI BE T-Modell (09/2010)-EX
w203 220CDI T-Modell (10/2002)-EX
Auto bez Gwiazdy jest jak Kościół bez krzyża.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie sypnie się przy rozsądnej jeździe, ale na taki moment obrotowy nie jest przygotowana.
Na pewno ew. szaleństwa na dobrze zagrzanym silniku i skrzyni.
Wtedy prawdopodobnie nic jej nie zaszkodzi.
Mechanicznie uszkodzone skrzynie odsyłam na ul.Zielonogórską w Ursusie.
Kolega dobrze naprawia po urwanych wałkach, wytopionych sprzęgłach, rozerwanych przekładniach planetarnych itp.
Na pewno ew. szaleństwa na dobrze zagrzanym silniku i skrzyni.
Wtedy prawdopodobnie nic jej nie zaszkodzi.
Mechanicznie uszkodzone skrzynie odsyłam na ul.Zielonogórską w Ursusie.
Kolega dobrze naprawia po urwanych wałkach, wytopionych sprzęgłach, rozerwanych przekładniach planetarnych itp.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2014, o 00:38
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 11:59
- Lokalizacja: Tychy
Ja robiłem też u Grzegorza.z GCS tyle ze w e90 2.0d moment poszedł na 399 a moc do 199. Jeździłem dwa lata zero problemów, a frajda nieprzeciętna spalanie spadło ok 0.7l/100km. Najlepsze że wie co robi, przed jakąkolwiek zmianą diagnozuje auto i w przypadku błędów pod kompem nie podejmuje się zmian map. Tak więc dla wąchających sie polecam zabawę w 100%. Warto popytać bo w bmw dawał forumowe zniżki ja płaciłem z hamownią i zmianą map 1000zł.
C180 Avantgarde\08\Automat
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 wrz 2014, o 10:46
- Lokalizacja: Chojnice
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
trochę spóźniony post ale odpowiem.klucha1128 pisze:Witam,posiadam Mercedesa W204 (136KM) AUTOMAT CZY BEZ ŻADNY PRZESZKÓD MOGE ZWIEKSZYĆ SOBIE MOC,NIE WPŁYNIE TO ZLE NA SKRZYNIE??PODOBNO PODZESPOŁY SA TE SAME CO W C220???CZY TO PRAWDA??
c200 i c220 to te same silniki i podzespoły, spokojnie c200 można zrobić na 200ps i 500NM bez obawy sypnięcia skrzyni (oczywiście w granicach rozsądku), wiadomo jak będzie cały czas czerwone pole to skrzynia klęknie w końcu
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Ja jestem po zabiegu moment obrotowy -UP, kucyków około 210 na sekwencji mega zabawa i frajda. Spalanie hehehe u mnie wzrosło ale to chyba, że but cięższy zrobił się.
Przy normalnej jeździe auto również lepiej zbiera się. Zmiana sterownika u mnie, żaden chip przez boxa, to odradzam.
Jak będziecie mieli pytania, to na PW poproszę.
Przy normalnej jeździe auto również lepiej zbiera się. Zmiana sterownika u mnie, żaden chip przez boxa, to odradzam.
Jak będziecie mieli pytania, to na PW poproszę.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:50
Szczerze nie mam pojęcia, to raczej indywidualny temat wiąże się to ze zmianą mapy sterownika. Podjedź do kogoś kto ma hamownię jeżeli masz automat, to potrzebna będzie hamownia dynamiczna, a zacznij od rozmowy.
Ja jestem zadowolony z momentu i ogólnie z całej inwestycji.
Niech moc będzie z Tobą
Ja jestem zadowolony z momentu i ogólnie z całej inwestycji.
Niech moc będzie z Tobą
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości