DPF Filtr cząstek
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
DPF Filtr cząstek
JAk wiadomo czasem potrafi się zapalić kontrolka silnika, czyli filtra i to informuje że należy wypalić go.
Powiedzcie mi , jak długo i jak konkretnie, w jaki sposób mam najszybciej go wypalać?
Jeżdżę już jakieś dobre 3 tygodnie i nie potrafi zgasnąć. Może przyczyną jest, że jeżdżę czasem na tempomacie 100 km/h bądź 90 km/h?
Ale czasami tak, ze i butuje go. Wiec nie mam pojęcia jak długo mam z tym problemem jeździć.
Doradźcie mi.
Powiedzcie mi , jak długo i jak konkretnie, w jaki sposób mam najszybciej go wypalać?
Jeżdżę już jakieś dobre 3 tygodnie i nie potrafi zgasnąć. Może przyczyną jest, że jeżdżę czasem na tempomacie 100 km/h bądź 90 km/h?
Ale czasami tak, ze i butuje go. Wiec nie mam pojęcia jak długo mam z tym problemem jeździć.
Doradźcie mi.
Mateusz
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Zapalenie się kontrolki awarii silnika "mówi" o jednym z setek błędów możliwych w systemie silnika.Niekoniecznie o zatkaniu filtra.
Filtr czyści się samoczynnie na rozgrzanym silniku przy szybkości zwykle autostradowej po 10-30 min. jazdy z równomierną szybkością.
Można go wypalać za pomocą komputera na postoju, ale w określonych warunkach i przez odpowiedzialnego diagnostę.Dobra gaśnica jest dedykowana gdyby osłony nad układem wydechowym były naruszone.Temperatury pod samochodem mogą sięgnąć 500°C.
Robiłem to setki razy i nie należy to do przyjemnych zajęć.Hałas silnika 3000obr. i smród jest uciążliwy - do 30 minut.
Tylko w ciepły dzień bez deszczu i musi być chociaż minimalny wiatr.
Efekt przeciętny z 90-95% zatkania do 3-5%. Czasem z tyłu szufelka żużlu.
Filtr czyści się samoczynnie na rozgrzanym silniku przy szybkości zwykle autostradowej po 10-30 min. jazdy z równomierną szybkością.
Można go wypalać za pomocą komputera na postoju, ale w określonych warunkach i przez odpowiedzialnego diagnostę.Dobra gaśnica jest dedykowana gdyby osłony nad układem wydechowym były naruszone.Temperatury pod samochodem mogą sięgnąć 500°C.
Robiłem to setki razy i nie należy to do przyjemnych zajęć.Hałas silnika 3000obr. i smród jest uciążliwy - do 30 minut.
Tylko w ciepły dzień bez deszczu i musi być chociaż minimalny wiatr.
Efekt przeciętny z 90-95% zatkania do 3-5%. Czasem z tyłu szufelka żużlu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
DPF
Jeżeli chodzi o błędy w kompie to żadnych nie ma.
Tj. żadnych wiadomości do zdiagnozowania.
Jedynie co to świeci kontrolka silnika.
Był taki moment. PRzyznam. Świeciła sie kontrolka silnika. Ganiałem auto. Zgasła. Ale za trochę czasu w ten sam dzień się znowu zapaliła i tak do tej pory.
Czyli rozumiem, że musze pod kompa podłączyć.
Będę niedługo chaxował go to mi powie znajomy co go boli o ile to nie jest dpf.
Dziękuje Kolego za odpowiedź szybką!
Tj. żadnych wiadomości do zdiagnozowania.
Jedynie co to świeci kontrolka silnika.
Był taki moment. PRzyznam. Świeciła sie kontrolka silnika. Ganiałem auto. Zgasła. Ale za trochę czasu w ten sam dzień się znowu zapaliła i tak do tej pory.
Czyli rozumiem, że musze pod kompa podłączyć.
Będę niedługo chaxował go to mi powie znajomy co go boli o ile to nie jest dpf.
Dziękuje Kolego za odpowiedź szybką!
Mateusz
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Uzupełniłem odpowiedź.Patrz wyżej.
W W204 nie ma możliwości by kontrolka silnika paliła się, a brak błędów.
UWAGA. Ta dama jest obsługiwana od pewnej daty przez system XENTRY, a nie DAS.
To znaczy, że stare systemy Star Diagnosis nie czytają błędów.
Koledzy - 99% warsztatów prywatnych MB nie jest w stanie diagnozować Waszych dam, lub diagnozuje przez China i nie ma błędów w systemach silnika i in.
Te "sprzęty" są do d.....
W W204 nie ma możliwości by kontrolka silnika paliła się, a brak błędów.
UWAGA. Ta dama jest obsługiwana od pewnej daty przez system XENTRY, a nie DAS.
To znaczy, że stare systemy Star Diagnosis nie czytają błędów.
Koledzy - 99% warsztatów prywatnych MB nie jest w stanie diagnozować Waszych dam, lub diagnozuje przez China i nie ma błędów w systemach silnika i in.
Te "sprzęty" są do d.....
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Po podłączeniu do kompa okazało się, że to sonda lambda ma błąd. Po usunięciu wyskoczył ponownie.
Polecacie jakieś firmy?
Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?
Polecacie jakieś firmy?
Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?
Mateusz
Hmm
Kolego, a czy to nie odgłos turbiny przypadkiem?kutacso pisze:Po podłączeniu do kompa okazało się, że to sonda lambda ma błąd. Po usunięciu wyskoczył ponownie.
Polecacie jakieś firmy?
Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
Re: Hmm
bardziej obstawiałbym tą nieszczęsną rurę intercoolera, objawy miałem takie same,myślałem że filtr(ale filtra u mnie brak jak sie okazalo), później doszedł świst-załamany obstawiałem turbo, okazało się że to rura intercoolera która nowa kosztuje 250 czy tam 270zł w ASOicebear pisze:Kolego, a czy to nie odgłos turbiny przypadkiem?kutacso pisze:Po podłączeniu do kompa okazało się, że to sonda lambda ma błąd. Po usunięciu wyskoczył ponownie.
Polecacie jakieś firmy?
Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
intercooler
Też zacząłbym od sprawdzenia turbiny i przewodów powiązanych z nią -tak jak wspomniał master-pit .
Nie chce się wprost wierzyć, że to dpf -ale to wszystko kwestia wiary
Nie chce się wprost wierzyć, że to dpf -ale to wszystko kwestia wiary
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Turbina nie, bo ładnie gwiżdżę, i lata jak należy.
Ten taki nietypowy świst występuje w 2/3 przypadków startu od 0 z gazem w podłodze. Na pewno szukać trzeba nieszczelności przy jakiejś opasce przy dolocie intercoolera.
A co do sondy lambda, można jeździć czy raczej to jest mus żeby w pierwszej kolejności to naprawić?
Ten taki nietypowy świst występuje w 2/3 przypadków startu od 0 z gazem w podłodze. Na pewno szukać trzeba nieszczelności przy jakiejś opasce przy dolocie intercoolera.
A co do sondy lambda, można jeździć czy raczej to jest mus żeby w pierwszej kolejności to naprawić?
Mateusz
w temacie
Nie masz na co czekać. Sonda lambda steruje składem mieszanki. Chyba zdajesz sobie sprawę co to znaczy?
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Pozdrawiam Ryszard
Zarys,
A mógłbyś mi powiedzieć i pomóc jak mam szukać takiej, aby dobrą kupić?
Sorry, ale jestem laikiem w tej kwesti, ogólnie jeżeli chodzi o mercedesy bo to jest moje pierwsze auto tej klasy. Przesiadłem sie z golfa IV.
Dokładnie to jest c 320 cdi 2007 rok produkcji, 4 matic, skrzynia 7g tronic.
Nie wiem co jeszcze potrzebne do wyszukania tej części.
Oraz rodzi mi się kolejne pytanie: czy sam z wymianą sobie poradzę? Bo szykuje się na chipa tego auta i przy okazji by mi błąd po wymianie wykasował.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-05-04, 20:10 ]
Czy ta jest odpowiednia?
http://allegro.pl/mercedes-sonda-lambda ... 48163.html
A mógłbyś mi powiedzieć i pomóc jak mam szukać takiej, aby dobrą kupić?
Sorry, ale jestem laikiem w tej kwesti, ogólnie jeżeli chodzi o mercedesy bo to jest moje pierwsze auto tej klasy. Przesiadłem sie z golfa IV.
Dokładnie to jest c 320 cdi 2007 rok produkcji, 4 matic, skrzynia 7g tronic.
Nie wiem co jeszcze potrzebne do wyszukania tej części.
Oraz rodzi mi się kolejne pytanie: czy sam z wymianą sobie poradzę? Bo szykuje się na chipa tego auta i przy okazji by mi błąd po wymianie wykasował.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-05-04, 20:10 ]
Czy ta jest odpowiednia?
http://allegro.pl/mercedes-sonda-lambda ... 48163.html
Mateusz
w temacie
W ciemno, odwróć to pytanie do kol. NOC, to jest wyrocznia, ja mogę mu sznurowadła u sandałów zawiązać. I tyle w tym temacie.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Pozdrawiam Ryszard
Od 5/2012 model 204 jest obsługiwany tylko przez Xentry.noc pisze:.
UWAGA. Ta dama jest obsługiwana od pewnej daty przez system XENTRY, a nie DAS.
To znaczy, że stare systemy Star Diagnosis nie czytają błędów.
Sprzęty są jak najbardziej ok trzeba tylko kupić odpowiedniego klona HQ. Lub poszukać źródła ori bo takie też za normalne pieniądze można kupić.noc pisze:.
Koledzy - 99% warsztatów prywatnych MB nie jest w stanie diagnozować Waszych dam, lub diagnozuje przez China i nie ma błędów w systemach silnika i in.
Te "sprzęty" są do d.....
Witam. Mam dwa pytanka:1)Czy w momencie załączenia wypalania się dpf-u kierujący jest w jakiś sposób o tym informowany? Czy nie powinno wtedy wzrosnąć chwilowe spalanie podczas jazdy, jeśli tak to jakie u Was występują wartości.
2)Może ktoś wie gdzie wkręcony jest czujnik temperatury spalin(nr kat. A0071539428), a jeszcze lepiej jakby ktoś podrzucił mi na email foto. Jestem posiadaczem MB W204 2008r 170KM skrzynia manual, kombi.
2)Może ktoś wie gdzie wkręcony jest czujnik temperatury spalin(nr kat. A0071539428), a jeszcze lepiej jakby ktoś podrzucił mi na email foto. Jestem posiadaczem MB W204 2008r 170KM skrzynia manual, kombi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości