Klapy w kolektorze
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Klapy w kolektorze
Witam,
Podpowiedzieć proszę czy w silnikach v6 m272 też urywają się klapy w kolektorze?? Ostatnio zauważyłem że nastawnik klap na kolektorze jest pęknięty i cięgno środkowej gruszki wisi sobie powietrzu z jego fragmentem na końcu dźwigni. Czy taki brak sterowania klapami ma wpływ na spalanie?? I jeszcze jedno, czy ten nastawnik(taką płytka na jednej śrubie) da się wymienić bez zdejmowania kolektora?? Z tego co widzę będzie problem z wykreceniem śruby która go mocuje. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Podpowiedzieć proszę czy w silnikach v6 m272 też urywają się klapy w kolektorze?? Ostatnio zauważyłem że nastawnik klap na kolektorze jest pęknięty i cięgno środkowej gruszki wisi sobie powietrzu z jego fragmentem na końcu dźwigni. Czy taki brak sterowania klapami ma wpływ na spalanie?? I jeszcze jedno, czy ten nastawnik(taką płytka na jednej śrubie) da się wymienić bez zdejmowania kolektora?? Z tego co widzę będzie problem z wykreceniem śruby która go mocuje. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Re: Klapy w kolektorze
I jak tam kolego uporaleś się z tym kolektorem?Seburb pisze: ↑5 lut 2023, o 16:20 Witam,
Podpowiedzieć proszę czy w silnikach v6 m272 też urywają się klapy w kolektorze?? Ostatnio zauważyłem że nastawnik klap na kolektorze jest pęknięty i cięgno środkowej gruszki wisi sobie powietrzu z jego fragmentem na końcu dźwigni. Czy taki brak sterowania klapami ma wpływ na spalanie?? I jeszcze jedno, czy ten nastawnik(taką płytka na jednej śrubie) da się wymienić bez zdejmowania kolektora?? Z tego co widzę będzie problem z wykreceniem śruby która go mocuje. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Mam ten sam problem, a niestety ciężko u mnie z mechanikami.
W204 C280
WDD2040541F052988
WDD2040541F052988
Re: Klapy w kolektorze
Są zestawy naprawcze tych dźwigni z metalowym ramieniem. Standardowa usterka tych kolektorów, ale radzę zdemontować cały kolektor i obejrzeć jak klapki wyglądają w środku. Wałek na którym są klapki jest na plastikowych "łożyskach" które się wycierają i ich resztki mogą wpaść do cylindrów. Same klapki się nie urywają.
Można klapki usunąć fizycznie ale trzeba też usunąć je ze sterownika silnika bo będą błędy.
Można klapki usunąć fizycznie ale trzeba też usunąć je ze sterownika silnika bo będą błędy.
Wciąż tutaj http://www.w203.pl/
Re: Klapy w kolektorze
Mnie też niestety dopadł temat urwanej dźwigni sterującej klapami. Z tego co wiem trzeba zdemontować cały kolektor w celu wymiany dźwigni. Zastanawiam się jednak nad tematem , czy naprawić sama dźwigienkę i przy okazji wysłać cały kolektor do firmy zajmującej się usuwaniem klap i wykodoeaniem ich z kompa sterujacgo, czy kupić nowy kolektor Pierburg. Ta pierwsza opcja jest tańsza, natomiast czy bez klap mimo ich wykodowania silnik nie będzie więcej palił?
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie będę wdzięczny za podpowiedź.
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie będę wdzięczny za podpowiedź.
Re: Klapy w kolektorze
Miałem problem z klapami, kupiłem zestaw naprawczy klap wirowych, pasuje idealnie, jako oryginał, zadowolony))) Kto potrzebuje...
https://repair-set.pl/sklep/zestawy-nap ... 721402201/
https://repair-set.pl/sklep/zestawy-nap ... 721402201/
Re: Klapy w kolektorze
Dzieki kolego. Niestety kupiłem ok. miesiąca temu nowy Pierburg, Szkoda ze nie wiedziałem wczesniej o tych zestawach. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości