Automat szarpie z 1 na 2
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Automat szarpie z 1 na 2
Witam drodzy użytkownicy.
Od pewnego czasu moją W204 trapi następującą przypadłość, mianowicie, w trybie Comfort przy łagodnym ruszaniu i wzroście obrotów w okolicach 2000, następuje szapnięcie i spadek obrotów o ok. 300/500, przy czym nie dochodzi do zmiany biegu. Dalej trzymając pedał gazu, zmiany biegów są prawidłowe. Wygląda to trochę jakby w skrzyni był półbieg pomiędzy 1 a 2. Poza tym skrzynia nie ślizga, nie szarpie. W stybie Sport ww. sytuacja ma miejsce sporadycznie. Jak ruszam ostro, też jest ok.
Serwis olejowy skrzyni przeprowadzony ok. 6tys.km temu. Na SD błędów brak.
Ktoś podpowie jak ugryźć temat?
Autko to W204 C200 '07r nalatane 150kkm.
Od pewnego czasu moją W204 trapi następującą przypadłość, mianowicie, w trybie Comfort przy łagodnym ruszaniu i wzroście obrotów w okolicach 2000, następuje szapnięcie i spadek obrotów o ok. 300/500, przy czym nie dochodzi do zmiany biegu. Dalej trzymając pedał gazu, zmiany biegów są prawidłowe. Wygląda to trochę jakby w skrzyni był półbieg pomiędzy 1 a 2. Poza tym skrzynia nie ślizga, nie szarpie. W stybie Sport ww. sytuacja ma miejsce sporadycznie. Jak ruszam ostro, też jest ok.
Serwis olejowy skrzyni przeprowadzony ok. 6tys.km temu. Na SD błędów brak.
Ktoś podpowie jak ugryźć temat?
Autko to W204 C200 '07r nalatane 150kkm.
Re: Automat szarpie z 1 na 2
A szarpie tylko na zimmni czy po rozgrzaniu tez ? Jesli tylko na zimno to zawór lock up może być do wymiany lub konwerter skrzyni do regeneracji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Na zimnym jest to mocno wyczuwalne, na ciepłym też szarpie ale słabiej nie zawsze.
Poprzedni serwis olejowy był przeprowadzony statyczne, czyli wymienione tylko to co w misce... Jest sens robić serwis olejowy jeszcze raz ale tym razem dynamicznie, czyli cała oliwa do wymiany?
Poprzedni serwis olejowy był przeprowadzony statyczne, czyli wymienione tylko to co w misce... Jest sens robić serwis olejowy jeszcze raz ale tym razem dynamicznie, czyli cała oliwa do wymiany?
Re: Automat szarpie z 1 na 2
od tego bym zaczął czyli wymiana całego oleju w skrzyni na olej OE lub Fuchs i filtr OE tylko, zaobacz czy nie ma duzo opiłków jesli to nie pomoże to możeby być zawór lock up lub konverter skrzyni a masz też czasem jakby drgania całego auta przy tym szarpaniu ? tzn jak masz na P R lub D to telepie czasem autem też ?
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Nigdy nie wyczułem żadnych drgań.
Zacznę od wymiany oliwy i zobaczę jaki będzie efekt.
Zacznę od wymiany oliwy i zobaczę jaki będzie efekt.
Re: Automat szarpie z 1 na 2
a skąd jestes kolego ? podjedz do kogos ogranietego od mb to zdiagnozuje dokładniej.
zrób też reset adaptacji skrzyni może pomoże filmik HOW TO znajedziesz w internetach : 722.6 reset
zrób też reset adaptacji skrzyni może pomoże filmik HOW TO znajedziesz w internetach : 722.6 reset
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Pierwsze co zrobiłem reset. Na razie latam na Sporcie i nie szarpie. Polecisz kogoś ze Śląska, do diagnostyki skrzyni?
OT. Ta skrzynia w trybie C strasznie zamula ten silnik, dopiero w trybie S da się normalnie jeździć
OT. Ta skrzynia w trybie C strasznie zamula ten silnik, dopiero w trybie S da się normalnie jeździć
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Ze śląska nie znam nikogo pytaj tutaj na forum jak cos to dobry magik jest w wawie i u mnie pod wrocławiem też jeden.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Automat szarpie z 1 na 2
I co ? Zobaczyłeś? Daj proszę znać jaki efekt po wymianie dynamicznej. Bo ja też mam lekkie szarpanko po wymianie statycznej
W204 C200 Kompressor Avantgarde/automat 2009
WDD2042411F372628
WDD2042411F372628
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Miałem trochę wolnego czasu i jestem po wymianie oliwy. Sprawa ma się następująco. Misa, filtr, płyta sterująca i konwerter zeszło 8l, tyle samo potrzebne było do uzupełnienia na maxa. Poprzednio olej był wymieniony statyczne tylko ze skrzyni, czyli fifty/fifty jeżeli chodzi o kolor/czystość. Rozwaliłem filtr i opiłków brak, tak samo na magnesie. Rozkręciłem elektromagnesy, czyściutko i rezystancje jak w książce.
Pracę skrzyni przez wymianą opisałem w pierwszym poście. Po wymianie oleju sytuacja obróciła się o 180 stopni. Czyli zkrzynia na zimno pracuje idealnie! Natomiast po rozgrzaniu ma miejsce sytuacja opisana powyżej.
Na razie brak pomysłów na naprawę. Na pewno będę przy tym grzebał...
Pracę skrzyni przez wymianą opisałem w pierwszym poście. Po wymianie oleju sytuacja obróciła się o 180 stopni. Czyli zkrzynia na zimno pracuje idealnie! Natomiast po rozgrzaniu ma miejsce sytuacja opisana powyżej.
Na razie brak pomysłów na naprawę. Na pewno będę przy tym grzebał...
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 11:24
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Witam kolego doszedłeś w końcu co jest nie tak bo mam podobny problem
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Ktoś coś wie ?
Re: Automat szarpie z 1 na 2
podobne objawy dot. zazwyczaj jednego z elektrozaworów ale skoro byly spawrdzone to OK choc w tym wypadku spawrdził bym ponownie lub dał gdzies do spwrdzenia te elektromagnesy.
u mnie nalot 250kkm i zero problemow ze skrzynia olej wymienany co 60kkm
u mnie nalot 250kkm i zero problemow ze skrzynia olej wymienany co 60kkm
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 sty 2022, o 19:12
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Proszę daj namiary na tego magika. Wymieniłem już olej kostki lock up i dalej mam szarpanie w skrzyni. Moj Mechanik rozkłada ręce
W204 WDD2042451F437530
Re: Automat szarpie z 1 na 2
Czy udało się komuś z Was rozwiązać problem ?
Mam podobny objaw - szarpnięcia / spadki obrotów przy zmianie z 1 na 2. Im cieplejszy olej tym bardziej ustępuje.
Drugi problem to szarpnięcie (takie jakby uderzenie z tyłu / twarde zapięcie biegu) przy jechaniu bez gazu i zmianie biegu z 4 na 3 przy ok 40km/h. Obserwuję też w tedy duży nagły skok obrotów. Gdy samochód rozgrzany obroty przechodzą łagodnie i nie ma nawet najmniejszego uderzenia - nie czuć jak zmienia w dół.
Olej oryginalny w skrzyni zmieniany metodą statyczną + olej z konwertera + oryginalny filtr, 25 000 km temu
Mam podobny objaw - szarpnięcia / spadki obrotów przy zmianie z 1 na 2. Im cieplejszy olej tym bardziej ustępuje.
Drugi problem to szarpnięcie (takie jakby uderzenie z tyłu / twarde zapięcie biegu) przy jechaniu bez gazu i zmianie biegu z 4 na 3 przy ok 40km/h. Obserwuję też w tedy duży nagły skok obrotów. Gdy samochód rozgrzany obroty przechodzą łagodnie i nie ma nawet najmniejszego uderzenia - nie czuć jak zmienia w dół.
Olej oryginalny w skrzyni zmieniany metodą statyczną + olej z konwertera + oryginalny filtr, 25 000 km temu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości