awaryjne uruchamianie silnika
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
awaryjne uruchamianie silnika
Nigdy mi się nie zdarzyło szukać pomocy ani też pomagać przy uruchamianiu, ale zainteresował mnie drobiazg: jeśli pomagam innemu kierowcy uruchomić jego auto z rozładowanym akumulatorem to w momencie kiedy on próbuje uruchomić swój silnik ja powinienem wyłączyć swój.
Ten szczegół procedury pojawia się i znika w zależności od autora.
W instrukcji W204 tylko o tym jak szczęśliwy posiadacz potrzebuje pomocy a nic o niebezpieczeństwie przy udzielaniu pomocy.
Ten szczegół procedury pojawia się i znika w zależności od autora.
W instrukcji W204 tylko o tym jak szczęśliwy posiadacz potrzebuje pomocy a nic o niebezpieczeństwie przy udzielaniu pomocy.
C200 1.8 kompressor T, 2009
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 lis 2014, o 22:25
- Lokalizacja: 3-City
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Przy naszych damach nafaszerowanych elektroniką - pomoc w postaci "użyczenie prądu" jest możliwa z zachowaniem pewnej procedury, oczywiście piszę o dobrych grubych kablach.
1.Kilkunastominutowe naładowanie akumulatora "biorcy" na chodzącym silniku "dawcy".2000 tys.obr.
2.Wyłączenie silnika "dawcy".
3.Wyjęcie kluczyka ze stacyjki "dawcy".
4.Czas minimum 30 sekund.Najważniejsze systemy w tym czasie wyłączą się z czuwania.
5.Odpalanie "biorcy".
Uwaga: Łączcie kablami tylko akumulatory.Łączenie przez jakieś złącza czy masy skończy się dla któregoś autka awarią.Złącza pod maską służą do naładowania akumulatora, nie do odpalania.
Stosuję taką metodę na parkingach odbierając/odpalając zimą autka klientów.Nigdy nic nie padło.
I w damach zawsze zasada.Coś przy akumulatorze - 30 sekund z kluczykiem w kieszeni.
1.Kilkunastominutowe naładowanie akumulatora "biorcy" na chodzącym silniku "dawcy".2000 tys.obr.
2.Wyłączenie silnika "dawcy".
3.Wyjęcie kluczyka ze stacyjki "dawcy".
4.Czas minimum 30 sekund.Najważniejsze systemy w tym czasie wyłączą się z czuwania.
5.Odpalanie "biorcy".
Uwaga: Łączcie kablami tylko akumulatory.Łączenie przez jakieś złącza czy masy skończy się dla któregoś autka awarią.Złącza pod maską służą do naładowania akumulatora, nie do odpalania.
Stosuję taką metodę na parkingach odbierając/odpalając zimą autka klientów.Nigdy nic nie padło.
I w damach zawsze zasada.Coś przy akumulatorze - 30 sekund z kluczykiem w kieszeni.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Dokładnie to ująłeś.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Tak, jeżeli przekroczysz napięcie dopuszczalne dla zabezpieczeń sterowników/komputerów.
W tej chwili wynosi ono pomiędzy 16 a 18 Volt.
Dawniej wynosiło 22 Volty.
W tej chwili wynosi ono pomiędzy 16 a 18 Volt.
Dawniej wynosiło 22 Volty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie zrozumiałeś.
Nie wolno odpalać z urządzeń które podają powyżej 16-18 volt.
Praktycznie 18-22V niszczy systemy elektroniczne MB.
Za chwilę ktoś napisze, że udało się z 24 albo i 72 (spawarki).
Możliwe, ale zwykle jest tragedia.
Nie wolno odpalać z urządzeń które podają powyżej 16-18 volt.
Praktycznie 18-22V niszczy systemy elektroniczne MB.
Za chwilę ktoś napisze, że udało się z 24 albo i 72 (spawarki).
Możliwe, ale zwykle jest tragedia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości