termostat
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: termostat
Panowie czy może ktoś rozkminił ten problem z skaczącą wskazówką płynu chłodniczego? Dzis zrobiłem tak jak tu pisał jeden z kolegów, czyli po rozgrzaniu silnika, gdy wskazówka powędrowała w dół w okolice 70st , wyłączyłem silnik, ponownie odpaliłem i faktcznie - nie było juz spadków wskazówki. temp utrzymuje sie cały czas na poziomie tych 90st. Zatem to nie wina układu chłodzenia a raczej elektroniki . Pompę mam nowa od 6 mcy - FEBI tak więc watpie aby to ona powodowała problem. Może ktos zagłębił sie w temat i zna rozwiązanie?
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: termostat
Znalazł ktoś rozwiązanie zagadki?
Podczas jazdy temperatura spada do 0 i włącza się wiatrak na maksa, dając gorące powietrze. Wyłączysz i włączysz silnik i wszystko wraca do normy.
Podczas jazdy temperatura spada do 0 i włącza się wiatrak na maksa, dając gorące powietrze. Wyłączysz i włączysz silnik i wszystko wraca do normy.
W204 C200 kompressor 2008r.
WDD2040411F143052
WDD2040411F143052
Re: termostat
Witam,
rozwiązał ktoś ten problem z wahaniem temperatury, ja wymieniałem czujnik temperatury powierza dolotowego + oryginalny zawór podciśnienia nad pompą wody, oryginalny termostat i nic z tego, nadal to samo
rozwiązał ktoś ten problem z wahaniem temperatury, ja wymieniałem czujnik temperatury powierza dolotowego + oryginalny zawór podciśnienia nad pompą wody, oryginalny termostat i nic z tego, nadal to samo
Re: termostat
Ja sobie odpuściłem ten temat. Nie ma sensu sie denerwować. Oprócz tego auto jeździ bez zarzutów więc temat dla mnie juz nie istnieje tym bardziej,że nikt nie umie go rozwiązać.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: termostat
Na dniach podjadę do ASO i takiego speca od merców, może coś się dowiem to dam znać
Re: termostat
No gdybyś dię dowiedział o co tu chodzi to podziel sie ta nowiną .
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: termostat
Problem z wahaniem temperatury w silniku om651 2.2 został u mnie naprawiony. Temperatura po zapaleniu zimnego silnika sięgała 80 stopni i falowała między 80-70 stopni, problem ustępował tylko po zgaszeniu i zapaleniu już trochę rozgrzanego silnika lub po mocnym przygazowaniu pod czerwone pole. Udałem się na akcję serwisową do ASO Mercedesa i po wgraniu aktualizacji oprogramowania silnika wszystko wróciło do normy. ( coś tam jeszcze resetowali wszystkie oprogramowania ).
Re: termostat
Dzwoniłem do ASO i jest faktycznie akcja serwisowa do tych diesli.. Obawiam się ze to jedna z tych akcji wynikająca z DieselGate i obniży tylko osiągi wozu. Jeżeli ktoś zna szczegóły tej aktualizacji to chętnie się dowiem więcej.
Edit:
serwisy-warsztaty-sklepy-f15/akcja-serw ... -s120.html
Tu jest opisana ta akcja. Wiec domyślam sie ze bardzie podlewa paliwem po tej aktualizacji w wyniku czego łatwiej ma złapać temperature roboczą.
Edit:
serwisy-warsztaty-sklepy-f15/akcja-serw ... -s120.html
Tu jest opisana ta akcja. Wiec domyślam sie ze bardzie podlewa paliwem po tej aktualizacji w wyniku czego łatwiej ma złapać temperature roboczą.
Re: termostat
Nie daje mnie to spokoju i moim celem jest termostat a dokładniej grzałka w termostacie. Jest to opisane w WIS no i ktoś tu schemat wrzucał.
Odłączyłem wtyczkę tej grzałki i autko zagrzało sie momentalnie a wskazówka nawet nie wahnęła. Moim zdaniem tu tkwi problem a mianowicie w błędnym sterowaniu tą grzałką. Ta gorzałeczka ma na celu otwarcie termostatu przez sterownik silnika. Po co to w naszym meśku? No tego nie znalazłem. Moze ktoś wie? W jednym z moich poprzednich wozów tj. e39 też było podobne rozwiązanie. Tam była informacja, że ta gorzałeczka ma szybciej otworzyć termostat aby ulżyć silnikowi pod dużym obciążeniem i szybciej odprowadzić temperaturę.
Domyślam się ze tu jest podobnie tyle ze dlaczego sterownik silnika myśli ze jest pod dużym obciążeniem kiedy problem pojawia sie przy emeryckiej jeździe?! Niestety nie mam żadnego narzędzia do diagnostyki a przydało by sie jakieś typu te z ASO zeby były wszystkie parametry dostępne.
Myślę nad tym dalej..
Odłączyłem wtyczkę tej grzałki i autko zagrzało sie momentalnie a wskazówka nawet nie wahnęła. Moim zdaniem tu tkwi problem a mianowicie w błędnym sterowaniu tą grzałką. Ta gorzałeczka ma na celu otwarcie termostatu przez sterownik silnika. Po co to w naszym meśku? No tego nie znalazłem. Moze ktoś wie? W jednym z moich poprzednich wozów tj. e39 też było podobne rozwiązanie. Tam była informacja, że ta gorzałeczka ma szybciej otworzyć termostat aby ulżyć silnikowi pod dużym obciążeniem i szybciej odprowadzić temperaturę.
Domyślam się ze tu jest podobnie tyle ze dlaczego sterownik silnika myśli ze jest pod dużym obciążeniem kiedy problem pojawia sie przy emeryckiej jeździe?! Niestety nie mam żadnego narzędzia do diagnostyki a przydało by sie jakieś typu te z ASO zeby były wszystkie parametry dostępne.
Myślę nad tym dalej..
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 maja 2018, o 13:07
Re: termostat
Ja właśnie zostawiłem moj samochód w serwisie w Niemczech na wymianę wózka tylnego i poduszek powietrznych, optymalizację diesla sobie odpuściłem, bo powyżej 250 000 nie dają gwarancji jakby coś się z silnikiem działo. Pewnie to chodzi o ekologię i silnik jeszcze bardziej zdławią.
S204 c220cdi 170KM 2011r. Avantgarde
Vin:WDD2042021F713229
Mateusz
Vin:WDD2042021F713229
Mateusz
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 paź 2023, o 12:04
Re: termostat
Witam.
Przeczytałem temat i mam pytanie. Czy może już ktoś rozwikłał zagadkę związaną z temperaturą? Ciekawy jestem co jest przyczyną takiego zachowania ponieważ dopadł mnie ten sam problem. Temperatura normalnie podchodzi pod 80°C i z niewyjaśnionych powodów opada wskazówka na zegarach do sześćdziesięciu paru stopni. Jedynym sposobem jest zgaszenie silnika i powtórne go odpalenie lub dać mu w palnik i wtedy jest już normalnie. Błędów brak.
Przeczytałem temat i mam pytanie. Czy może już ktoś rozwikłał zagadkę związaną z temperaturą? Ciekawy jestem co jest przyczyną takiego zachowania ponieważ dopadł mnie ten sam problem. Temperatura normalnie podchodzi pod 80°C i z niewyjaśnionych powodów opada wskazówka na zegarach do sześćdziesięciu paru stopni. Jedynym sposobem jest zgaszenie silnika i powtórne go odpalenie lub dać mu w palnik i wtedy jest już normalnie. Błędów brak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości