Strona 1 z 2

W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 3 sie 2019, o 16:02
autor: krzyzak606
Uszanowanie, jestem tu nowy i dziękuję za przyjęcie do grupy.
Zdecydowałem się na powrót do Mercedesa i moje zasoby finansowe (jak zauważyłem na otomoto itp.) pozwolą na W204 z lat 2008-2010.
Krótko, jaki silnik (koszty obsługi i awaryjność) oraz jak przymierzyć się oglądanego auta, na co zwracać uwagę?
Z góry dzięki za pomoc :)

M.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 5 sie 2019, o 08:28
autor: victordeleco2
To zależy gdzie jeździsz (miasto czy trasa). Na trasy tylko diesel - praktycznie wszystkie udane. Jeżeli małe przebiegi to kompressor - problem z rozrządem (raz zrobisz i po problemie) do tego wady fabryczne jak rygiel. Mocniejsze V6 tak samo trzeba kontrolować rozrząd.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 11 sie 2019, o 09:21
autor: Sigon
Kolego, powiem krótko: bierz diesla, najlepiej 2.2.
Jeżdżę w204 9ty rok.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 13 sie 2019, o 10:05
autor: korzen
Ja 5 lat C200 :) Na LPG juz prawie 60k km. Problemow zero (ocywiscie dzialam prewencyjnie). M271 to dobry, trwaly motor i tani w utrzymaniu. Rozrzad z kolami ogarniasz raz na 100k km za kwote 2-2,5tys zl. Reszta bezproblemowa.
Wczesniej mialem W203 z OM646 i tez byl to swietny silnik. OM651 tez sobie ludzie chwala. Do miasta bierz M271, na trasy obojetne (moze ze wskazaniem na cdi). Generalnie to co trafisz ladnego, kupuj.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 13 sie 2019, o 11:22
autor: ktos92
Miałem M271 jak i teraz OM651 - tak jak przedmówcy, oba silniki są naprawde trwałe - Mają złe opinie, głównie mechników Januszy - spowodowane jest to rynkiem i ilością trupów jakie są wystawione. M271 zrobiłem 60 000km i była kasacja przy 184 000km. Rozrządu nie tykałem, wszystko było tak jak powinno być. OM651 też jestesm bardzo zadowolony pomimo, że mam wersje C200 136HP to naprawde daje rade i czuć, że jedzie. C250 to już mała rakieta. Sapalanie jest śmieszne biorąc pod uwage wielkość kół. OM651 zrobiłem już 70 000km i jedyne co musiałem zrobić to wymiana kolektora dolotowego jak i czujnik różnicy ciśnień DPF.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 13 sie 2019, o 21:46
autor: esener303
Benzynka na miasto i małe przebiegi jak latasz cos wiecej i autostrady to diesel c200-136KM lub c220 - 170KM lub jak lubisz trochę więcej mocy to c250 - 204KM.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 3 wrz 2019, o 11:12
autor: Sigon
Ja swoją w204 c180k użytkuje od 2010 r. Gaz został zamontowany jakoś w 2012 r. Generalnie przez jakiś czas szarpał na gazie, ale to wina warsztatu - nie umieli odpowiednio wyregulować mieszanki. Po wyeliminowaniu tego problemu jeździło się dobrze, silnik pracował fajnie, spalanie w trasie bardzo okej, w mieście gorzej, ale na podtlenku wiadomo, tragedii nie było. Gehenna zaczęła sie wraz z wyrzuceniem checka i diagnozą - nieprawidłowe ciśnienie w jednym z cylindrów. Oddałem samochód do jak sie okazało wujowego warsztatu. W wielkim skrócie gość rozebrał rozrząd i nie potrafił go złożyć z powrotem. Później wycieczki do ASo, grube tysiące za naprawy, straszenie rzecznikiem praw konsumenta i w końcu wymiana całego rozrządu w ASO na ich koszt. Po tej operacji silnik nie pracował tak jak wcześniej, słychać było min. zawory na zimnym i ogólnie to już nie było to. Zdaje sie, że pojeździłem troche ponad rok po czym silnik na autostradzie A1 wypieprzyło w kosmos. Akurat samochód był świeżo po grubszych inwestycjach i podjąłem decyzje o kupnie nowej jednostki od firmy, która sprowadza je z UK. Nowy silnik jak do tej pory sprawuje sie wzorowo, niestety nie wiem do końca jaki ma przebieg, ale na moje oko i ucho mniej niż 100k, kosztował 5tys pln + przekładka.
Nie wiem jakie opinie mają te silniki, ale z moich doświadczeń i opinii mechaników wynika, że są to jednostki awaryjne. Dyrektor ASO przy oddawaniu samochodu zamienił ze mną dwa słowa i po moim pytanij czy już wszystko będzie okej, powiedział "z rozrządem w tym silniku i tak za jakiś czas zaczną sie problemy, 100-150k to max ile może wytrzymać"

Tak to wyglądało po wyjęciu jednostki
Obrazek

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 3 wrz 2019, o 11:34
autor: Sigon
Swoją drogą w jaki sposób można ogarnąć rozrząd za powyższą cenę, skoro w ASO podliczyli wymianę kompletnego rozrządu na coś koło 17 tys? Mam gdzieś rachunek za naprawę i koszt jednego tylko koła zmiennych faz to bodajże 3,5 tys PLN.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 3 wrz 2019, o 12:05
autor: esener303
Sigon pisze: 3 wrz 2019, o 11:34 Swoją drogą w jaki sposób można ogarnąć rozrząd za powyższą cenę, skoro w ASO podliczyli wymianę kompletnego rozrządu na coś koło 17 tys? Mam gdzieś rachunek za naprawę i koszt jednego tylko koła zmiennych faz to bodajże 3,5 tys PLN.
Bo to u Fachowca trzeba robić a nie u Januszau co spieprzy Ci silnik a pozniej takie koszta jak generalke robisz w ASO.

Co do M271 to same koła ZFR kosztuja w ASO 2,5K sztuka więc masz 5K na dzień dobry a jeszcze nawet nie ma kompletu łańcucha rozrządu a na grupie jest kolega co regeneruje twoje Twoje stare koła za krocie taniej tak że są lepsze niż te nowe z ASO.

Mnie w 2,2 CDI komplet rozrządu ( łańcuch i napinacz ) SWAG za 700 zł i wymiana robocizna 750 zł.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 4 wrz 2019, o 12:54
autor: Sigon
esener303 pisze: 3 wrz 2019, o 12:05 Bo to u Fachowca trzeba robić a nie u Januszau co spieprzy Ci silnik a pozniej takie koszta jak generalke robisz w ASO.

Po pierwsze to nie generalka tylko wymiana rozrządu, po drugie jak oddałem do fachowca z Warszawy samochód z pierdołą jak sie okazało (wymienił w sumie jedną część z ASO o wartości 30 PLN) to skasował mnie jak autoryzowany serwis jak nie lepiej, więc cudów nie ma. To jest droga marka.
esener303 pisze: 3 wrz 2019, o 12:05 Co do M271 to same koła ZFR kosztuja w ASO 2,5K sztuka więc masz 5K na dzień dobry a jeszcze nawet nie ma kompletu łańcucha rozrządu a na grupie jest kolega co regeneruje twoje Twoje stare koła za krocie taniej tak że są lepsze niż te nowe z ASO.

Chyba dałem więcej, ponad 3 tys za sztukę plus łańcuch i napinacze wyszło 5 tys, a to byla usługa po której i tak rozrząd sie spierdolił. Jak wrócę do domu to poszukam rachunek i wstawię tutaj. Ciekawi mnie skąd wiesz, że są lepsze niż nowe, bo logiki w tym nie ma za bardzo.

esener303 pisze: 3 wrz 2019, o 12:05 Mnie w 2,2 CDI komplet rozrządu ( łańcuch i napinacz ) SWAG za 700 zł i wymiana robocizna 750 zł.
Kompletny rozrząd do silnika 180k to koszt ~2,5 tys (zamienniki) do tego ustawienie kół zmiennych faz, które poza ASO jest w stanie zrobić może kilka zakładów w Polsce, cenowo wiadomo jak.

Rozrząd w silniku 180 to tykająca bomba i parafrazuje tutaj dyrektora ASO. Zrobisz jak będziesz chciał kolego, pamiętaj, że Polak lubi wychwalać pod niebiosa swoje rzeczy. Ja Ci obiektywnie mówię kup diesla i tyle. Sam bym w życiu nie kupił ponownie 180, tyle od siebie.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 5 wrz 2019, o 07:46
autor: PeterMr
esener303 pisze: 3 wrz 2019, o 12:05 Bo to u Fachowca trzeba robić a nie u Januszau co spieprzy Ci silnik a pozniej takie koszta jak generalke robisz w ASO.
Tak przy okazji, czy ktoś może polecić jakiegoś fachowca z Warszawy lub okolic?

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 5 wrz 2019, o 09:15
autor: f1sz
PeterMr pisze: 5 wrz 2019, o 07:46
esener303 pisze: 3 wrz 2019, o 12:05 Bo to u Fachowca trzeba robić a nie u Januszau co spieprzy Ci silnik a pozniej takie koszta jak generalke robisz w ASO.
Tak przy okazji, czy ktoś może polecić jakiegoś fachowca z Warszawy lub okolic?
AUTO-ELEKTRO-CENTRUM W-wa/Ursus Regulska 56a - warsztat użytkownika 'noc' na forum.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 5 wrz 2019, o 09:27
autor: esener303
Sigon pisze: 4 wrz 2019, o 12:54 Ciekawi mnie skąd wiesz, że są lepsze niż nowe, bo logiki w tym nie ma za bardzo.
Tutaj nie ma logiki, kolega z forum poprostu poprawił fabrykę i producenta kolego - http://drivent.pl

"Naprawa zużytego nastawnika polega na wymianie wieńca zębatego na nowy, wykonany z ulepszonej cieplnie stali stopowej. W trakcie naprawy usuwane są także, sporadycznie występujące, usterki wewnętrzne zabudowanego w nastawniku mechanizmu hydraulicznej zmiany faz rozrządu"

Stad twierdze że lepsze od tych nowych z ASO bo te "nowe" z ASO zetrą się znowu a te regenerowanie nie tak łatwo już !

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 9 wrz 2019, o 08:47
autor: Sigon
Cóż, szkoda, że nie dotarłem do tego człowieka pare lat temu, gdy zaczęły się przygody z rozrządem. Jeśli faktycznie można w ten sposób załatwić sprawę to silnik jest naprawdę godny polecenia.

Re: W204 - Jaki silnik? 2,2 TD czy benzyna 136-156KM?

: 9 wrz 2019, o 09:12
autor: esener303
Sigon pisze: 9 wrz 2019, o 08:47 Cóż, szkoda, że nie dotarłem do tego człowieka pare lat temu, gdy zaczęły się przygody z rozrządem. Jeśli faktycznie można w ten sposób załatwić sprawę to silnik jest naprawdę godny polecenia.


dokładnie ;-)