Strona 1 z 1

Co ile km należy wymienić rozrząd? 1.6 kompressor

: 23 mar 2014, o 19:21
autor: Krystek
Pytanie jak w temacie. Kiedy należy wymienić łańcuch rozrządu w 1,6 kompressor. Czy 100 tys km jest właściwą granicą?

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

: 23 mar 2014, o 23:04
autor: Riseman
Z tego co wiem dopiero jak zaczyna szumieć. Wymienia się łańcuch rozrządu. jak miałem nissana 400kkm i cisza silnik 1,8 w damie raczej gorzej być nie może.

: 24 mar 2014, o 14:14
autor: Sigon
Słyszałem od mechanika, że nie powinno się wierzyć w te bzdury, co podają w ASO i żeby wymieniać co 150 tyś max.

: 24 mar 2014, o 20:34
autor: Krystek
A ja słyszałem właśnie ze 100 tys km to właściwa granica. No i mechanik przy przeglądzie powiedział mi że "słyszy rozrząd". Ja tam nic nie słyszę, no ale jako laik nie wiem jaki to ma być dźwięk i dlatego wolę zweryfikować opinię mechanika.

Zatem ponawiam pytanie.


A tak w ogóle to jeśli ktoś miałby o tym pojęcie to można podpiąć taki wątek i wpisać tam graniczne przebiegi dla rozrządu w każdej wersji silnikowej...

: 25 mar 2014, o 19:25
autor: tymoti
Przeciez to lancuch nie pasek... Pasek to rozumiem co 100tys ale lancuch???!! Wg mnie przy 250k trzeba sprawdzic stan lancucha znaki / napinacz i tyle

: 25 mar 2014, o 21:08
autor: Krystek
tymoti, prasa motoryzacyjna pełna jest artykułów o rozciągających się łańcuchach które doprowadzają do przeskoczenia o kilka ogniw, co skutkuje zniszczeniem silnika. Czytałem o tym sporo ale nie natrafiłem akurat na artukuł o silnikach Mercedesa, wiec nie bagatelizowałbym tematu.
Łańcuchy to wymysł, który miał być tak trwał jak silnik ale rzeczywistość okazała się inna dla wielu koncernów.

: 26 mar 2014, o 08:06
autor: Riseman
To nie jest silnik 2.0BMW w którym lubi sobie łańcuch strzelić czy też Oplowski który się rozciąga jak guma do żucia. Mam też sprintera silnik ten sam co w C 220 czyli OM 646 przebieg 300tyś km łańcucha nic nie słychać pracuje równo i ma kopa jak w dniu wyjazdu z salonu. Jak chcesz sobie odchudzić portfel to wymień łańcuch, ja po to kupowałem silnik na łańcuszku aby zapomnieć o rozrządzie. Jak olej wymieniasz na czas to się nie musisz martwić o rozrząd.

: 26 mar 2014, o 18:32
autor: tymoti
dokladnie, sam mialem ep3 typer 200KM (w serii) zrobiony na 270KM na lancuchu .. i jak najbardziej wytrzymuje takie przeciazenia itd to co dopiero mowic o silniku w mesku..

: 27 mar 2014, o 19:10
autor: noc
W silnikach W204 rzadko zrywa się łańcuch, ale są i na pasku zębatym, więc dobrze by było zapoznać się z rodzajem silnika.
Zazwyczaj odczytanie przy okresowym przeglądzie (wymiana oleju) usterek silnika czasem mówi o nie zgraniu czujnika wału i wałków rozrządu.
To podstawa do wymiany.
Jest dużo silników i każdy ma inaczej wyznaczoną wymianą.
Zazwyczaj 7° przestawienia rozrządu dyskryminuje łańcuch.
Na razie w żadnym W 204 nie wymieniałem, ale trzech klientów dostało już ostrzeżenie
~ 200 tys.Na co czekają - nie wiem.
Zerwany rozrząd = wymiana silnika - naprawa nie istnieje.

: 29 mar 2014, o 11:11
autor: Krystek
polecam kwietniowy "auto motor i sport" w ktorym jest artykuł poświęcony W204. Artykuł zdecydowanie z krótki i napisany po łebkach ale twierdzą w w nim, że "w silnikach M271 wyciąga się jednorzędowy łańcuch rozrządu już po 70-100 tys. km."

Nie piszę aby kogoś straszyć. Chciałem tylko zweryfikować te opinie, bo jest to niezmiernie mały przebieg jak na łańcuch.