Strona 1 z 2

Opony zimowe 235/45 r17 mercedes c200 w204

: 13 gru 2012, o 22:43
autor: macho7
Witam.

Mam takie pytanko odnośnie rozmiaru opon zimowych 235/45 r17 czy pasowałyby oczywiście na felgę 17 cali (MB c200 W204 sedan)? Proszę o odpowiedź.

: 14 gru 2012, o 09:06
autor: Master_PiT
99% Tak ale podaj dla pewności szerokość felgi oraz ET (zapisane wewnątrz felgi)
(szerokość zapisuje się np 7J-czyli 7cali)

chociaż kolego szczerze ta opona jest za szeroka na zimę, znacznie lepiej spisywać się będzie oraz komfortowo wypadnie 195 lub 205 na 16' ostatecznością wydają się opony 225 na 17' jeśli masz dość szeroką felgę

: 14 gru 2012, o 17:43
autor: TomaszK
Na zimę odradzałbym takie opony ponieważ 235 gorzej będą sie trzymały niż 205 ale na zimę lepiej 16 cali komfort lepszy i jak wpadniesz w dziurę nie będzie tak bolało.

: 14 gru 2012, o 18:46
autor: noc
Na zimę im cieńsza opona tym łatwiej "wykopać się" z zaspy.
Łatwiej stopić lód do podłoża.
I najważniejsze, hamowanie.
Na lato 255, na zimę 185.

: 14 gru 2012, o 20:53
autor: macho7
Felgi jakie posiadam to 7,5x17H2 ET47. Jeśli chodzi o opony to pytam, gdyż kupiłem je w bardzo dobrej cenie, jedno sezonowe(continental ts 810, bieżnik 6mm oraz 7 mmm), tylko nie wiedziałem czy będą pasowały do auta, felgi itp., a w certyfikacie auta nie mam podanych tych opon jako opcjonalne.

: 14 gru 2012, o 23:33
autor: Master_PiT
no więc kolego na takiej feldze u siebie mam 205 opone i Tobie radzę też takie założyć, niestety przy takiej szerokości felgi mniejsza opona to tylko z naciągiem a w zimie to nie jest bezpieczne.
jesli założysz lepszą oponę z rantem ochronnym to felga nie będzie wystawać w innym przypadku tak, na takiej feldze dobrze wyglądają opony 225-245, ale jak wcześniej wspominałem montuj 205 z rantem

: 15 gru 2012, o 08:16
autor: macho7
Opona jest właśnie z rantem ochronnym

: 15 gru 2012, o 10:14
autor: magic1979
Ja mam Nokian WR A3 225/45/17 i nie widzę problemów z jazdy w zimie.a już tym bardziej z hamowaniem.i nie wydaje mi się ze droga hamowania na 195 np jest krótsza fizycznie nie możliwe większa jest powierzchnia tarcia.chyba że te węższe maja kolce :-)


http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wez ... sze/?id=18

: 15 gru 2012, o 16:01
autor: Master_PiT
aktualnie mam do dyspozycji 4samochody
-1 na 205/55/16
-1 na 225/55/16
-1 na 225/45/17
-1 na 265/35/18

najlepiej jezdzi sie na 205 najgorzej co graniczy z czestymi poslizgami itp na 265
wszystkie MB

: 16 gru 2012, o 12:01
autor: casiragi
Kolego magic1979 tarcie nie zalezy od powierzchni tylko od sily nacisku a sila nacisku na powierzchnie jest wyzsza gdy opona jest wezsza.

: 16 gru 2012, o 19:57
autor: miluch
casiragi pisze:Kolego magic1979 tarcie nie zalezy od powierzchni tylko od sily nacisku a sila nacisku na powierzchnie jest wyzsza gdy opona jest wezsza.
Bzdura;

Tarcie zależy tak samo od nacisku jak od współczynnika tarcia materiałów które się stykają. Czym większa powierzchnia styku tym większe tarcie.
Te dwa czynniki zależą od siebie proporcjonalnie.

Prosta zależność - szersze opony = większe tarcie a co za tym idzie opory toczenia = większe spalanie.

: 16 gru 2012, o 20:50
autor: magic1979
jasne że bzdura,gdyby było inaczej to c63amg miałby opony 185 :-) a c200 295 :-) to nie ma znaczenia jakie opony są zimowe czy letnie, im szersze tym bardziej trzymają się drogi,większa powierzchnia styku powoduje że tarcie jest dużo wyższe,stąd nie ma takiej możliwości aby na oponach 205 producenta X pojechać bez poślizgu choćby po zakręcie szybciej niż na oponach 245 również producenta X.chyba że opony są od różnych producentów np X i Y i oczywiście jeśli producent X jest z Chin a producent Y jest z europejski lub japan to już inna bajka.opory toczenia też są zróżnicowane i wcale nie jest powiedziane ze 205 X mają mniejsze niż 225 Y.mogą mieć podobne.

: 17 gru 2012, o 00:43
autor: Master_PiT
troche racji troche błędów, nikt mi nie wmowi ze na szerszej oponie w zimie na sniegu,blocie posniegowym lepiej bedzie sie mu jechalo i przyspieszalo niz na wezszej oponie, porownanie mam wiec praktycznie wiem co i jak.
szerokim oponom w zimie mowimy nie!

na suchym i wodzie szersza opona sie sprawdza ale na sniegu,lodzie juz nie, sprawdzcie to w praktyce a zrozumiecie o czym mowa, pytajcie pierwszego lepszego wulkanizatora,mechanika,pana Heńka każdy wam to powie.

: 17 gru 2012, o 07:01
autor: casiragi
Ale sie nasmialem koledzy takie rzeczy to w szkole sredniej ucza na fizyce.

: 17 gru 2012, o 18:19
autor: miluch
Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego (ryzyko slushplaningu) Takie rozwiązanie ma jednak wady. Pamiętajmy, że poszczególne opony zawsze będą kompromisem – nie ma opon na każdy rodzaj i stan nawierzchni. Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych. Podobnie z utrzymaniem właściwej przyczepności na zakrętach – węższe opony nie zapewniają nam należytego bezpieczeństwa. Jeśli dodatkowo, nasze auto dysponuje większą mocą, wąskie opony mogą tracić trakcję już przy każdym gwałtowniejszym przyspieszaniu.