Strona 1 z 4

Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 5 sty 2018, o 13:51
autor: ktos92
Witam wszystkich. Wygląda na to, że zrobie kolejny toturial co do wymiany oleju w skrzynii automatycznej 7G Tronic Plus. Tutejszy dealer chciał mnie skasować 420EUR za tą usługe.

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 6 sty 2018, o 00:13
autor: Viper_PDT
Oooo fuck...jakies nieporozumienie...

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 25 sty 2018, o 20:35
autor: Nick
Mnie taka wymiana kosztowala niecale 90£ za robocizne+120£ zestaw naprawczy.

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 25 sty 2018, o 20:41
autor: ktos92
Cene podałem z ASO ;-) wymiane zrobie samemu :-) olej będzi mnie kosztował wgranicy 100Eur plus zestaw uszczelek, filtr, śruby itp :-) z lompką zamkne się w 200Eur

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 25 sty 2018, o 20:53
autor: ToySOldier
Robiłem niedawno w ASO w Warszawie - niecałe 1100 zł za całość

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 25 sty 2018, o 21:51
autor: ktos92
To Polska :-D Nie będę jechał specjalnie 2000km żeby mi olej wymienili :lol:

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 26 sty 2018, o 08:59
autor: LubMich
Wymiana w ASO jest dynamiczna - czy tylko zlewają z miski? Trzymacie się wydłużonego przebiegu dla tej skrzyni (bodaj 90k km?) czy wymieniacie wcześniej?

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 26 sty 2018, o 09:37
autor: ktos92
Według mojego ASO interwał wymiany to 120 000KM. Jeszcze nie przeglądałem WIS dokładnie co do tego ale obiło mi się o uszy, że pierwszą wymiane robili po 50 000KM - nie wiem czemu takby mieli robić, skoro interwał jest ustawiony na 120 000KM. Co do wymiany oleju w 7G Tronic Plus to z tego co wiem, każda skrzynia ma śrube spustową na konwerterze więc wymiana dynamiczna w czasei normalnego użytkowania nie ma żadnego sensu :-D Do wymiany jest chyba potrzebne 9L oleju - oryginał z ASO lub np Fuchs ATF 7134 FE - olej który w 99% jest zalewany do butelek w MB - znajduje też się na liście w bevo więc śmiało możecie go lać. Co do filtrów, uszczelek itp. to jednak zalecałbym kupić wszystko w ASO, cena kompletu nie powala z nóg i wynosi coś około 200zł ze wszystkim co będzie potrzebne do wymiany. W WIS dokopałem się też, że trzeba wymienić śruby mocujące miski + plastikowy "króciec" do przelewu w misce.

Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD. Jest to bardzo ważne gdyż olej musi mieć odpowiednią temperature, żeby dokładnie zrobić "poziom" oleju w misce. Niedługo będę robił taką wymiane u siebie. Planuje zrobić filmik przedstawijący całą procedure wymiany, krok po kroku. Jeszcze jedno, do zalania nowego oleju potrzebujemy pompki ciśnieniowej. Olej pompujemy do skrzyni od dołu poprzez śube od spustu w misce. Dobrze by było gdyby pompka była wyposażona w odpowiedni zaworej który zamknie powrót olej ze spustu.

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 26 sty 2018, o 09:50
autor: LubMich
Z tą śrubą w konwerterze jest taki kłopot, że jak masz start stop to trzeba odkręcać pompę oleju:
DIY masz tu:
http://www.benzworld.org/forums/w221-s- ... ronic.html

a tu z pompą start stop:
http://www.benzworld.org/forums/w221-s- ... nic-3.html

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 26 sty 2018, o 12:38
autor: ktos92
Jak już jesteś pod samochodem to z tym nie ma problemu :-D

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 27 sty 2018, o 22:14
autor: GGabriel
Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD.

Pirometr zczyta nie mniej dokładnie, a nie trzeba nic podpinać kablowego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 29 sty 2018, o 09:42
autor: ktos92
No właśnie nie do końca GGabriel :-D Miska będzie miała inną temperature niż czujnik temperatury oleju - nie tylko ja jestem tego zdania a wielu innych speców w UK, USA czy u Nas w PL ;-) ale każdy zrobi jak chce.

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 30 sty 2018, o 10:42
autor: GGabriel
ktos92 pisze:No właśnie nie do końca GGabriel :-D Miska będzie miała inną temperature niż czujnik temperatury oleju - nie tylko ja jestem tego zdania a wielu innych speców w UK, USA czy u Nas w PL ;-) ale każdy zrobi jak chce.
Ciekawe jaka jest ta różnica może ktoś będzie miał możliwość sprawdzić.
Olej powinien "rozprowadzić" temperature. Kiedyś wymieniałem w A4 ZF 5HP19 i pomiędzy piro a VAG OBD nie było różnicy większej niż 1C.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 16 lut 2018, o 13:52
autor: ktos92
Koniec końcow, stanęło na wymianie oleju w serwisie :-D Miałem gwarancje i mały problem. Na skrzyni od czasu doc zasu wylatywał mi błąd 2703, konwerter jest cały wg ASO. Mam na to biuletyn serwisowy więc dzisiaj wieczorem wrzuce. Przy okazji tego zabiegu został wymieniony cały olej w skrzyni + olej w konwerterze. Skończyła się odczuwalna zmiana biegów z 3/4 i 4/3. Wszystko działa gładko teraz. Postaram się wrzucić dokumentu z WIS odnośnie wymiany oleju w skrzyni 7G Tronic Plus ale ejst ich troche w zależności od tego czy mamy 4 matic czy nie :-D Rozmawiałem też z serwusantem odnośnie tej usterki w tej skrzyni i stwierdził, że jest to wada produkcyjna. Po za gwarancją neistety musimy toz robić na własny koszt a zrobienie tego troche kosztuje, trzeba wyjąć skrzynie. Druga sprawa to interwał serwisowy 7G Tronic Plus - mechanik w ASO dał mi jasno do zrozumienia, że interwał 120 000km dla tej skrzyni jest troche przy duży i osobiście powiedział, że serwis robiłby co 60 000km. Sam ma W204 po lifcie.

Jeszcze na koniec dodam, że jazda z tym błędem może doprowadzić do uszkodzenia wandlera/sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera i wtedy robi się naprawde wesoło :-D

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

: 16 lut 2018, o 17:32
autor: GGabriel
ktos92 pisze:Koniec końcow, stanęło na wymianie oleju w serwisie :-D Miałem gwarancje i mały problem. Na skrzyni od czasu doc zasu wylatywał mi błąd 2703, konwerter jest cały wg ASO, skrzynia została wyjęta i wałek ze skrzyni został potraktowany chyba odpowiednim papierem ściernym. Mam na to biuletyn serwisowy więc dzisiaj wieczorem wrzuce. Przy okazji tego zabiegu został wymieniony cały olej w skrzyni + olej w konwerterze. Skończyła się odczuwalna zmiana biegów z 3/4 i 4/3. Wszystko działa gładko teraz. Postaram się wrzucić dokumentu z WIS odnośnie wymiany oleju w skrzyni 7G Tronic Plus ale ejst ich troche w zależności od tego czy mamy 4 matic czy nie :-D Rozmawiałem też z serwusantem odnośnie tej usterki w tej skrzyni i stwierdził, że jest to wada produkcyjna. Po za gwarancją neistety musimy toz robić na własny koszt a zrobienie tego troche kosztuje, trzeba wyjąć skrzynie. Druga sprawa to interwał serwisowy 7G Tronic Plus - mechanik w ASO dał mi jasno do zrozumienia, że interwał 120 000km dla tej skrzyni jest troche przy duży i osobiście powiedział, że serwis robiłby co 60 000km. Sam ma W204 po lifcie.

Jeszcze na koniec dodam, że jazda z tym błędem może doprowadzić do uszkodzenia wandlera/sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera i wtedy robi się naprawde wesoło :-D
Ten błąd "wyskakuje" na zegarach? Czy tylko SD go wykrywa?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka