Wymiana zaworu odpowietrzania skrzyni korbowej
: 27 mar 2018, o 14:30
Witam wszystkich, poniżej kilka zdjęć z dość kłopotliwej wymiany zaworka kierunkowego do odpowietrzania - jak w tytule:
Nieszczęsny zaworek, przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę od silnika do kompresora (koszt ok. 30 zł)
Trzeba niestety zdemontować obudowę filtr powietrza
Kolektor ssący też do zdjęcia (uszczelki kolektora ok. 30 zł)
Ukazuje się pod kolektorem coś w rodzaju mosiężnej rurki z bardzo małą zwężką od dołu przewód od zaworka, od góry przewód do kompresora, zdjęcie przewodu gumowego poniżej rurki wydawało się nie wykonalne (brak miejsca) a potem dopiero demontaż zaworka.
Przy okazji coś mnie tknęło i zdemontowałem odmę pod przepustnicą z kompresora (dojście pod autem po odkręceniu 2 śrub "torx" i opaski na kompresorze), ,wylało się na głowę około 0,5 litra wody i pełno mazi z oleju.
Małe płukanie wodą i płynem do mycia silników załatwiło sprawę (ciekawe na jak długo )
Okazało się, że zaworek był drożny z tym tylko, że nie trzymał w drugą stronę powietrza (membrana w środku się uszkodziła pewnie) a powodem braku przepływu powietrza (oparów) była zwężka (dysza) z rurki , jest w niej otwór prawie tylko na szpilkę który zapchał się pewnie szlamem z oparów oleju i cała naprawa .
Co się poprawiło trudno powiedzieć, liczyłem, że może trochę mniej oleju będzie ubywać bo silnik miał nadciśnienie w skrzyni korbowej za duże ale chyba to nie to, cóż wymieniony - zobaczymy co będzie dalej.
Podziękowania standardowo dla kolegi noc za informacje z nr części którą mogłem namierzyć w ASO.
Nieszczęsny zaworek, przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę od silnika do kompresora (koszt ok. 30 zł)
Trzeba niestety zdemontować obudowę filtr powietrza
Kolektor ssący też do zdjęcia (uszczelki kolektora ok. 30 zł)
Ukazuje się pod kolektorem coś w rodzaju mosiężnej rurki z bardzo małą zwężką od dołu przewód od zaworka, od góry przewód do kompresora, zdjęcie przewodu gumowego poniżej rurki wydawało się nie wykonalne (brak miejsca) a potem dopiero demontaż zaworka.
Przy okazji coś mnie tknęło i zdemontowałem odmę pod przepustnicą z kompresora (dojście pod autem po odkręceniu 2 śrub "torx" i opaski na kompresorze), ,wylało się na głowę około 0,5 litra wody i pełno mazi z oleju.
Małe płukanie wodą i płynem do mycia silników załatwiło sprawę (ciekawe na jak długo )
Okazało się, że zaworek był drożny z tym tylko, że nie trzymał w drugą stronę powietrza (membrana w środku się uszkodziła pewnie) a powodem braku przepływu powietrza (oparów) była zwężka (dysza) z rurki , jest w niej otwór prawie tylko na szpilkę który zapchał się pewnie szlamem z oparów oleju i cała naprawa .
Co się poprawiło trudno powiedzieć, liczyłem, że może trochę mniej oleju będzie ubywać bo silnik miał nadciśnienie w skrzyni korbowej za duże ale chyba to nie to, cóż wymieniony - zobaczymy co będzie dalej.
Podziękowania standardowo dla kolegi noc za informacje z nr części którą mogłem namierzyć w ASO.