C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Marcin0502
Posty: 23
Rejestracja: 1 maja 2018, o 22:54

C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: Marcin0502 »

Witam serdecznie dziś rano wyjeżdżając z domu miałem dziwny problem. Auto było strasznie mulaste przeciągało biegi (na eco do 3 tysięcy) po jakimś 1km auto szarpało nie reagowało na zmianę biegów łopatkami ani lewarkiem. Wcisnąłem gaz do końca zaczęło lepiej jechać ale zaświecił się check. Zgasiłem go ze to może jakiś jednorazowy wybryk elektroniki ale nie zostało jak było. Auto jedzie max 50 na godzinę biegi zmienia jakby chciało a nie mogło. Auto kupiłem w Niemczech mam wszystkie faktury itp z serwisów jednak nie wiem kiedy ostatnio wymieniony był olej w skrzyni. Nr vin auta wdd2040031a554822 nr skrzyni biegów 722.908 pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi jutro planuje pojechać na wymianę oleju w skrzyni do serwisu lub jakiegos dobrego fachowca

Ps zapomniałem na zegarach ten napis eco na dole przed zapaleniem chceck miał taka zielona migająca obramówke która po chwili znikła
C250 cdi wdd2040031a554822
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: esener303 »

No napewno pod SD podłącz autko i odczytaj błędy jak jest check engine i sprawdź czy nie ma wycieków oleju ze skrzyni na osłonach pod autkiem. Przyczyn może być wiele ... ale prawidłowa diagnoza pod SD powinna naprowadzić na przyczynę problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Marcin0502
Posty: 23
Rejestracja: 1 maja 2018, o 22:54

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: Marcin0502 »

Ze skrzyni 0 błędów. Natomiast z silnika były 3 filtr dpf, nieszczelność w układzie dolotowyn i egr
C250 cdi wdd2040031a554822
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: ktos92 »

Jest to typowy tryb awaryjny. Jeżeli masz błąd dotyczący nieszczelności to chyba jest winny kolektor dolotowy na 95% - najlepiej wykonać test dymny lub spojrzeć czy strona silnika od strony kolektora nie jst jakoś mocno ubrudzona. Dalszą jazdą bez usunięcia usterki ryzykujesz zawaleniem DPF i jego uszkodzoniem.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Marcin0502
Posty: 23
Rejestracja: 1 maja 2018, o 22:54

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: Marcin0502 »

Wyjąłem DPF oddałem do czyszczenia specjalistycznym urządzeniem obejrzałem cały dolot węże itp czysto i bez dziur. Wieczorem po czyszczeniu zamontowałem DPF jutro jadę na skasowanie błędu. Zajrzałem do dpf przed czyszczeniem siatka kompletnie zabita sadzą po czyszczeniu wyglada jak nowa. Pan który mi to robił mowił, że był bardzo mocno zabity bo normalnie na czyszczenie maszyna zużywa 35l a tutaj poszło 60. Przy okazji jak miałem wyjęte sondy z dpf w domu wydmuchałem je sprężonym powietrzem. Dowiedziałem się tez od niego bo mowil mi je kilka dpf już w takich robił i ze przy zatkanym dpf lubi zepsuć się tez ten czujnik ciśnienia różnicy spalin
C250 cdi wdd2040031a554822
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: esener303 »

A latasz nim coś po autostradach czy miasto głównie ? Jaki masz przebieg ? Auto z importu czy krajowe ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: ktos92 »

Nie tylko czujnik różnicy ciśnień ale turbosprężarka też dostaje po dupie. Mnie ciekawi jednak błąd nieszczelności układu dolotowego - miejmy nadzieje, że było inne ciśnienie ze względu na zapchany DPF i dlatego go wyrzuciło - monitoruj sytuacje i jak błąd ciśnienie w układzie dolotowym się powtórzy to trzeba tam suzkać.- mogą też być klapy w kolektorze ale zazwyczaj wywala ich błąd o złym ustawienieniu.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Marcin0502
Posty: 23
Rejestracja: 1 maja 2018, o 22:54

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: Marcin0502 »

esener303 pisze: 19 sie 2019, o 23:26 A latasz nim coś po autostradach czy miasto głównie ? Jaki masz przebieg ? Auto z importu czy krajowe ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Różnie pracuje za granica wiec średnio co kilka tygodni auto robi 1300km tutaj czasem dojeżdżam prywatnym autem do pracy dystanse różne od 10km do 100 przebiegu obecnie mam 224 tys. Auto kupiłem w Niemczech z leasingu gość dał mi wszystkie faktury itp co było robione od początku auta auto sprawdzałem też w autodna nie było nic przebieg tez się zgadzał przy zakupie
C250 cdi wdd2040031a554822
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: C250cdi skrzynia w trybie awaryjnym

Post autor: esener303 »

Ciezko powiedziec moze dpf sie skonczyl w sumie latasz ale niem co jeden bak / tankowanie powinna byc pelna procedura wypalania dpf jak u Ciebie z historią pełnego wypalania dpfa kiedy byla ostatnio ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości