Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

lukamila
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 21:15

Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: lukamila »

Witajcie. Chciałbym zapytac Was o opinię dotyczącą mechanika z którego usług korzystałem do tej pory. Tak się trafiło, że pojechałem do innego mechanika i złapał się za głowę jak pokazałem prace tego poprzedniego. Ale do rzeczy. Jakieś pół roku temu miałem regenerowane wszystkie wtryski. Kiedy przyjechałem odebrac auto mechanik poinformował mnie że musiał pokleić pokrywę zaworów (tam gdzie jest odma, dookoła jej ) bo była popekana (zaznaczyłem na zdjęciu). Pytanie brzmi czy taka pokrywa mogła sama z siebie popekać, czy może popekała bo trzeba ją było zdjąć żeby wyciągnąć wtryski. Drugi mechanik był zdziwiony bo stwierdził, że odmy się nie klei bo jeśli się zaklei to może korek wysadzić, a z drugiej strony może się tam woda skraplać która może się dostać do oleju. Inna kwestia jeśli była już ta pokrywa pęknięta to dlaczego mechanik nie zadzwonił z pytaniem czy kupować nową tylko samodzielnie chciał naprawiać i ja pokleił.

Druga kwestia z tym samym mechanikiem to taka, że również pół roku temu miałem wymieniany olej w skrzyni automatycznej 5G z filtrem, uszczelką i wtyczką, zapłaciłem za dynamiczną wymianę. Teraz okazuje się że olej jest brudny. Czy po tak krótkim czasie ma prawo byc brudny? I czy nieszkodzi, że poziom jest przelany, czyli na gorącym stan oleju jest nie na plastikowej miarce, ale już na sprężynie?
Pozdrawiam
Załączniki
sddfsfs — kopia.jpg
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1137
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: esener303 »

Nie bede komentował klejenia odmy i używania silikonu zamiast uszczelek bo tego chyba komentować nie trzeba ale za to stan oleju rozumiem mierzony przy włączonym silniku, skrzynia na P i mierzysz dedykowanym bagnetem i powinno byc max dla temp przy rozgrzanym silniku. Jeśli faktycznie jest za wiele to raczej niech ten machanik zajmie sie tarciem chrzanu nie wiem jak i co teraz mu udowodnisz ...

P.s. Skrzynia za wysokim poziomem oleju moze sie mowiac delikatnie szybko zjebać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
lukamila
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 21:15

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: lukamila »

esener303 pisze: 25 lis 2019, o 13:24 Nie bede komentował klejenia odmy i używania silikonu zamiast uszczelek bo tego chyba komentować nie trzeba ale za to stan oleju rozumiem mierzony przy włączonym silniku, skrzynia na P i mierzysz dedykowanym bagnetem i powinno byc max dla temp przy rozgrzanym silniku. Jeśli faktycznie jest za wiele to raczej niech ten machanik zajmie sie tarciem chrzanu nie wiem jak i co teraz mu udowodnisz ...

P.s. Skrzynia za wysokim poziomem oleju moze sie mowiac delikatnie szybko zjebać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak, oczywiście że mierzone na dedykowanym bagnecie i na rozgrzanym silniku na P , na zdjęciu poniżej przedstawiam Ci jak wskazuje bagnet (czerwona kreska) i jak wskazywał dzień później rano na całkowicie zimnym silniku bo też zmierzylem (zielona kreska).
Jeśli chodzi o naprawę odmy to powiem więcej, jest to mechanik z Poznania, który specjalizuje się w Mercedesach, jeden z dwóch znanych w mieście. Albo jest kombinator , ktoś coś spieprzył i próbował naprawić swój błąd a mi wcisnąć kit, albo robią go w ch... jego mechanicy. Innego wytłumaczenia nie widzę.
Załączniki
MIARKA-BAGNET-MERCEDES-W163-W202-W204-W211-W221-SL.jpg
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1137
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: esener303 »

Jeśli masz jakaś fak vat na to czy paragon chociaż to reklamuj jak nie masz nic to zapomnij o sprawie i wiesz gdzie nie robić już swojej damy.

tylko odciągnij sobie ten olej do stanu,
w castoramie kupisz wężyk odpowiedniej długości i średnicy i żeby wytrzymał temp do 100'C a w aptece duzą strzykawkę żeby odciągnąć
odciągaj na zimno a poźniej po rozgrzaniu doprecyzuj sobie ostatni raz.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
lukamila
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 21:15

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: lukamila »

esener303 pisze: 25 lis 2019, o 18:28 Jeśli masz jakaś fak vat na to czy paragon chociaż to reklamuj jak nie masz nic to zapomnij o sprawie i wiesz gdzie nie robić już swojej damy.

tylko odciągnij sobie ten olej do stanu,
w castoramie kupisz wężyk odpowiedniej długości i średnicy i żeby wytrzymał temp do 100'C a w aptece duzą strzykawkę żeby odciągnąć
odciągaj na zimno a poźniej po rozgrzaniu doprecyzuj sobie ostatni raz.
Juz to zostawię bo za parę dni jestem umówiony na regenerację wandlera, mam kupiony już nowy olej. A swoją drogą to kolejna historia z tym samym mechanikiem. Pojechałem do niego bo rano na zimnym po wlączeniu biegu auto mi gasło- tak jakby skrzynia walczyła z silnikiem. Dwa dni mieli auto, podłączali pod kompa i powiedzieli że do wymiany regulator cisnienia na listwie bo miał za wysokie wartości. Jak dla mnie mechanik dno bo trzeba jeszcze zweryfikować dlaczego miał wyższe ciśnienie (i bynajmniej nie dlatego że regulator był walnięty ), a miał dlatego, że samo sprzęgło nie miało rano odpowiedniego ciśnienia dlatego po włączeniu biegu kiedy trzymałem na hamulcu chciał wyrywać do przodu aż w końcu zgasł. Jak puściłem hamulec od razu po wlączeniu biegu to ruszył, przejechał 100m i już cały dzien było ok. Problem pojawił się następnego dnia rano i tak cały czas. I jeszcze krótka anegdota- pytam mechanika to jak robimy ten regulator? A on że muszę przyjechać i zostawić auto bo on musi rozebrać żeby przeczytać numer bo różne wypadały, a w ASO tylko całą listwę sprzedają. Wróciłem do domu odpaliłem googla i po kilkunastu sekundach poszedłem do auta, otworzyłem maskę, zdjąłem osłonę i przeczytałem numer ktory był na wierzchu :mrgreen: . Wróciłem do domu, kolejne kilkanaście sekund i zamówiłem nowy regulator (bez listwy) z Hong Kongu bo dużo taniej. Po pięciu dniach wymieniłem to sobie sam i oczywiście nic to nie zmieniło.
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: Acari »

Napiszesz, kogo omijac (priv)?
Tez mam asb, i jak napisales teraz - mam wrażenie, że rwie mi do przodu po pierwszym przelaczeniu na D.... Tylko ja mam jeszcze inny nietypowy objaw.

Jaka kwota za wandler i co tam bedzie zrobione?

Pozdrawiam :)

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1137
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: esener303 »

ASO sprzedaje regulator ciśnienia faktycznie tylko z listwą nie osobno, można szukać używek samego regulatora natomiast darowałbym bym sobie "zamienniki" z Aliexpress czy tam Hong Kongu ...

Objawy wskazują faktycznie na walniety wandler/sprzęd skrzyni automatycznej jeśli na hamulcu Ci wyrywa auto do przodu lub gaśnie po odpaleniu jak chcesz ruszyć właśnie.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
lukamila
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 21:15

Re: Weryfikacja prac mechanika i Wasza opinia

Post autor: lukamila »

Wysłałem Ci adres mailem. Tak się składa że Delphi produkuje właśnie w Chinach te regulatory stąd ich lewa sprzedaż. Na zdjęciach nie znajdziesz logo bo sprzedawcy je zakrywają. Temat zgłębiłem dość mocno. Poza tym firma Delphi zorientowała się, że chiniole sprzedają na lewo regulatory oraz czujnik przy listwie więc zmienili jego numer katalogowy i jak zadzwonisz do takiej firmy jak aso diesel Wachowiak w Poz to oni zawsze potrzebuja więcej czasu żeby zweryfikować jeden numer z drugim. Rozmawiałem z nimi i wymieniałem też czujnik przy listwie jak sie okazało że regulator nie pomógł- tam też zmienili numer katalogowy, nawet mi sprzedali bez pudełka żebym nie widział jaki jest teraz numer :). Szukałem regulatora nawet w KIA bo się okazało że Carnival 2,7 jeździ na tym samym osprzęcie Delphi i dopiero u nich się dowiedziałem, że ten regulator ma inny numer katalogowy. Chcieli za sam regulator jesli mnie pamięć nie myli 2tys zł. Ja mówię, że w MB listawa cała kosztuje 3tys , a oni ze taką mają cenę. Na moim z resztą też było napisane Made in Turkey. Może i to jeździ przez Turcję, ale z Chin. Z szybką przesyłką i kosztami celnymi zapłaciłem jakieś 450zł. W Polsce nie mogłem znaleźć bo np taki Intercars też chciał sprzedać mi całą listwę. Były dostępne gdzieś w Anglii ale oczywiście dużo drożej.

Wandler robię u gościa , który jest znany na forum W211. Robi te skrzynie w e-klasach (722.640). On jest ze Swarzędza . Rozbiera całą skrzynię bo mówi że po tylu latach trzeba rozebrać i przeczyścic chociażby elektrozawory które będą w brudnej mazi, chce sprawdzić płytę i całą resztę. Wandler robi w jakiejś zaprzyjażnionej firmie do której ma zaufanie. Całość nie powinna kosztować więcej jak 2 tys. Moje materiały- czyli olej, filtr, uszczelka i gniazdo. Przy okazji wymienie poduszkę pod skrzynią bo one podobno też lubią się zrywać. Inne firmy jak TEO MOTORS ze Swadzimia czy TRIO MOTO z Kobylnicy proponowali mi usługę za 4500 netto nie widząc jeszcze auta. Jak to tłumaczyli- też rozbierają skrzynie i wszystko sprawdzają oprócz samej wymiany wandlera. Sorry, ale takie podejście kłóciło się z moim sumieniem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości