Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Ktoś może instalował Xentre 2022 z dodatkami z rutrackera pod openporta? Potrzebna pomoc przy acronisie
W204 '07 C200 Kompressor
Vin: WDD2040411F063231
Vin: WDD2040411F063231
- pprzybylko
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Witam czy ktoś z was słyszał coś o Vediamo Security Level 9? o co z tym chodzi?
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Jeżeli chodzi o Vediamo to zapewne chodzi Ci o "access level" - w necie gdzieś krążą pliki które trzeba podmienić aby zmienić access level na wyższy. Podmiana taka skutkuje tym, że w interfejsie programu pojawiają się nowe funkcje dotyczące sterowników ale także można dany sterownik odblokować np do zmiany kodowania wariantowego. Poniżej masz przykład - na domyślnym levelu nie powinieneś widzieć pod sterownikiem funkcji które podkreśliłem.
Druga rzecz o którą temat zahacza i jest powiązany jest "Security Access Level" i odnosi się do poziomu zabezpieczeń konkretnego modułu/sterownika - mniej więcej oznacza to tyle, że na danym poziomie możesz wykonać pewne operacje, np level 5 i odblokowanie tego poziomu to zmiana kodowania wariantowego a np level 0D to możliwość bezpośredniego zapisu pamięci EEPROM sterownika - np aby aktywować sobie menu AMG. Ale żeby nie było tak łatwo do odblokowania konkretnych security leveli potrzebny jest seed generator - kolejne poziomy sa zablokowane kodami. Wygląda to tak że wysyłasz komendę UDS do sterownika w vediamo, sterownik odpowiada kodem, na podstawie tego kodu generujesz kod w seed generatorze i wpisujesz jako odpowiedź dla sterownika, i jeśli został wygenerowany prawidłowo to level będzie odblokowany i będzie można dalej działać ze sterownikiem. Od razu dodam w necie nie ma generatora seedow do licznika za darmo, żeby sobie odblokować AMG menu. Widziałem gdzieś tylko pliki dla level 5, ale na tym poziomie nic nie zrobisz. Potrzebne jest level 9 i 0D właśnie odblokowane jeden po drugim, a ktoś kto ma algorytm do tego za darmo tego nie odda bo można za każde wygenerowanie kody kasować po 30-50euro :)
Cały ten proces odblokowywania dotyczy protokołu UDS i komunikacji z ECU w samochodzie. UDS jest szeroko stosowany u wszystkich producentów aut, także jak temat Cię interesuje to w necie są tutoriale jak wygląda komunikacja, jakie są komendy generalnie jak to działa.
Druga rzecz o którą temat zahacza i jest powiązany jest "Security Access Level" i odnosi się do poziomu zabezpieczeń konkretnego modułu/sterownika - mniej więcej oznacza to tyle, że na danym poziomie możesz wykonać pewne operacje, np level 5 i odblokowanie tego poziomu to zmiana kodowania wariantowego a np level 0D to możliwość bezpośredniego zapisu pamięci EEPROM sterownika - np aby aktywować sobie menu AMG. Ale żeby nie było tak łatwo do odblokowania konkretnych security leveli potrzebny jest seed generator - kolejne poziomy sa zablokowane kodami. Wygląda to tak że wysyłasz komendę UDS do sterownika w vediamo, sterownik odpowiada kodem, na podstawie tego kodu generujesz kod w seed generatorze i wpisujesz jako odpowiedź dla sterownika, i jeśli został wygenerowany prawidłowo to level będzie odblokowany i będzie można dalej działać ze sterownikiem. Od razu dodam w necie nie ma generatora seedow do licznika za darmo, żeby sobie odblokować AMG menu. Widziałem gdzieś tylko pliki dla level 5, ale na tym poziomie nic nie zrobisz. Potrzebne jest level 9 i 0D właśnie odblokowane jeden po drugim, a ktoś kto ma algorytm do tego za darmo tego nie odda bo można za każde wygenerowanie kody kasować po 30-50euro :)
Cały ten proces odblokowywania dotyczy protokołu UDS i komunikacji z ECU w samochodzie. UDS jest szeroko stosowany u wszystkich producentów aut, także jak temat Cię interesuje to w necie są tutoriale jak wygląda komunikacja, jakie są komendy generalnie jak to działa.
GLK 350 4Matic
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 12:03
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Miałem podobnie - nie wiem czy dokładnie o tą bibliotekę chodziło, ale też się nakombinowałem.bynio1991 pisze: ↑6 sty 2023, o 23:19 Ktoś spotkał się z takim problem jak na zdjęciu ? Musiałem postawić na nowo system (Windows 10 x64) i już chyba z 5razy go stawiałem i za każdym razem to samo.. Instalowałem już ręcznie te bilbioteki C++ (dużo więcej ich brakowało) ale tej jednej nie mogę znaleźć takiej by pasowało.. Jak klikam by kontynuować to Acobat Readera i novaconf tez nie może zainstalować.
Nie pamiętam co dokładnie pomogło, ale:
* Odnistalowałem Xentry
* Wywaliłem te biblioteki, które się tylko dało,
* Ręcznie je instalowałem
* Wywaliłem te biblioteki, które się tylko dało,
* Zinstalowałem te biblioteki z Xentry
Kolejność mogła być inna niż podałem
- pprzybylko
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Chcący się połączyć z modułem:
DMFL_212:SGML-Versio :2.0.34
żeby włączyć podświetlenie klamek wewnątrz samochodu wyskakuje mi taki komunikat:
Error: Unable to establish communication with ECU. Reason: CAESAR:SlaveInterface PassThru: unknown error.
Ktoś wie dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić?
DMFL_212:SGML-Versio :2.0.34
żeby włączyć podświetlenie klamek wewnątrz samochodu wyskakuje mi taki komunikat:
Error: Unable to establish communication with ECU. Reason: CAESAR:SlaveInterface PassThru: unknown error.
Ktoś wie dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić?
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Witam wszystkich serdecznie. Forum śledzę od dłuższego czasu, jednak nigdy nie byłem aktywny. Zainteresował mnie temat diagnostyki na własny użytek. Wszystko poszło dobrze z instalacją (Xentry 2020.3), kabelek openport 2.0. Komunikacja jest, wszystko zainstalowane zgodnie z instrukcją, niestety nie jestem w stanie zczytać błędów (wyskakuje błąd „ wersje Addon do zainstalowanej wersji nie są już przekazywane” zalecana aktualizacja do najnowszej wersji). Program postawiony na Windows 11. Myślicie, że instalacja wersji z 2022r. pomoże?
W204 C220 2.2 170KM OM 646 Avantgarde
VIN: WDD2042081F339315
VIN: WDD2042081F339315
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Sprawdź pliki CBF dla tego modułu, może jest za stary i go nie obsługuje.pprzybylko pisze: ↑1 lut 2023, o 21:06 Chcący się połączyć z modułem:
DMFL_212:SGML-Versio :2.0.34
żeby włączyć podświetlenie klamek wewnątrz samochodu wyskakuje mi taki komunikat:
Error: Unable to establish communication with ECU. Reason: CAESAR:SlaveInterface PassThru: unknown error.
Ktoś wie dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić?
Druga rzecz - możesz zmienić protokol polaczenia z UDS 125 na UDS 500 (albo na odwrot), klikasz PPM na ECU w Vediamo, wybierasz properties i zmieniasz w miejscu na screenie ponizej i probojesz jeszcze raz.
GLK 350 4Matic
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Masz podłączony Internet do kompa którym diagnozujesz? Nowsza wersja pomoże, ale będziesz musiał poszukać fix'a który pozwoli ja uruchomić w trybie offline, nie wiem czy przypadkiem też inne rzeczy nie są w jakiś sposób zablokowane bez konta online. Ewentualnie spróbuj starsza wersje np 2018.kamilcioo pisze: ↑1 lut 2023, o 22:26 Witam wszystkich serdecznie. Forum śledzę od dłuższego czasu, jednak nigdy nie byłem aktywny. Zainteresował mnie temat diagnostyki na własny użytek. Wszystko poszło dobrze z instalacją (Xentry 2020.3), kabelek openport 2.0. Komunikacja jest, wszystko zainstalowane zgodnie z instrukcją, niestety nie jestem w stanie zczytać błędów (wyskakuje błąd „ wersje Addon do zainstalowanej wersji nie są już przekazywane” zalecana aktualizacja do najnowszej wersji). Program postawiony na Windows 11. Myślicie, że instalacja wersji z 2022r. pomoże?
GLK 350 4Matic
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Internet miałem podłączony przed instalacją i raz w trakcie, wymagane chyba było do pobrania plików. Podczas włączania Xentry internet wyłączony, zresztą nowe Openporty muszą działać bez internetu, by im software się nie aktualizował. Spróbuje jeszcze wersję 2018 i zobaczę czy coś to da.
W204 C220 2.2 170KM OM 646 Avantgarde
VIN: WDD2042081F339315
VIN: WDD2042081F339315
- pprzybylko
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Protokół połączenia sprawdzę ale jak sprawdzić czy plik CBF jest ok?Hamrok pisze: ↑2 lut 2023, o 13:53Sprawdź pliki CBF dla tego modułu, może jest za stary i go nie obsługuje.pprzybylko pisze: ↑1 lut 2023, o 21:06 Chcący się połączyć z modułem:
DMFL_212:SGML-Versio :2.0.34
żeby włączyć podświetlenie klamek wewnątrz samochodu wyskakuje mi taki komunikat:
Error: Unable to establish communication with ECU. Reason: CAESAR:SlaveInterface PassThru: unknown error.
Ktoś wie dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić?
Druga rzecz - możesz zmienić protokol polaczenia z UDS 125 na UDS 500 (albo na odwrot), klikasz PPM na ECU w Vediamo, wybierasz properties i zmieniasz w miejscu na screenie ponizej i probojesz jeszcze raz.
connect.jpg
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Pytanie skąd masz obecne pliki CBF jeśli ghdzieś z neta to możesz sprawdzić domyślne wersje które powinny być w folderze:pprzybylko pisze: ↑2 lut 2023, o 14:42
Protokół połączenia sprawdzę ale jak sprawdzić czy plik CBF jest ok?
C:\program files (x86)\mercedes benz\DAS\comdat\pkw\cbf
Te powyżej instalują się razem z xentry więc powinny być ok. Ale raczej stawiam na protokoł połączenia.
GLK 350 4Matic
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
Hamrok pisze: ↑2 lut 2023, o 13:56Masz podłączony Internet do kompa którym diagnozujesz? Nowsza wersja pomoże, ale będziesz musiał poszukać fix'a który pozwoli ja uruchomić w trybie offline, nie wiem czy przypadkiem też inne rzeczy nie są w jakiś sposób zablokowane bez konta online. Ewentualnie spróbuj starsza wersje np 2018.kamilcioo pisze: ↑1 lut 2023, o 22:26 Witam wszystkich serdecznie. Forum śledzę od dłuższego czasu, jednak nigdy nie byłem aktywny. Zainteresował mnie temat diagnostyki na własny użytek. Wszystko poszło dobrze z instalacją (Xentry 2020.3), kabelek openport 2.0. Komunikacja jest, wszystko zainstalowane zgodnie z instrukcją, niestety nie jestem w stanie zczytać błędów (wyskakuje błąd „ wersje Addon do zainstalowanej wersji nie są już przekazywane” zalecana aktualizacja do najnowszej wersji). Program postawiony na Windows 11. Myślicie, że instalacja wersji z 2022r. pomoże?
Po ponowej instalacji wersji 3.2020 wszystko już działa jak należy Jak by ktoś potrzebował witaminek, plików do tej wersji, to służę pomocą.
A mam jeszcze jedno pytanie, gdzie sprawdzić przebieg auta? Na liczniku mam 410tyś, stacyjka pokazuje ostatni zapisany przebieg 340tyś, zaś DPF pokazuje 810tyś, cofnięty licznik mam na pewno, bo po zakupie podjechałem do AS0 to powiedzieli, że o 140tyś na pewno jest odmłodzony.
W204 C220 2.2 170KM OM 646 Avantgarde
VIN: WDD2042081F339315
VIN: WDD2042081F339315
- pprzybylko
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
zmieniłem protokół połączenia z UDS 125 na UDS 500 i udało się wejść do modułu drzwi znaleźć opcje Türinnengriffbeleuchtung - oświetlenie Klamki zmienic ustawienie na vorhanden ale niestety nic sie nie dzieje żadne z oświetlenia klamek nie chce się zapalić czy cos jeszcze trzeba zmienić?Hamrok pisze: ↑2 lut 2023, o 15:30Pytanie skąd masz obecne pliki CBF jeśli ghdzieś z neta to możesz sprawdzić domyślne wersje które powinny być w folderze:pprzybylko pisze: ↑2 lut 2023, o 14:42
Protokół połączenia sprawdzę ale jak sprawdzić czy plik CBF jest ok?
C:\program files (x86)\mercedes benz\DAS\comdat\pkw\cbf
Te powyżej instalują się razem z xentry więc powinny być ok. Ale raczej stawiam na protokoł połączenia.
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
To oświetlenie jakoś fizycznie dokładałeś do auta? Wszystko jest dobrze podłączone? Z tego co widze w symulacji na vediamo nie trzeba jakoś tego modułu odblokowywać, po zmianie wartości wejdź w functions pod ECU i zrób FN_HardReset, może sterownik musi się przeładować.pprzybylko pisze: ↑2 lut 2023, o 18:30
zmieniłem protokół połączenia z UDS 125 na UDS 500 i udało się wejść do modułu drzwi znaleźć opcje Türinnengriffbeleuchtung - oświetlenie Klamki zmienić ustawienie na vorhanden ale niestety nic sie nie dzieje żadne z oświetlenia klamek nie chce się zapalić czy cos jeszcze trzeba zmienić?
Dodatkowo z innego forum takie info:
moduły -> dmfr_212, dmfl_212
sekcja -> VCD_Bandendeprogrammierung_DAG
kodowanie:
Türinnengriffbeleuchtung - vorhanden
Umfeldleuchte Variante - Glühlampe verbaut
GLK 350 4Matic
- pprzybylko
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19
Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)
boczki drzwi wymieniłem i tam oswietlenie jest wczesniej nie miałem wymieniłem tez oba moduły z przodu razem z lusterkami ktore chciałem składane i podświetlane. Jak uruchamiam Vediamo i pliki z DMFR_212 DMFL_212 to jest sekcja VCD_Bandendeprogrammierung_DC a nie DAGHamrok pisze: ↑3 lut 2023, o 09:38To oświetlenie jakoś fizycznie dokładałeś do auta? Wszystko jest dobrze podłączone? Z tego co widze w symulacji na vediamo nie trzeba jakoś tego modułu odblokowywać, po zmianie wartości wejdź w functions pod ECU i zrób FN_HardReset, może sterownik musi się przeładować.pprzybylko pisze: ↑2 lut 2023, o 18:30
zmieniłem protokół połączenia z UDS 125 na UDS 500 i udało się wejść do modułu drzwi znaleźć opcje Türinnengriffbeleuchtung - oświetlenie Klamki zmienić ustawienie na vorhanden ale niestety nic sie nie dzieje żadne z oświetlenia klamek nie chce się zapalić czy cos jeszcze trzeba zmienić?
Dodatkowo z innego forum takie info:
moduły -> dmfr_212, dmfl_212
sekcja -> VCD_Bandendeprogrammierung_DAG
kodowanie:
Türinnengriffbeleuchtung - vorhanden
Umfeldleuchte Variante - Glühlampe verbaut
i jest tylko kodowanie Turinnengriffbeleuchtung ale nie ma Umfeldleuchte Variante - Gluhlampe verbaut.
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości