Rozrząd 2

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Rozrząd 2

Post autor: korzen »

One moim zdaniem nadaja sie jeszcze do uzycia. Najlepiej skontaktuj sie z kims kto regeneruje (ja wiem o spawel) i pewnei chetnie od Ciebie je odkupi. Jak masz zalozone nowe, to po co Ci te stare. Po prostu co 50tys km kontroluj rozciagniecie lancucha. Jak sie lekko rozciagnie, wymienisz sam lancuch za kilkaset zlotych i bedziesz jezdzil dalej. Kola zuzywaja sie przez rozciagniety lancuch. Jezeli nie dopuscisz do tej sytuacji, nie bedzie potrzeby ich wymiany...
Jak na rozciagniecie lancucha 10stopni to wygladaja bardzo dobrze... Aczkolwiek ja bym ich nie zalozyl (jedno juz jest nierownomiernie zuzyte). Natomiast do regeneracji nadaja sie jak najbardziej...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozrząd 2

Post autor: spawel »

Wywołany do tablicy poczułem się uprawniony do podzielenia się moimi przemyśleniami/spostrzeżeniami na temat kół CGI.
Wszystkie egzemplarze jakie oglądałem (wymienione z powodu generowania błędów) miały zęby w podobnym, moim zdaniem niezłym, stanie. Podobnie wyglądają koła na fotkach kol. gigant87 (z którym zresztą koresponduję - pozdrawiam :-) ). Użytkownicy CGI chyba nie muszą sie martwić o awarie rozrządu typu ukruszenie pocienionego zęba lub przeskoczenie łańcucha na "pieńkach". Być może rozciągają się łańcuchy, ale skutki w postaci "zjadanych" zębów są znacznie łagodniejsze niż w kompressorze (łańcuch drabinkowy) i moim zdaniem niegroźne.
Dodatkowo, korzystnie oddziałuje usytuowanie ślizgu umieszczonego nad kołami (i łańcuchem), które właściwie wyklucza przeskoczenie łańcucha.
Sygnalizowane w wyniku wydłużenia łańcucha błędy informują o odchyleniach faz rozrządu od założonych, co pogarsza pracę silnika, ale nie grozi kosztowną awarią - to moja opinia i jeżeli się mylę, a ktoś wie to na pewno - proszę o sprostowanie w interesie użytkowników.

W kołach rozrządu CGI, które szczegółowo oglądałem, uszkodzeniu ulega hydrauliczna blokada nastawnika. Zadaniem jej jest zablokowanie możliwości zmiany fazy na czas rozruchu silnika, gdy nie ma jeszcze ciśnienia oleju, a układ zmiany faz nie może poprawnie pracować. Okresowe "puszczanie" tej blokady powoduje komunikat do ECU i sygnalizację błędu.
Obecnie opracowałem już metodę naprawiana takiego uszkodzenia i zainteresowanym polecam, chociaż efekt nie jest tak jednoznaczny jak w przypadku wymiany zniszczonych zębów w M271 kompressor (były do doopy , a po naprawie 100% nowe). W przypadku blokady hydraulicznej CGI jest to przywrócenie jej funkcjonowania - w mojej ocenie na jakieś 60-80% dotychczasowego żywota. Za to dobra wiadomość jest taka, że nawet po ponownym wystąpieniu usterki (za jakiś czas) - nie grozi awaria typu wymiana głowicy lub silnika.
Przepraszam za zbyt rozwlekły post, ale pracuję nad CGI od pewnego czasu, a korespondencja powyżej sprowokowała mnie do podzielenia się wynikami. Liczę na Wasze opinie, w szczególności dotyczące celowości naprawy nastawników CGI w sytuacji gdy mogę zaledwie przedłużyć ich żywot a nie przywrócić 100% sprawności, jak w kompressorze.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, o 22:57 przez spawel, łącznie zmieniany 3 razy.
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozrząd 2

Post autor: gigant87 »

Wow! Dziękuję spawel za odpowiedź - również pozdrawiam! :)

Czyli mogłem nie wymieniać swoich kół?

No i czy to znaczy, że mogę swoje wystawić na sprzedaż z czystym sumieniem, że nie sprzedaję szrota?
BMW 3GT
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozrząd 2

Post autor: spawel »

gigant87 pisze:czy to znaczy, że mogę swoje wystawić na sprzedaż z czystym sumieniem, że nie sprzedaję szrota?
Sprawa nie jest jednoznaczna. Twoje koła być może mają uszkodzone gniazda blokady hydraulicznej, o której pisałem powyżej.
Być może także z tego powodu pojawiały się u Ciebie błędy i zalecono koła wymienić ?? Jeżeli chcesz, mogę je obejrzeć i zdecydujesz co z nimi dalej (ew. naprawa => 350,- / koło + VAT - weryfikacja w tym przypadku gratis)
Zamierzałem odpowiedzieć w naszej korespondencji, ale wątek stał się publiczny i może interesujący dla innych. Mam nadzieje, ze to Ci nie przeszkadza?
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Rozrząd 2

Post autor: korzen »

gigant87 moze je warto zregenerowac? spawel daje gwarancje na swoje uslugi i ma spore doswiadczenie. Przy cenach jakie podal, z pewnoscia odsprzedasz je z zdecydowanym zyskiem ;-)
Albo sprzedaj jako uszkodzone do regeneracji... Ciezko Ci doradzic, zebys sprzedal czesc wymontowana z twojego auta jako uszkodzona/wymieniona na nowa jako w pelni sprawna... Do tego patrzac na zdjecia...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozrząd 2

Post autor: gigant87 »

Spawel - jasne, nie przeszkadza mi, a być może ktoś skorzysta z wiedzy. :)

Podeślę przy najbliższej wolnej chwili do weryfikacji..

Chyba zregeneruję i... zostawię dla siebie - za kolejne 180 tys km się przydadzą... :D
BMW 3GT
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozrząd 2

Post autor: spawel »

OK. Moja oferta jest aktualna.
Adres wysyłki w wizytówce http://www.drivent.pl (treść do zaktualizowania :oops:)
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Re: Rozrząd 2

Post autor: kapalek »

możecie polecić kogoś w Wlkp najlepiej w okolicach Poznania, kto mi wymieni łańcuch w w204?
w204, c180 kompressor
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Rozrząd 2

Post autor: diabeelek »

Matka z w211.eu - miejscowość kiekrz
WDD2042081F230429
Obrazek
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Re: Rozrząd 2

Post autor: kapalek »

Dzwoniłem do niego ale się wzdragal przed wymianą w w204
w204, c180 kompressor
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozrząd 2

Post autor: spawel »

Naprawami MB ( w tym także rozrządy w204) zajmuję się w Poznaniu np. firma STAPIGO
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
cesarz150
Posty: 109
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 08:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: Rozrząd 2

Post autor: cesarz150 »

Po przeczytaniu całej dyskusji jestem przekonany że na razie nie powinienem się chyba zbytnio przejmować rozrządem - rocznik mojego auta (pierwsza rejestracja 02.2008) sugeruje co innego ale stan licznika (41 tys km i jestem go pewien) pewnie nie zwiastuje jeszcze że z rozrządem może się dziać coś niepokojącego.
Dlatego spytam bardziej doświadczonych kolegów czy w moim przypadku wystarczy spokojnie słuchać pracy silnika szczególnie kiedy startuje zimny i skontrolować stan rozrządu dopiero przy przebiegu ok. 100 tys km?
Dodam tylko że autko od 3 miesięcy jest zagazowane choć nie wydaje mi się aby miało to jakieś znaczenie w kontekście rozrządu.
W204 C200 Kompressor Elegance 2007r
WDD2040411F089471
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozrząd 2

Post autor: spawel »

cesarz150 pisze: czy w moim przypadku wystarczy spokojnie słuchać pracy silnika szczególnie kiedy startuje zimny i skontrolować stan rozrządu dopiero przy przebiegu ok. 100 tys km?
Wyobrażam sobie trzy tryby kontroli rozrządu
- gdy nieznany przebieg i historia (zawsze po zakupie używanego samochodu)
- gdy pojawią się "typowe" hałasy przy rozruchu lub check będący wynikiem błędu wskazującego na rozrząd
- po przebiegu 80-100 kkm od nowości lub wymiany rozrządu z kołami - niezależnie czy są jakieś objawy

Późniejszy plan działań zależeć powinien od wyników kontroli w trybie jw. (np po 20 kkm po wymianie samego łańcucha). Przy każdej kontroli radzę fotografować stan kół i przestawienie znaków.
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
pk007
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2014, o 15:52

Re: Rozrząd 2

Post autor: pk007 »

No a ja Panowie jestem po wymianie całego kompletu 118 500 km m271 EVO CGI 2012r, auto najpierw hałasowało po odpalaniu 1-2 sek, z upływem czasu wibracje na jałowym , następnie kontrolka silnika, następnie duże problemy z uruchomieniem w zasadzie przestał się uruchamiać tak za drugim trzecim razem łapał ale na strasznym zgrzycie, każde uruchomienie z zamkniętymi oczami, że coś :) , diagnoza 2 koła (nastawniki), łańcuch, ślizgi , napinacz, komplet zrobiony w ASO z oczywiście z gwarancją za 4,5 tys brutto z dopłata MB centrala 50 %, ze względu na dobry stan i serwisowanie w ASO, bez zniżki 9 000 zł. Gdybym wcześniej nie zaniedbał może wystarczył by sam łańcuch kto wie.... Przynajmniej teraz trochę spokoju pewnie na kolejne 100-120 000 km. Także Panowie nie uciekajcie od ASO bo czasami naprawdę się to kalkuluje... Myśle że w nieautoryzowanym warsztacie koszt byłby podobny ...
W204/S204 180 CGI 2012r.
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozrząd 2

Post autor: Shrek »

pk007 pisze:Także Panowie nie uciekajcie od ASO bo czasami naprawdę się to kalkuluje... Myśle że w nieautoryzowanym warsztacie koszt byłby podobny ...
Potwierdzam i jestem jak najbardziej za tymi słowami i popieram w całości! :)
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości