Strona 3 z 29

: 9 sty 2015, o 00:36
autor: CrocodileReggae
Przed świętami pojechałem na rutynową kontrolę łańcucha.
2007 grudzień, 184 KM, 130 tkm autentycznego przebiegu (od nowości w rodzinie, salon PL, pełne ASO).
Zrobiłem to trochę na siłę- bo rozmawiałem z 3 ASO i wszędzie otrzymywałem info że jak nie ma objawów to trzeba jeździć...

Objawów nie było, zapalał ładnie, pracował cicho, była moc, zero błędów... itd.

Ale, że jestem przekorny to się nie posłuchałem.
Po rozdeklowaniu okazało się że łańcuch jest już wyciągnięty a koła noszą ślady zużycia.
Zgodnie z procedurą MB zdecydowałem się aby wymienić komplet.

Ponoć te nowe łańcuchy jak i koła mają poprawiony materiał, napinacz też jest jakiś zmodyfikowany i przez to ma wystarczyć na dużo dłużej - ciekawe...

Reasumując m271- silnik świetny - w sam raz do w204, ładnie brzmi, mało pali, jest dynamiczny, doskonale współpracuje z LPG ale ma słaby rozrząd który nie jest bezobsługowy i należy go profilaktycznie kontrolować... a z czasem wymienić.

: 9 sty 2015, o 14:33
autor: Damian
Ile taka "przyjemność" w ASO?

: 9 sty 2015, o 17:57
autor: noc
Cenę wstępną wystawia warsztat.W trakcie naprawy mogą się pojawić nieprzewidywane usterki.Powiedzmy od 600 zł. w górę u mnie.
W ASO dużo drożej.
Części te same lub tańsze o ile klient chce.

Temat łańcucha zaczyna się praktycznie ~ 160-200k. i warto o to zadbać.
Naprawa po przeskoczeniu łańcucha to czasem 2-3 tys.
W grudniu miałem 8 silników z pogiętymi zaworami.

: 10 sty 2015, o 12:02
autor: supi
Damian pisze:Ile taka "przyjemność" w ASO?
odpuść. Również jestem po takim zabiegu. Cena bez kół z wliczoną robocizną powinna się zamknąć ok. no powiedzmy szacunkowo bo zależy gdzie 1200zł jak nie przeskoczy łańcuch i głowicy nie trzeba będzie zwalać.
Główny wydatek to koła duże ok. 2700zł sztuka w ASO bez zniżek. W ASO roboczogodzina 280zł brutto i jest to liczone z programu. Nawet Niemcy jak im rachunek przynoszą to miękną.

: 10 sty 2015, o 13:11
autor: artc
Cześć, jestem tu nowy ;-) .
Mam w204 z 2007r, automat, benzyna 1,8 kompr.

Właśnie zadzwonili do mnie z ASO z Daimlera, wymiana rozrządu 9630zł :shock: .
Diagnoza - przeskoczył łańcuch (jest rozciągnięty). Objaw był taki, że włączyła się kontrolka silnika, przy uruchamianiu zupełnie zimnego silnika przez ok. 2s pracował nierówno potem zero objawów. Wczoraj (wieczorem po pracy miałem jechać do ASO) w trakcie dnia odpaliłem samochód - zgasł i już nie odpalił. Żadnych specyficznych dźwięków. Dalej - laweta, korek, średnio miła obsługa i dzisiaj rano :shock: .
Sprawdzali ciśnienie i wyszło ok. 9 atm na cylindrach, bez znaczących różnic, gość podsumował to jako wskazujące na brak dodatkowych komplikacji.
Czkam na bardziej szczegółową informację jaki jest zakres niezbędnej naprawy. Czy ta cena nie jest kosmiczna? I czy 9 atm to nie jest trochę mało?
Muszę postanowić co dalej, a nieźle mnie ta kasa zmroziła.

: 10 sty 2015, o 13:40
autor: supi
artc, jaka kosmiczna cena? Normal a jak na aso. Kosmiczna to by byla jakby Ci jeszcze glowice musieli robic........ choc wg. zasad u nich i tak wypada zwalic celem sprawdzenia. Tak raz bylo u mnie. Oni z zasady tez raczej beda chcieli wymienic kola niezaleznie od tego czy np. zdaniem innego warsztatu jeszcze by sie nadaly czy tez nie. Koszty poza aso post wyzej. Masz MB i musisz zaplacic..... no niestety. Jak czlowiek chce tanio to nie wiem ...... moze Opel..... nic sie na to nie poradzi. Marka premium i za czesci cena tez premium, a niektorych czesci nie ma zamiennikow.

: 10 sty 2015, o 14:23
autor: artc
Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?

: 10 sty 2015, o 15:05
autor: supi
artc pisze:Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?
Sluchaj...... to nie tak...... MB nie przewiduje prewencyjnej lub okresowej wymiany rozrzadu tylko "w razie potrzeby" . W aso gdzie powaznie podchodza do klienta powinni podpowiedziec ale jest to tylko wola danego opiekuna klienta i nie jest to przewidziane jakimkolwiek zaleceniami serwisowymi, tylko dbaniem o klienta w danym aso. Mnie tez przez to szlag trafil bo mialem auto serwisowane od nowosci w aso. Takze w jednym Ci zasugeruja sprawdzenie a w innym nie i w dodatku powiedza ze problem z rozrzadem to tylko fama na forach internetowych. Wg. mnie jezeli kompresja jest rowna na wszystkich garach powinno byc ok. tylko ten rozrzad. Ale w aso przewidziane jest i tak zwalenie glowicy i jej usprawnienie. Tak mialem robione, choc nie wiem co oni tam Tobie zaordynuja.

: 10 sty 2015, o 17:34
autor: robert4you
artc pisze:Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?


Prosta sprawa - umów się do kolegi noc zamów lawete, przechluj auto, stawiam że że wszystkimi kosztami będzie połowę taniej

: 12 sty 2015, o 17:52
autor: noc
artc pisze:Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?
10,5 - 12 to stan b.dobry o ile równy na wszystkich cylindrach +- 1.
Zwykle ~ 11.0 - 11.5
Dużo zależy od dokładności przyrządu (zaworku nadciśnieniowego), jeżeli jest zastąpiony z dętki, to pomiar odbiega od rzeczywistości.
Przy niektórych przyrządach wychodzi nawet 13.

Przy pomiarach elektronicznych bardzo ważny jest stan akumulatora.
Pierwsze słabe "uderzenie" rozrusznika dyskwalifikuje pomiar.

: 18 sty 2015, o 11:51
autor: Smart
Panowie przejrzycie sobie ten temat z linku poniżej od 70 strony do przodu DOKŁADNIE a potem względem potrzeby. Myślę, że warto. :mrgreen:

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=5890 ... start=1035

: 19 sty 2015, o 23:35
autor: Marian
CrocodileReggae pisze:Przed świętami pojechałem na rutynową kontrolę łańcucha.
2007 grudzień, 184 KM, 130 tkm autentycznego przebiegu (od nowości w rodzinie, salon PL, pełne ASO).
Zrobiłem to trochę na siłę- bo rozmawiałem z 3 ASO i wszędzie otrzymywałem info że jak nie ma objawów to trzeba jeździć...

Objawów nie było, zapalał ładnie, pracował cicho, była moc, zero błędów... itd.

Ale, że jestem przekorny to się nie posłuchałem.
Po rozdeklowaniu okazało się że łańcuch jest już wyciągnięty a koła noszą ślady zużycia.
Zgodnie z procedurą MB zdecydowałem się aby wymienić komplet.

Ponoć te nowe łańcuchy jak i koła mają poprawiony materiał, napinacz też jest jakiś zmodyfikowany i przez to ma wystarczyć na dużo dłużej - ciekawe...

Reasumując m271- silnik świetny - w sam raz do w204, ładnie brzmi, mało pali, jest dynamiczny, doskonale współpracuje z LPG ale ma słaby rozrząd który nie jest bezobsługowy i należy go profilaktycznie kontrolować... a z czasem wymienić.
:-o

: 28 sty 2015, o 08:06
autor: kapalek
czy przy zdejmowaniu pokrywy zaworów celem sprawdzenia rozrządu koniecznym jest wymiana uszczelki pokrywy? muszę jeszcze kupić jakieś inne części?

: 28 sty 2015, o 10:01
autor: thenaturat2
Tak. Starej się nie powinno zakładać

: 28 sty 2015, o 10:22
autor: kapalek
chciałem to zrobić DIY (tylko kontrola łańcucha nie wymiana) czy mogę napotkać jakieś problemy? momenty dokręcanie śrub są istotne?