Strona 3 z 5

Re: Akumulator wymiana :/

: 9 sty 2017, o 12:41
autor: diabeelek
Bo jest jeszcze o wymiarach org. BOSCH S5 100Ah/830A - ale ten ma 100Ah.
Jeśli mówisz ze Bosch s5 85ah 800A spokojnie zastąpi mój 95Ah 850A i nie będzie latał we wnęce mimo mniejszych rozmiarów to taki będe chciał kupic jak mój padnie.

Re: Akumulator wymiana :/

: 9 sty 2017, o 12:53
autor: korzen
Sprawdz mocowanie. Latac nie moze. Ja latasz na krotkich dystansach, to 85Ah bedzie ok. Jak w trasy to jednak nie wiem czy nie lepiej ta 100Ah... Ja mialem 100Ah w W203 wlasnie Bosch i byl ok... Tylko ja mialem w VIN powiekszona pojemnosc bateri.

Re: Akumulator wymiana :/

: 9 sty 2017, o 12:59
autor: diabeelek
A co mój VIN mówi?
Czemu na trasy lepszy wiekszy? Chodzi o przeładowanie?
Czasem auto jedzie 12h bez przerwy...

Re: Akumulator wymiana :/

: 9 sty 2017, o 13:26
autor: korzen
Na krotkich odcinkach i tak Ci alternator nie doladuje bateri na full... W trasie zupelnie co innego. Generalnie rozpietosc 10% jest ok.. Ja bym sie sklanial w strone tej 100Ah... Tylko czy wejdzie bo widze, ze jest wyzszy. Ale mysle, ze bedzie ok...

Re: Akumulator wymiana :/

: 9 sty 2017, o 15:42
autor: diabeelek
Czyli co...na miejscu maja tylko 85Ah 800A...mogę taki montowac i się nie martwić o nic...czy jednak czekać i szukać tego BOSCH S5 100Ah/830A

Re: Akumulator wymiana :/

: 9 sty 2017, o 18:37
autor: korzen
Aku masz na pare lat. Szukaj tej 100Ah...

Re: Akumulator wymiana :/

: 10 sty 2017, o 10:06
autor: diabeelek
Na razie odpuszczam wymianę aku po 3 nocach na mrozie pali od strzała.

Re: Akumulator wymiana :/

: 10 sty 2017, o 10:18
autor: esener303
wymieniłem bo przy przeglądzie przed zakupowym powiedzieli mi że trzyma połowę pojemności 800 A czyli tylko 400 A wymieniłem na BOSCHa 85Ah 800A i jest gitara

Re: Akumulator wymiana :/

: 10 sty 2017, o 15:23
autor: MagicD
esener303 pisze:wymieniłem bo przy przeglądzie przed zakupowym powiedzieli mi że trzyma połowę pojemności 800 A czyli tylko 400 A wymieniłem na BOSCHa 85Ah 800A i jest gitara
800A to prąd rozruchowy - nie pojemność.
Ja w swojej C-klasie wstawałem Centra Futura 100Ah, 900A - odpalał jak błyskawica.
Robiłem zazwyczaj trasy +30km więc akumulator był zawsze dobrze naładowany (sprawdzałem kilka razy prostownikiem z pomiarem pojemności "ile wbije do akumulatora aż do full" i zazwyczaj dobijał 2-5Ah i kończył ładowanie).
Generalnie pojemność dopieraj pod długość tras jakie pokonujesz - na krótkich trasach akumulator o dużej pojemności będzie niedoładowany i to zmniejszy jego żywotność.
Duży prąd rozruchu ułatwi Tobie odpalanie - im większy tym lepszy (poniżej 700A w dieslu nie polecam - odczujesz, że kręci wolniej).

Re: Akumulator wymiana :/

: 10 sty 2017, o 22:26
autor: eupatorus
Generalnie pojemność dopieraj pod długość tras jakie pokonujesz - na krótkich trasach akumulator o dużej pojemności będzie niedoładowany i to zmniejszy jego żywotność.
Dlaczego większy akumulator miałby być bardziej niedoładowany od mniejszego? Przy rozruchu pobierasz ten sam prąd z mniejszego jak i z większego i tyle samo prądu musisz mu potem oddać.

Re: Akumulator wymiana :/

: 11 sty 2017, o 08:36
autor: MagicD
Akurat odpowiedź na tą zasadę znajdziesz w chemii i fizyce dotyczącej akumulatorów :)
Akumulator najszybciej ładuje się gdy jest rozładowany - im bliżej pełności tym wolniej postępuje ładowanie.
Przy małym akumulatorze jak pobierzesz "X" prądu na rozruch to cały akumulator będzie "mocniej rozładowany" niż gdybyś miał większy akumulator.
Ładowanie mocniej rozładowanego akumulatora będzie szybsze (identyczne zachowanie powinieneś widzieć w smartfonie/komórce - pierwsze 50% baterii naładujesz z 10-15 minut, ale drugie 50% zajmie Ci godzinę lub więcej).
Innymi słowy z dużego akumulatora pobierzesz tyle samo prądu co z małego... ale w tym samym czasie będziesz mniej prądu do niego ładować (co oznacza niedoładowanie).
Generalnie mając mniejszy akumulator a pokonując takie same trasy (ten sam czas ładowania) będziesz utrzymywał akumulator w lepszej kondycji.
Oczywiście wszystko ma swój "próg" - zbyt mały akumulator będzie miał zbyt mały prąd rozruchowy i może wystarczyć na zbyt mało uruchomień gdy nagle włączysz start-stop i wbijesz się w jakiś korek.
Trzeba wybrać coś odpowiedniego dla siebie - po VIN znajdziesz "sugerowane przez producenta" coś co powinno być dobre dla Kowalskiego.

Re: Akumulator wymiana :/

: 11 sty 2017, o 10:07
autor: diabeelek
Z tego co piszesz to lepiej dla mnie wziąc 85Ah 800A niż obecny jaki mam 95Ah 850A...
Nie ukrywam, że byłoby mi to na rękę aczkolwiek dzisiaj przy -10C odpalił od strzała.

Re: Akumulator wymiana :/

: 11 sty 2017, o 12:37
autor: diabeelek
czy u nas komputer wogóle pokaże info odnośnie słabego akumulatora??
pytam ponieważ w instrukcji nie ma o tym informacji.

Ps.
rozumiem, że mogę normalnie odłączyć akumulator na parę godzin, zawieźć go do sklepu i podłączyć nowy?
Nie będzie żadnych błędów?

Re: Akumulator wymiana :/

: 11 sty 2017, o 18:46
autor: MagicD
Jeśli masz wszystko fabryczne to problemów żadnych nie będzie.
Ja wymieniałem u siebie i jedynie "oburzył się na mnie" alarm DEST DOG 70 który nie był fabrycznie zamontowany.
Syrena się włączyła uznając brak zasilania 12V jako atak ja jej osobę :P
Bałem się też że zniknie historia błędów z COMAND w trybie serwisowym - nic z tych rzeczy :)
Najwyraźniej kody błędów, historie stanu akumulatora, wymiany olei czy błędy wentylatora głównego pozostały w pamięci stałej samochodu.
Nie zatrzaśnij tylko klapy po wyjęciu akumulatora!
Zamek jest elektryczny i nie bardzo będzie miał zamiar otworzyć klapę bez prądu ;)

P.S. w trybie serwisowym COMANDa (kilka przycisków jednocześnie by wejść do tego menu - nie pamiętam w tej chwili które) możesz włączyć podgląd napięcia na zasilaniu COMAND oraz szynie CAN.
Wszystko powyżej 12.0V w stanie spoczynku jest dopuszczalne, pełen akumulator to 12.7-12.8V, na odpalonym silniku 13.7-14.4V oznacza sprawny alternator i stabilizator napiecia.

Re: Akumulator wymiana :/

: 11 sty 2017, o 19:46
autor: diabeelek
Ja sprawdzam napięcie aku przez ukryte menu w zegarach - dzisiaj rano po nocy przy minus 10 miałem 12V, podczas odpalania spada do 11V.
Możesz napisać jak to sprawdzić na commandzie?
Zamek jest elektryczny i nie bardzo będzie miał zamiar otworzyć klapę bez prądu ;)

Dobrze, że napisałeś ale teraz mam zagwostkę jak go np. podładować...