Strona 1 z 5

Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 13:46
autor: diabeelek
Wczoraj zauważyłem, na rozgrzanym oleju, że przy redukcji z 4 biegu na 3 auto potrafi szarpnąć, jadę np. ze stałą prędkością 60km/h zredukuję wajchą na 3 i czuć uderzenie - nie dzieje się to zawsze.
Zjawisko występuje tylko przy redukcji RĘCZNEJ z 4 na 3 - inne biegi w górę(również z 3 na 4) i dół wskakują normalnie.
Olej wymieniany 30kkm temu.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 16:11
autor: ktos92
Zrób reset skrzynii. Z czasem poobserwuj zachowanie obrotów silnika w czasie jazdy ze stałą prędkością.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 16:16
autor: noc
Czyżby i na "diabełka" trafiło.Zawór lock up w EHS. : http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... Lm4urrXeUQ

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 16:54
autor: korzen
daibeelek na jaki olej i filtr wymieniłeś? Z tego co pamietam zalewales nie spełniający normy? Oby to była jakaś nieistotna usterka. spróbuj od resetu skrzyni.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 17:34
autor: ktos92
Jeżeli byłaby wina oleju czy filtra to by szarpała na każdym biegu :-)

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 17:44
autor: noc
Niekoniecznie.Zwykle właśnie początek jakiejś usterki zaczyna się od biegu najczęściej używanego 3.
Przejścia 2-3 i 3-4.Potem w miarę postępującej degradacji rozszerza się zwykle w górę na 5.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 18:03
autor: ktos92
Mam nadzieje, że u mnie wymiana lock up rozwiąże problem :-)

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 19:24
autor: diabeelek
noc pisze:Przejścia 2-3 i 3-4.Potem w miarę postępującej degradacji rozszerza się zwykle w górę na 5.
U mnie tylko występowało to szarpnięcie/uderzenie z przejścia z 4 na 3 i to przy manualnej zmianie. W innych przypadkach skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie nawet jeśli chodzi o redukcję z 4 na 3 np. przy lekkim kick downie.
Jeśli to lock-up to na szczęście koszt nie jest jakiś tragiczny.
ktos92 pisze:Zrób reset skrzynii. Z czasem poobserwuj zachowanie obrotów silnika w czasie jazdy ze stałą prędkością.
Na razie po resecie jest ok. Obroty sprawdzałem to stoją sztywno podczas jazdy - nie ma drgań wskazówki.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 16 wrz 2017, o 23:29
autor: korzen
Jak nie slizga, to jeszcze nie ma tragedi. Z autopsji 722.6 w W202 przy slizganiu lekkim i 2 razy blad skrzyni i blokada na biegu po wymianie oleju problem ustal. Olej OEM. PRzebieg przy zabiegu rzedu 300k km. Przelatal kolejne ok 60k bez problemow. Ale powtarzam cala flota (5aut) miala wymiany na olejach OEM. Jak to wina oleju, to jak skrzynia nie byla zajechana to po zalaniu nieodpowiedniego oleju padnie powiedzmy po 60tys km. Przy odpowiednim oleju zrobilaby pewnie kolejne 120tys. To nie jakies DSG, ze zalejesz nieodpowiedni olej i pada od razu. 722.6 wiele zniesie.
Nie mowie, ze to olej. Tylko sugeruje jak kazdy na forum swoje podejrzenia. Badz wrozac z fusow badz bazujac na wlasnych doswiadczeniach. Oby to byl zawor. Jak nie, to ja bym zmeinil olej dynamicznie. Lepiej przedziwdzilac/zapobiegac niz leczyc.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 17 wrz 2017, o 00:42
autor: ktos92
Korzen nie mówie, że nie masz racji. Może i jest to olej. Jakby robił wymiane oleju to zrobiłbym też wymiane tego zaworu lockup bo i tak będzie mial wszystko na wierzchu. Po wymianie będzie wiadomo :-) przynajmniej ja bym tak zrobił. U mnie się objawia to szczególnie na zimnej skrzyni podczas zmiany z jedynki na dwójke i czasem chyba z 3 na 4. Najgorzej jest z rana, czasem przed zmianom z 1 na 2 jest delikatny uślizg i potem zmiana na 2. Do tego jeszcze minimalne wachania wskazówki podczas jazdy ze stałą prędkością.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 17 wrz 2017, o 08:39
autor: korzen
Ja nie mowię, ze to olej. Ja mowie, ze nieodpowiedni olej nie spełniający normy może przyczynić się do szybszego zużycia podzespołów. To tyczy się tez silnika.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 17 wrz 2017, o 09:33
autor: diabeelek
Olej mam zalany Transmax Z. Wiele osób leje taki olej do ASB MB - gdzieś na w203 albo w211 widziałem obszerny wątek.
Panowie te uderzenie zdarzyło się może z 4 razy i tylko przy zrzuceniu manualnym biegu - nie straszcie, że się skrzynia wysypuje...

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 17 wrz 2017, o 13:38
autor: noc
Poniżej widok zaworów skrzyni.Między innymi ten słynny lock-up najbardziej zanieczyszczony.
Nie chciałem się wdawać w dyskusje.
Na zdjęciu po prawej widok trzech zaworów.
Ten od lewej uniemożliwia praktycznie jazdę i już nie da się oczyścić, środkowy-skrzynia lekko czasem szarpie do oczyszczenia magnesem.W żadnym wypadku przy naprawie skrzyni nie używa się sprężonego powietrza.Dozwolony jest tylko papier bezpyłowy (lakierniczy) i specjalne ściereczki.Ten po prawej czysty.
Na zdjęciach po lewej widać wyraźnie opiłki reagujące na magnes.
Zaznaczam, że to skrzynia po normalnej eksploatacji z regularnie wymienianym olejem z przebiegiem wg. mnie ~ 200-300 tys.
Ta skrzynia po wymianie tego jednego zaworu i czyszczeniu znowu przejeździ 200-300 tys. do następnej naprawy.
Wymiana oleju, filtra i reset adaptacji tylko odsuwa w czasie konieczność wymontowania EHS i oczyszczenia.
Oczywiście nie twierdzę, że zawsze ale spotykam sie z tym coraz częściej.

W wypocinach wykorzystano klatki z filmu z laboratorium MB w Stuttgarcie.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 17 wrz 2017, o 13:49
autor: diabeelek
Dzięki bardzo noc za opinię.
Pytanie tylko czy na gwałt muszę jechać to robić skoro zdarza się sporadycznie czy mogę tak trochę pojeździć np. do kolejnego serwisu jakieś 4kkm?

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

: 17 wrz 2017, o 14:54
autor: noc
Jeżeli nie ma tragedii niektórzy jeżdżą po 20-30tys. aż jeździć już się nie da.
Nie daj się wrobić w jakieś wielkie pieniądze.Cała robota trwa z godzinę-dwie i nie wymaga stawki mistrzowskiej 300+Vat za godzinę.