Strona 1 z 1

Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 24 paź 2013, o 12:13
autor: milkor
Witam Was!

Od jakiegoś czasu przeglądam to forum, ale nie udzielałem się, niestety potrzebuję wsparcia.

Moje w204 2,2CDI pojechało do warsztatu na wymianę przekładni kierowniczej i okazało się, że ktoś wcześniej włożył do tego auta przekładnię od innego modelu, bez zaworu regulującego przepływ ciśnienia, no i jak nie było zaworu to i odciął wtyczkę zasilającą razem z kablem...niestety. Teraz montujemy prawidłową część ale nigdzie nie możemy znaleźć wiązki zasilającej pod którą powinna być podpięta owa przekładnia. Dwóch mechaników rozkłada ręce, potrzebny jest schemat elektryczny auta albo chociaż komory silnika, żeby wiedzieć gdzie szukać. ASO nie jest w stanie, bądź nie chce pomóc.
Dysponuje ktoś takowym schematem, albo podpowie gdzie go szukać?

: 24 paź 2013, o 18:38
autor: noc
Ten system to PML.
Jest związany z systemem trakcji.Konkretniej chodzi o szybkość.
Im wolniej jedziesz tym mocniej jest wspomagana kierownica.
Bez nr.Vin nie mam szansy pomóc.

Zawór modulujący PML jest sterowany z układu ESP.
Co najmniej trzy rozwiązania.
Schematu nie mogę, ale kolory i skąd dokąd wolno mi podać.
Nr.Vin.

: 24 paź 2013, o 19:09
autor: milkor
po rozmowie z kolejnym ASO już wiem dlaczego takich schematów brak w sieci:)

już podaję nr VIN: WDD2040081F039561

: 25 paź 2013, o 18:05
autor: noc
W damie o nr. Vin WDD204008.1F.039561 nie zamontowano układu PML.Brak SA 213.
Przekładnia kierownicy "maglownica" musi być bez zaworu elektrycznego.
Dlatego brak wiązki elektrycznej.

: 25 paź 2013, o 18:51
autor: milkor
O kurcze... nie pojmuję dlaczego ASO mając numer VIN, poleciło mi montaż wersji z czujnikiem?!
Czyli moje auto powinno mieć zawór zlokalizowany gdzieś na pompie bądź przewodach?

-----
moje auto nie zostało w ogóle wyposażone w zawór regulujący przepływ oleju, czyli pierwotna część była właściwa, tylko uległa uszkodzeniu, pytanie się nasuwa dlaczego wytworzyło się w niej ciśnienie rozsadzające górny uszczelniacz? dodam że ta przekładnia nosiła ślady regeneracji.

Pytanie, czy do mojej w204 która fabrycznie nie jest wyposażona w moduł PLM, można teraz w takowy ją doposażyć? wówczas przekładnia z zaworem która teraz jest zamontowana mogłaby pozostać.
Skoro do mojego egzemplarza można było opcjonalnie zamówić zmienne wspomaganie ukł.kierowniczego, to chyba auta z tą opcją nie mogły różnić się instalacja elektryczną, a jedynie jakimś jej dodatkowym elementem, dobrze rozumuję?

: 28 paź 2013, o 14:49
autor: noc
Inny moduł np: ABR/ABA/ESP i inna wiązka el. i inne kodowania pozostałych urządzeń.

Re: Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 2 maja 2019, o 23:18
autor: qsedan
Jeśli brak PML da sie jakoś na stale zmniejszyć siłe wspomagania ? ?

Musze coś z tym zrobić bo wspomaganie jest zbyt lekkie i szlak mnie strzela w zakrętach :-x :-x

Re: Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 3 maja 2019, o 07:48
autor: noc
Nigdy takiego tematu nie przerabiałem.
Sądzę, że to maglownica jest nie od tego modelu lub pompa wspomagania.
Teoretycznie żadne zabiegi "prowizorki" nie rozwiążą problemu.
Pzdr.

Re: Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 3 maja 2019, o 10:39
autor: qsedan
Sprawdzę jeszcze dokładnie po nr ale wydaje mi się,ze wszystko jest Ori,musze przejechac sie innym w204 i porównać,w pracy czasami poruszam sie Dacia logan i ma pewniejsze prowadzenie :cry:

Re: Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 3 maja 2019, o 10:42
autor: qsedan
A w w204 były tylko 2 rodzaje wspomagania ? Z PLM i bez PLM ?

Re: Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 3 maja 2019, o 10:48
autor: noc
Ile wersji to wie tylko fabryka.
Ale maglownic i pomp wspomagania naprawdę dużo.
Mogą być niewłaściwe opony, złe ciśnienie i zła geometria kół.

Re: Schemat Elektryczny 2,2 CDI

: 6 maja 2019, o 19:50
autor: qsedan
A jakie moduły sa do wymiany gdybym w w204 chcial dołożyć magiel z PML ?