Panowie jako, że ciągle jest problem z zapychającą się odmą i paliwem w oleju silnikowym zająłem się tym problemem i postanowiłem przerobić oryginalny zawór A2710180729 na podstawie opisanych doświadczeń innych uzytkowników tego silnika (forum Mercedesa drive.ru). Głównie chodziło o to żeby za każdym razem nie bawić się z wymianą pod kolektorem dolotowym i żeby mieć caly czas możliwość sprawdzenia czy odma działa.
Na poczatku w moje ręce wpadł oryginalny zawór A2710180729 - tutaj podziękowania dla Robertzc1, który wysłał mi 1 sztukę wyciagniętą kiedyś ze swojego CGI. Następnie na wzór projektu ze wspomnianego forum przyciąłem zawór do pewnego momentu szlifierką (z bardzo cieńką tarczą). Ciąłem około 1mm wyżej niż chciałem docelowo, bo podczas cięcia plastik na zaworze nieco się topi na obwodzie cięcia. Dopiero później doszlifowałem sobie idealnie na równo papierem ściernym.
Poniżej foto jak mi to wyszło:
Następnie u tokarza zamówiłem sobie taki adapterek:
Który wyglądał tak po jego wykonaniu:
Następnie we wspomnianym zaworze zrobiłem dziurkę na samym środku, zakleiłem klejem epoksydowym boczną dziurkę wewnątrz, wyczyściłem i odtluściłem całość, a na koniec przy łączeniu nałożyłem odrobinę kleju na obwodzie i dobiłem adapter do zaworu gumowym młotkiem kilka razy - siedzi sztywno, nie da rady rozdzielić.
Wyszło coś takiego:
Dokupiłem kilka gratów, czyli: zawór odmy od kompresora 1.8, wąż gumowy odporny na oleje/benzynę około 1 metr, przelotowy/liniowy filtr paliwa, kilka obejm samozaciskowych.
Foto zakupów:
Później połączyłem nowy zawór gumowym wężem z przelotowym filtrem paliwa i następnie z zaworem odmy od kompresora. Użyłem też gumowego "kolanka" od starej odmy, którą miałem zalożoną w aucie.
Fotki już na aucie, bo zapomniałem pyknąć tuż przed montażem:
Przerobiona odmę montowalem na kanale w garażu. Od dołu po zdjęciu oslon jest dostęp do tego zaworu - po wsadzeniu lewej ręki oczywiście odpowiednio oświetlając sobie wszystko od góry i dołu bez problemu można ją wyczuć. Bierzemy stary kluczyk nr 8, scinamy go szlifierką dokładnie na pół i mamy narzędzie do odkręcenia śrubki przy odmie.
A dlaczego tak? A żeby nie zrzucać kolektora dolotowego i nie kupować nowych uszczelek, ale jak kto zechce, można i tak i tak. Oprócz przerobionego zaworu wymieniłem jeszcze olej silnikowy i filtr na nowe.
Na początku po montażu i przebyciu około 100-150km w filtrze paliwa na wężu pojawiło się około 10ml olejowo-paliwowego szlamu, filtr wyczysciłem, zamontowałem ponownie, zrobiłem 500km i teraz mam 2-3ml tego szlamu, więc chyba przestrzeń skrzyni korobowej się oczyściła.. stan oleju w silniku bez zmian i nie śmierdzi już tak paliwem, ale to dopiero będę mógł ocecnić dokładniej przy kolejnej wymianie za jakiś czas.. Krótko mówiąc sposób na zapychajacą odmę się znalazł.. Ponadto jest jeszcze aktualizacja sterownika silnika w każdym ASO lub u Pardiego z youtuba, który ma dodatkowo rozwiązać problem paliwa w oleju silnikowym. Niestety update jeszcze nie zrobiłem, bo nie mialem czasu.
Poniżej link do filmu (od 1:35 minuty jest o tym mowa) - Robertzc1 wstawił ten sam link wczoraj:
https://youtube.com/watch?v=zcH-gj8-R1o