FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat




Poprzedni temat «» Następny temat
Co ile km należy wymienić rozrząd? 1.6 kompressor
Autor Wiadomość
Krystek 

Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-23, 19:21   Co ile km należy wymienić rozrząd? 1.6 kompressor

Pytanie jak w temacie. Kiedy należy wymienić łańcuch rozrządu w 1,6 kompressor. Czy 100 tys km jest właściwą granicą?

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
_________________
Krystek
 
 
Riseman 

Wiek: 33
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 2014-03-23, 23:04   

Z tego co wiem dopiero jak zaczyna szumieć. Wymienia się łańcuch rozrządu. jak miałem nissana 400kkm i cisza silnik 1,8 w damie raczej gorzej być nie może.
_________________
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual
 
 
Sigon 

Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 33
Wysłany: 2014-03-24, 14:14   

Słyszałem od mechanika, że nie powinno się wierzyć w te bzdury, co podają w ASO i żeby wymieniać co 150 tyś max.
 
 
 
Krystek 

Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 20:34   

A ja słyszałem właśnie ze 100 tys km to właściwa granica. No i mechanik przy przeglądzie powiedział mi że "słyszy rozrząd". Ja tam nic nie słyszę, no ale jako laik nie wiem jaki to ma być dźwięk i dlatego wolę zweryfikować opinię mechanika.

Zatem ponawiam pytanie.


A tak w ogóle to jeśli ktoś miałby o tym pojęcie to można podpiąć taki wątek i wpisać tam graniczne przebiegi dla rozrządu w każdej wersji silnikowej...
_________________
Krystek
 
 
tymoti 

Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 19:25   

Przeciez to lancuch nie pasek... Pasek to rozumiem co 100tys ale lancuch???!! Wg mnie przy 250k trzeba sprawdzic stan lancucha znaki / napinacz i tyle
 
 
Krystek 

Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-25, 21:08   

tymoti, prasa motoryzacyjna pełna jest artykułów o rozciągających się łańcuchach które doprowadzają do przeskoczenia o kilka ogniw, co skutkuje zniszczeniem silnika. Czytałem o tym sporo ale nie natrafiłem akurat na artukuł o silnikach Mercedesa, wiec nie bagatelizowałbym tematu.
Łańcuchy to wymysł, który miał być tak trwał jak silnik ale rzeczywistość okazała się inna dla wielu koncernów.
_________________
Krystek
 
 
Riseman 

Wiek: 33
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 2014-03-26, 08:06   

To nie jest silnik 2.0BMW w którym lubi sobie łańcuch strzelić czy też Oplowski który się rozciąga jak guma do żucia. Mam też sprintera silnik ten sam co w C 220 czyli OM 646 przebieg 300tyś km łańcucha nic nie słychać pracuje równo i ma kopa jak w dniu wyjazdu z salonu. Jak chcesz sobie odchudzić portfel to wymień łańcuch, ja po to kupowałem silnik na łańcuszku aby zapomnieć o rozrządzie. Jak olej wymieniasz na czas to się nie musisz martwić o rozrząd.
_________________
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual
 
 
tymoti 

Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-26, 18:32   

dokladnie, sam mialem ep3 typer 200KM (w serii) zrobiony na 270KM na lancuchu .. i jak najbardziej wytrzymuje takie przeciazenia itd to co dopiero mowic o silniku w mesku..
 
 
noc 


Pomógł: 27 razy
Wiek: 58
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 931
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-27, 19:10   

W silnikach W204 rzadko zrywa się łańcuch, ale są i na pasku zębatym, więc dobrze by było zapoznać się z rodzajem silnika.
Zazwyczaj odczytanie przy okresowym przeglądzie (wymiana oleju) usterek silnika czasem mówi o nie zgraniu czujnika wału i wałków rozrządu.
To podstawa do wymiany.
Jest dużo silników i każdy ma inaczej wyznaczoną wymianą.
Zazwyczaj 7° przestawienia rozrządu dyskryminuje łańcuch.
Na razie w żadnym W 204 nie wymieniałem, ale trzech klientów dostało już ostrzeżenie
~ 200 tys.Na co czekają - nie wiem.
Zerwany rozrząd = wymiana silnika - naprawa nie istnieje.
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę
śliczną córkę i już rudą Damę S210 320CDI

Zwykle tu: http://www.w210.pl/ i tam gdzie MB.

13 certyfikatów Stuttgart, 39 lat pracy przy MB.
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
 
 
Krystek 

Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-29, 11:11   

polecam kwietniowy "auto motor i sport" w ktorym jest artykuł poświęcony W204. Artykuł zdecydowanie z krótki i napisany po łebkach ale twierdzą w w nim, że "w silnikach M271 wyciąga się jednorzędowy łańcuch rozrządu już po 70-100 tys. km."

Nie piszę aby kogoś straszyć. Chciałem tylko zweryfikować te opinie, bo jest to niezmiernie mały przebieg jak na łańcuch.
_________________
Krystek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant
Reklama


części do Mercedesa

części mercedes





naprawa turbosprężarek warszawa

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa