Strona 1 z 4

DPF Filtr cząstek

: 25 kwie 2014, o 21:56
autor: kutacso
JAk wiadomo czasem potrafi się zapalić kontrolka silnika, czyli filtra i to informuje że należy wypalić go.

Powiedzcie mi , jak długo i jak konkretnie, w jaki sposób mam najszybciej go wypalać?
Jeżdżę już jakieś dobre 3 tygodnie i nie potrafi zgasnąć. Może przyczyną jest, że jeżdżę czasem na tempomacie 100 km/h bądź 90 km/h?
Ale czasami tak, ze i butuje go. Wiec nie mam pojęcia jak długo mam z tym problemem jeździć.

Doradźcie mi.

: 25 kwie 2014, o 22:18
autor: noc
Zapalenie się kontrolki awarii silnika "mówi" o jednym z setek błędów możliwych w systemie silnika.Niekoniecznie o zatkaniu filtra.
Filtr czyści się samoczynnie na rozgrzanym silniku przy szybkości zwykle autostradowej po 10-30 min. jazdy z równomierną szybkością.
Można go wypalać za pomocą komputera na postoju, ale w określonych warunkach i przez odpowiedzialnego diagnostę.Dobra gaśnica jest dedykowana gdyby osłony nad układem wydechowym były naruszone.Temperatury pod samochodem mogą sięgnąć 500°C.

Robiłem to setki razy i nie należy to do przyjemnych zajęć.Hałas silnika 3000obr. i smród jest uciążliwy - do 30 minut.

Tylko w ciepły dzień bez deszczu i musi być chociaż minimalny wiatr.
Efekt przeciętny z 90-95% zatkania do 3-5%. Czasem z tyłu szufelka żużlu.

DPF

: 25 kwie 2014, o 22:25
autor: kutacso
Jeżeli chodzi o błędy w kompie to żadnych nie ma.
Tj. żadnych wiadomości do zdiagnozowania.

Jedynie co to świeci kontrolka silnika.


Był taki moment. PRzyznam. Świeciła sie kontrolka silnika. Ganiałem auto. Zgasła. Ale za trochę czasu w ten sam dzień się znowu zapaliła i tak do tej pory.

Czyli rozumiem, że musze pod kompa podłączyć.
Będę niedługo chaxował go to mi powie znajomy co go boli o ile to nie jest dpf.


Dziękuje Kolego za odpowiedź szybką!

: 25 kwie 2014, o 22:28
autor: noc
Uzupełniłem odpowiedź.Patrz wyżej.
W W204 nie ma możliwości by kontrolka silnika paliła się, a brak błędów.

UWAGA. Ta dama jest obsługiwana od pewnej daty przez system XENTRY, a nie DAS.
To znaczy, że stare systemy Star Diagnosis nie czytają błędów.

Koledzy - 99% warsztatów prywatnych MB nie jest w stanie diagnozować Waszych dam, lub diagnozuje przez China i nie ma błędów w systemach silnika i in. :lol: :mrgreen: :-D :-P
Te "sprzęty" są do d.....

: 2 maja 2014, o 02:02
autor: kutacso
Po podłączeniu do kompa okazało się, że to sonda lambda ma błąd. Po usunięciu wyskoczył ponownie.
Polecacie jakieś firmy?


Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?

Hmm

: 2 maja 2014, o 09:01
autor: icebear
kutacso pisze:Po podłączeniu do kompa okazało się, że to sonda lambda ma błąd. Po usunięciu wyskoczył ponownie.
Polecacie jakieś firmy?


Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?
Kolego, a czy to nie odgłos turbiny przypadkiem?

Re: Hmm

: 2 maja 2014, o 18:17
autor: Master_PiT
icebear pisze:
kutacso pisze:Po podłączeniu do kompa okazało się, że to sonda lambda ma błąd. Po usunięciu wyskoczył ponownie.
Polecacie jakieś firmy?


Kolejna sprawa: Przy starcie od 0 CZASAMI występuje jakiś świst jakby coś było nieszczelne. Ale to czasami. Występuję to podczas pedału gazu w podłodze. Czego to może być nieszczelność?
Kolego, a czy to nie odgłos turbiny przypadkiem?
bardziej obstawiałbym tą nieszczęsną rurę intercoolera, objawy miałem takie same,myślałem że filtr(ale filtra u mnie brak jak sie okazalo), później doszedł świst-załamany obstawiałem turbo, okazało się że to rura intercoolera która nowa kosztuje 250 czy tam 270zł w ASO

intercooler

: 3 maja 2014, o 12:43
autor: icebear
Też zacząłbym od sprawdzenia turbiny i przewodów powiązanych z nią -tak jak wspomniał master-pit .
Nie chce się wprost wierzyć, że to dpf -ale to wszystko kwestia wiary :mrgreen:

: 3 maja 2014, o 14:03
autor: kutacso
Turbina nie, bo ładnie gwiżdżę, i lata jak należy.

Ten taki nietypowy świst występuje w 2/3 przypadków startu od 0 z gazem w podłodze. Na pewno szukać trzeba nieszczelności przy jakiejś opasce przy dolocie intercoolera.


A co do sondy lambda, można jeździć czy raczej to jest mus żeby w pierwszej kolejności to naprawić?

w temacie

: 3 maja 2014, o 18:45
autor: zarys
Nie masz na co czekać. Sonda lambda steruje składem mieszanki. Chyba zdajesz sobie sprawę co to znaczy?

: 4 maja 2014, o 20:07
autor: kutacso
Zarys,

A mógłbyś mi powiedzieć i pomóc jak mam szukać takiej, aby dobrą kupić?
Sorry, ale jestem laikiem w tej kwesti, ogólnie jeżeli chodzi o mercedesy bo to jest moje pierwsze auto tej klasy. Przesiadłem sie z golfa IV.


Dokładnie to jest c 320 cdi 2007 rok produkcji, 4 matic, skrzynia 7g tronic.
Nie wiem co jeszcze potrzebne do wyszukania tej części.

Oraz rodzi mi się kolejne pytanie: czy sam z wymianą sobie poradzę? Bo szykuje się na chipa tego auta i przy okazji by mi błąd po wymianie wykasował.


Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-05-04, 20:10 ]
Czy ta jest odpowiednia?

http://allegro.pl/mercedes-sonda-lambda ... 48163.html

w temacie

: 4 maja 2014, o 20:29
autor: zarys
W ciemno, odwróć to pytanie do kol. NOC, to jest wyrocznia, ja mogę mu sznurowadła u sandałów zawiązać. I tyle w tym temacie.

: 5 maja 2014, o 15:06
autor: kutacso
W takim razie kolego Noc pomożesz mi?

: 22 cze 2014, o 17:29
autor: Oli
noc pisze:.

UWAGA. Ta dama jest obsługiwana od pewnej daty przez system XENTRY, a nie DAS.
To znaczy, że stare systemy Star Diagnosis nie czytają błędów.
Od 5/2012 model 204 jest obsługiwany tylko przez Xentry.
noc pisze:.
Koledzy - 99% warsztatów prywatnych MB nie jest w stanie diagnozować Waszych dam, lub diagnozuje przez China i nie ma błędów w systemach silnika i in. :lol: :mrgreen: :-D :-P
Te "sprzęty" są do d.....
Sprzęty są jak najbardziej ok trzeba tylko kupić odpowiedniego klona HQ. Lub poszukać źródła ori bo takie też za normalne pieniądze można kupić.

: 7 lip 2014, o 21:17
autor: kupuiec
Witam. Mam dwa pytanka:1)Czy w momencie załączenia wypalania się dpf-u kierujący jest w jakiś sposób o tym informowany? Czy nie powinno wtedy wzrosnąć chwilowe spalanie podczas jazdy, jeśli tak to jakie u Was występują wartości.
2)Może ktoś wie gdzie wkręcony jest czujnik temperatury spalin(nr kat. A0071539428), a jeszcze lepiej jakby ktoś podrzucił mi na email foto. Jestem posiadaczem MB W204 2008r 170KM skrzynia manual, kombi.