Forum MERCEDES C KLASA - W204

Forum Mercedesa klasy C (2007- 2014)


Teraz jest 21 lip 2018, o 14:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sty 2018, o 13:51 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
Witam wszystkich. Wygląda na to, że zrobie kolejny toturial co do wymiany oleju w skrzynii automatycznej 7G Tronic Plus. Tutejszy dealer chciał mnie skasować 420EUR za tą usługe.

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 00:13 
Offline

Dołączył(a): 21 paź 2015, o 21:14
Posty: 1663
Lokalizacja: Wrocław CiTy
Pochwały: 17
Oooo fuck...jakies nieporozumienie...

_________________
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 20:35 
Offline

Dołączył(a): 10 lis 2017, o 19:26
Posty: 29
Mnie taka wymiana kosztowala niecale 90£ za robocizne+120£ zestaw naprawczy.

_________________
VIN WDDGF81X68F195043


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 20:41 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
Cene podałem z ASO ;-) wymiane zrobie samemu :-) olej będzi mnie kosztował wgranicy 100Eur plus zestaw uszczelek, filtr, śruby itp :-) z lompką zamkne się w 200Eur

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 20:53 
Offline

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 09:48
Posty: 24
Lokalizacja: Wa-wa
Robiłem niedawno w ASO w Warszawie - niecałe 1100 zł za całość

_________________
W204 C200 Avantgarde '11
WDD2040481A594652


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:51 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
To Polska :-D Nie będę jechał specjalnie 2000km żeby mi olej wymienili :lol:

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2018, o 08:59 
Offline

Dołączył(a): 12 sty 2018, o 18:28
Posty: 64
Pochwały: 1
Wymiana w ASO jest dynamiczna - czy tylko zlewają z miski? Trzymacie się wydłużonego przebiegu dla tej skrzyni (bodaj 90k km?) czy wymieniacie wcześniej?

_________________
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2018, o 09:37 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
Według mojego ASO interwał wymiany to 120 000KM. Jeszcze nie przeglądałem WIS dokładnie co do tego ale obiło mi się o uszy, że pierwszą wymiane robili po 50 000KM - nie wiem czemu takby mieli robić, skoro interwał jest ustawiony na 120 000KM. Co do wymiany oleju w 7G Tronic Plus to z tego co wiem, każda skrzynia ma śrube spustową na konwerterze więc wymiana dynamiczna w czasei normalnego użytkowania nie ma żadnego sensu :-D Do wymiany jest chyba potrzebne 9L oleju - oryginał z ASO lub np Fuchs ATF 7134 FE - olej który w 99% jest zalewany do butelek w MB - znajduje też się na liście w bevo więc śmiało możecie go lać. Co do filtrów, uszczelek itp. to jednak zalecałbym kupić wszystko w ASO, cena kompletu nie powala z nóg i wynosi coś około 200zł ze wszystkim co będzie potrzebne do wymiany. W WIS dokopałem się też, że trzeba wymienić śruby mocujące miski + plastikowy "króciec" do przelewu w misce.

Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD. Jest to bardzo ważne gdyż olej musi mieć odpowiednią temperature, żeby dokładnie zrobić "poziom" oleju w misce. Niedługo będę robił taką wymiane u siebie. Planuje zrobić filmik przedstawijący całą procedure wymiany, krok po kroku. Jeszcze jedno, do zalania nowego oleju potrzebujemy pompki ciśnieniowej. Olej pompujemy do skrzyni od dołu poprzez śube od spustu w misce. Dobrze by było gdyby pompka była wyposażona w odpowiedni zaworej który zamknie powrót olej ze spustu.

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2018, o 09:50 
Offline

Dołączył(a): 12 sty 2018, o 18:28
Posty: 64
Pochwały: 1
Z tą śrubą w konwerterze jest taki kłopot, że jak masz start stop to trzeba odkręcać pompę oleju:
DIY masz tu:
http://www.benzworld.org/forums/w221-s- ... ronic.html

a tu z pompą start stop:
http://www.benzworld.org/forums/w221-s- ... nic-3.html

_________________
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2018, o 12:38 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
Jak już jesteś pod samochodem to z tym nie ma problemu :-D

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 sty 2018, o 22:14 
Offline
VIP

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 09:00
Posty: 123
Lokalizacja: SWD
Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD.

Pirometr zczyta nie mniej dokładnie, a nie trzeba nic podpinać kablowego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29 sty 2018, o 09:42 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
No właśnie nie do końca GGabriel :-D Miska będzie miała inną temperature niż czujnik temperatury oleju - nie tylko ja jestem tego zdania a wielu innych speców w UK, USA czy u Nas w PL ;-) ale każdy zrobi jak chce.

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 10:42 
Offline
VIP

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 09:00
Posty: 123
Lokalizacja: SWD
ktos92 napisał(a):
No właśnie nie do końca GGabriel :-D Miska będzie miała inną temperature niż czujnik temperatury oleju - nie tylko ja jestem tego zdania a wielu innych speców w UK, USA czy u Nas w PL ;-) ale każdy zrobi jak chce.
Ciekawe jaka jest ta różnica może ktoś będzie miał możliwość sprawdzić.
Olej powinien "rozprowadzić" temperature. Kiedyś wymieniałem w A4 ZF 5HP19 i pomiędzy piro a VAG OBD nie było różnicy większej niż 1C.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 13:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 12:40
Posty: 2114
Lokalizacja: Galway
Pochwały: 38
Koniec końcow, stanęło na wymianie oleju w serwisie :-D Miałem gwarancje i mały problem. Na skrzyni od czasu doc zasu wylatywał mi błąd 2703, konwerter jest cały wg ASO. Mam na to biuletyn serwisowy więc dzisiaj wieczorem wrzuce. Przy okazji tego zabiegu został wymieniony cały olej w skrzyni + olej w konwerterze. Skończyła się odczuwalna zmiana biegów z 3/4 i 4/3. Wszystko działa gładko teraz. Postaram się wrzucić dokumentu z WIS odnośnie wymiany oleju w skrzyni 7G Tronic Plus ale ejst ich troche w zależności od tego czy mamy 4 matic czy nie :-D Rozmawiałem też z serwusantem odnośnie tej usterki w tej skrzyni i stwierdził, że jest to wada produkcyjna. Po za gwarancją neistety musimy toz robić na własny koszt a zrobienie tego troche kosztuje, trzeba wyjąć skrzynie. Druga sprawa to interwał serwisowy 7G Tronic Plus - mechanik w ASO dał mi jasno do zrozumienia, że interwał 120 000km dla tej skrzyni jest troche przy duży i osobiście powiedział, że serwis robiłby co 60 000km. Sam ma W204 po lifcie.

Jeszcze na koniec dodam, że jazda z tym błędem może doprowadzić do uszkodzenia wandlera/sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera i wtedy robi się naprawde wesoło :-D


Załączniki:
Komentarz: Biuletyn Serwisowy
LI27.20-P-055758_Ver_11.pdf [44.86 KiB]
Pobrane 49 razy

_________________
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 17:32 
Offline
VIP

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 09:00
Posty: 123
Lokalizacja: SWD
ktos92 napisał(a):
Koniec końcow, stanęło na wymianie oleju w serwisie :-D Miałem gwarancje i mały problem. Na skrzyni od czasu doc zasu wylatywał mi błąd 2703, konwerter jest cały wg ASO, skrzynia została wyjęta i wałek ze skrzyni został potraktowany chyba odpowiednim papierem ściernym. Mam na to biuletyn serwisowy więc dzisiaj wieczorem wrzuce. Przy okazji tego zabiegu został wymieniony cały olej w skrzyni + olej w konwerterze. Skończyła się odczuwalna zmiana biegów z 3/4 i 4/3. Wszystko działa gładko teraz. Postaram się wrzucić dokumentu z WIS odnośnie wymiany oleju w skrzyni 7G Tronic Plus ale ejst ich troche w zależności od tego czy mamy 4 matic czy nie :-D Rozmawiałem też z serwusantem odnośnie tej usterki w tej skrzyni i stwierdził, że jest to wada produkcyjna. Po za gwarancją neistety musimy toz robić na własny koszt a zrobienie tego troche kosztuje, trzeba wyjąć skrzynie. Druga sprawa to interwał serwisowy 7G Tronic Plus - mechanik w ASO dał mi jasno do zrozumienia, że interwał 120 000km dla tej skrzyni jest troche przy duży i osobiście powiedział, że serwis robiłby co 60 000km. Sam ma W204 po lifcie.

Jeszcze na koniec dodam, że jazda z tym błędem może doprowadzić do uszkodzenia wandlera/sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera i wtedy robi się naprawde wesoło :-D
Ten błąd "wyskakuje" na zegarach? Czy tylko SD go wykrywa?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


części mercedes

Sklep z częściami do Mercedesa - MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis komputerowy