Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Witam wszystkich, wygląda na to, że i mnie dopadł problem blokady ESL. Padła od tak nie dając żadnych objawów. Wróciłem do samochodu, kluczyk w stacyjke i już wiedziałem, że będe miał problem. Nie usłyszałem charakterystycznego kliknięcia po włożeniu kluczyka, po przekręceniu zero reakcji tylko delikatnie tykanie z kolumny kierowniczej. Naszczęście wiedziałem, że to może mnie spotkać i koła zawsze zostawiałem w pozycji na wprost - tak w razie W. Auto zawiozłem na lawacie do znajomego warsztatu. Kolega użyczył mi miejsca, żebym mógł to ustrojstwo zdemontować. Nie jest to wcale skomplikowana czynność. Z tego wszystkiego zapomniałem zapisać numery kluczy jakich użyłem ale dacie rade je dobrać bez najmniejszego problemu.
Postanowiłem to zrobić drogą dłuższą a mianowicie poprzez demontaż całej kolumny dla swojej wygody - - mam spore dłonie.
1A. Demontujemy osłone nóg kierowcy, 4 małe śrubki, jedna jest obok klamki która otwiera maske. Wyciągamy też OBD jest na sliderach które należy wysunąć.
1B. Demontujemy poduszke powietrzną - TORX 30
- Odpinamy kabelki z kierownicy
2. Odkręcamy kierownice, przed zdjęciem robimy delikatny ślad flamastrem aczkolwiek są tam już zrobione wcięcia.
3. Demontujemy czujnik skrętu razem z modułem kierunkowskazów itp itp. Pod spodem plasitku jest czerwony kołeczek który należy odgiąć delikatnie i ruchami elementu lewo, prawo, góra, dół w końcu zejdzie.
4. Lekko odchylamy całość i odpinamy jeden kabel który jest zabezpieczony takim czarnym klipsem. należy go wyjąć.
5. Demontujemy osłonke skóro podobną kolumny.
6. Demontujemy plastikową ramke zegarów. Lekko ciągnąc ją od spodu, na górze możemy sobie poradzić jakimś plastikiem do zatrzasków.
7. Teraz należy odkręcić śruby kolumny. Trzyma się na czterech śrubach dwie z przodu i dwie z tyłu. Najpierw odkręcamy/luzujemy te z przodu następnie później te z tyłu.
8. Odpinamy wtyczke od ESL która jest z boku na kolumnie po prawej stronie.
9. Odkręcamy śrube która trzyma kolumne na wale. Wał wchodzi tylko w jedno miejsce więc nie musimy zaznaczać.
10. Kolumne wyciągamy dołem od strony pedałow, trzeba znaleźć odpowiedni kąt i wyjdzie.
11. Odkręcamy śrube na ESL i wciskam pin do środka, wyjmując ESL - ja użyłem płaskiego klucza ponieważ nasadka nie chciała wejść, za mało meijsca, jeżeli jest zblokowany, możemy wysłać całą kolumne do warsztatu lub spróbować wyjąć go samemu. Przed odepnięciem możemy go postukać młotkiem, wkładając w tym samym czasie kluczyk lub przed zdjęciem kierownicy i całej kolumny odblokować regulacje kierownicy i uderzyć pare razy razy góra dół - oczywiście sposób zadziała jeżeli ESL jest uszkodzony mechanicznie, jak jest uszkodzony elektronicznie możemy wywiercić małą dziurke i manualnie przesunąć tryby małym śrubokrętem lub zostawić to panom od regeneracji.
13. Na koniec wyjmujemy stacyjke pamiętając aby ją odkręcić na froncie. Możecie użyc jakiegoś płaskiego plastiku chodźby do zatrzasków i delikatnie przekręcać kołęczko które trzyma EIS.
Cieszmy się wyjętym ESL. Należy komplet ESL, EIS i kluczyk zawieść do fachowca. Ja się zdecydowałem na emulator u Panów w Częstochowie - 720zł + 2 lata gwarancji.
Postanowiłem to zrobić drogą dłuższą a mianowicie poprzez demontaż całej kolumny dla swojej wygody - - mam spore dłonie.
1A. Demontujemy osłone nóg kierowcy, 4 małe śrubki, jedna jest obok klamki która otwiera maske. Wyciągamy też OBD jest na sliderach które należy wysunąć.
1B. Demontujemy poduszke powietrzną - TORX 30
- Odpinamy kabelki z kierownicy
2. Odkręcamy kierownice, przed zdjęciem robimy delikatny ślad flamastrem aczkolwiek są tam już zrobione wcięcia.
3. Demontujemy czujnik skrętu razem z modułem kierunkowskazów itp itp. Pod spodem plasitku jest czerwony kołeczek który należy odgiąć delikatnie i ruchami elementu lewo, prawo, góra, dół w końcu zejdzie.
4. Lekko odchylamy całość i odpinamy jeden kabel który jest zabezpieczony takim czarnym klipsem. należy go wyjąć.
5. Demontujemy osłonke skóro podobną kolumny.
6. Demontujemy plastikową ramke zegarów. Lekko ciągnąc ją od spodu, na górze możemy sobie poradzić jakimś plastikiem do zatrzasków.
7. Teraz należy odkręcić śruby kolumny. Trzyma się na czterech śrubach dwie z przodu i dwie z tyłu. Najpierw odkręcamy/luzujemy te z przodu następnie później te z tyłu.
8. Odpinamy wtyczke od ESL która jest z boku na kolumnie po prawej stronie.
9. Odkręcamy śrube która trzyma kolumne na wale. Wał wchodzi tylko w jedno miejsce więc nie musimy zaznaczać.
10. Kolumne wyciągamy dołem od strony pedałow, trzeba znaleźć odpowiedni kąt i wyjdzie.
11. Odkręcamy śrube na ESL i wciskam pin do środka, wyjmując ESL - ja użyłem płaskiego klucza ponieważ nasadka nie chciała wejść, za mało meijsca, jeżeli jest zblokowany, możemy wysłać całą kolumne do warsztatu lub spróbować wyjąć go samemu. Przed odepnięciem możemy go postukać młotkiem, wkładając w tym samym czasie kluczyk lub przed zdjęciem kierownicy i całej kolumny odblokować regulacje kierownicy i uderzyć pare razy razy góra dół - oczywiście sposób zadziała jeżeli ESL jest uszkodzony mechanicznie, jak jest uszkodzony elektronicznie możemy wywiercić małą dziurke i manualnie przesunąć tryby małym śrubokrętem lub zostawić to panom od regeneracji.
13. Na koniec wyjmujemy stacyjke pamiętając aby ją odkręcić na froncie. Możecie użyc jakiegoś płaskiego plastiku chodźby do zatrzasków i delikatnie przekręcać kołęczko które trzyma EIS.
Cieszmy się wyjętym ESL. Należy komplet ESL, EIS i kluczyk zawieść do fachowca. Ja się zdecydowałem na emulator u Panów w Częstochowie - 720zł + 2 lata gwarancji.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Bez demontażu kierownicy da się to zrobić?
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Tak, ale narzucasz troche ku*** pod nosem
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Demontaz kierownicy na czesci pierwsze to 15 minut roboty (tylko troche odwagi:P).
Swoją drogą super pożyteczny tutorial !!! BRAWO TY:)
Swoją drogą super pożyteczny tutorial !!! BRAWO TY:)
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Wymiana tego ustrojstwa nie jest taka ciężka jakby się wydawała. Każdy kto ma troche oleju w głowie powinien sobie poradzić. Jeśli chodzi o samą blokade to nie dawała ona żadnych oznak zużycia. Nigdy się nie zablkowała, zawsze działała aż do pewnego pięknego momentu. Szczęście w nieszczęściu, że nie musiałem tego robić pod sklepem. Rada dla wszystkich. Podczas parkowania - koła na wprost
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Powiem Wam, że jestem trochę przerażony aby tak bebeszyć auto :D
Wolałbym ją w razie czego wyciągnąć bez wyciągania całej kolumny kierownicy :)
Wolałbym ją w razie czego wyciągnąć bez wyciągania całej kolumny kierownicy :)
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Jeżeli blokada jest w pozycji nie zablokowanej jest taka możliwość ale uwierz mi, że narzucasz kur*** pod nosem tyle, że głowa boli. Musisz opuścić kolumne tak czy siak na śrubach - w innym wypadku nie dasz rady odkręcić śruby z tyłu i wyjąć ESL. Uwierz mi, że jest łatwiej na wyciągniętej. Ja troche narzucałem kur*** pod nosem jak wkładałem kolumne spowrotem. Miałem mały problem, żeby trafić dobrze w wieloklin na dole. Trzeba uważać żeby nie robić tego na siłe, wieloklin wygląda na dość miękki więc posłużyłem się WD40, żeby dać tam troche poślizgu i weszło jak w masło. Nie ma czego się bać. Jest troche wtyczek do odpinania ale bez przesady. Podstawa do odpięty akumulator!!! Jeszcze jedna rada dla tych co mogą mieć problem z ESL. Jeżeli blokada nam padła i jest w pozycji niezablokowanej, nie wymujcie kluczyka ze stacyjki. Ja to zrobiłem i blokada się zablokowała, naszczęście po paru próbach rano odblkowała się sama więc miałem o wiele mniej roboty.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Czy ktoś może wytłumaczyć dwie rzeczy?
1. Dlaczego dobrze jest aby kierownica była na wprost?
2. Dlaczego nie wyciągać kluczyka? Jeżeli kluczyk jest włożony i blokada odblokowana, to czy nie lepiej od razu podjechać do specjalisty?
Po prostu jestem zielony i przerażony. A im więcej się wie, tym mniej diabeł straszny.
1. Dlaczego dobrze jest aby kierownica była na wprost?
2. Dlaczego nie wyciągać kluczyka? Jeżeli kluczyk jest włożony i blokada odblokowana, to czy nie lepiej od razu podjechać do specjalisty?
Po prostu jestem zielony i przerażony. A im więcej się wie, tym mniej diabeł straszny.
MB C 180 CGI 156 km.S204 - 2011 /WDD2042491F635514
Przebieg lipiec 2016 - 37 000 km. Maj 2017 - 44 500 km. Maj 2018 - 51300 km.
MB E 200 CGI 184 km.C207 - 2011 /WDD2073481F127241
Przebieg lipiec 2016 - 35 000 km. Maj 2017 - 38400 km. Maj 2018 - 40400 km.
Przebieg lipiec 2016 - 37 000 km. Maj 2017 - 44 500 km. Maj 2018 - 51300 km.
MB E 200 CGI 184 km.C207 - 2011 /WDD2073481F127241
Przebieg lipiec 2016 - 35 000 km. Maj 2017 - 38400 km. Maj 2018 - 40400 km.
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
1.
Najbezpieczniej zostawiać kierownice w tej pozycji podczas aprkwoania, w razie całkowitej awarii ELS - mówie tutaj o awarii mechanicznej - podczas blokady nie będziemy mogli skręcić kół.
2. Gdy jest padnięty ESL - elektronicznie czy też mechanicznie - np gdy wsiadamy do samochodu, wkładamy kluczyk i nie słyszymy charakterystycznego kliknięcia są 2 możliwości albo blokada niezostała zablokowana podczas wcześniejszego wyjęcia kluczyka lub blokada jest zablokowana i nie ESl nie daje rady jej odblokować. Podczas tej awarii elektryka w samochodzie działa typu radio, szyby itp lecz, po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon na desce nie mamy żadnych kontrolek. Główny wyświetlacz działa lecz samochód nie daje żadnych oznak życia - nie możemy odpalić silnika - brak reakcji na zapłon. Gdy możemy skręcać kierownicą kluczyk najlepiej zostawić w stacyjce. Po wyjęciu kluczyka ESL będzie próbował zablokować keirownice. Jak się przysłuchamy usłyszymy delikatnie tykanie z kolumny keirowniczej. Gdy będziemy mieli pecha ESL da rade włączyć blokade i możemy skończyć na zablokowanej kierownicy. W takim wypadku najlepiej jest zostawić kluczyk i scholować auto do specjalisty który będzie wiedział jak się tym zająć. Gdy ESL jest w pozycji zablokowanej możemy spróbować go odblokować poprzez odblokowanie mechanizmu ustawienia pozycji keirownicy i uderzenia góra, dół w tym samym momencie wsadzając kluczyk - jest szansa, że się odblokuje, u mnie pomogło.
Najbezpieczniej zostawiać kierownice w tej pozycji podczas aprkwoania, w razie całkowitej awarii ELS - mówie tutaj o awarii mechanicznej - podczas blokady nie będziemy mogli skręcić kół.
2. Gdy jest padnięty ESL - elektronicznie czy też mechanicznie - np gdy wsiadamy do samochodu, wkładamy kluczyk i nie słyszymy charakterystycznego kliknięcia są 2 możliwości albo blokada niezostała zablokowana podczas wcześniejszego wyjęcia kluczyka lub blokada jest zablokowana i nie ESl nie daje rady jej odblokować. Podczas tej awarii elektryka w samochodzie działa typu radio, szyby itp lecz, po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon na desce nie mamy żadnych kontrolek. Główny wyświetlacz działa lecz samochód nie daje żadnych oznak życia - nie możemy odpalić silnika - brak reakcji na zapłon. Gdy możemy skręcać kierownicą kluczyk najlepiej zostawić w stacyjce. Po wyjęciu kluczyka ESL będzie próbował zablokować keirownice. Jak się przysłuchamy usłyszymy delikatnie tykanie z kolumny keirowniczej. Gdy będziemy mieli pecha ESL da rade włączyć blokade i możemy skończyć na zablokowanej kierownicy. W takim wypadku najlepiej jest zostawić kluczyk i scholować auto do specjalisty który będzie wiedział jak się tym zająć. Gdy ESL jest w pozycji zablokowanej możemy spróbować go odblokować poprzez odblokowanie mechanizmu ustawienia pozycji keirownicy i uderzenia góra, dół w tym samym momencie wsadzając kluczyk - jest szansa, że się odblokuje, u mnie pomogło.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
tak z ciekawości jaki przebieg miałeś jak padło ?
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Prawdziwe 169 xxx km
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Kto to są "panowie z Częstochowy"?
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
u mnie 174 i czasem silniczek nie domaga właśnie chce emulator wsadzic jak tylko bede mial czas to albo częstochowa albo kruszwica mam nadzieje ze rygiel mnie nie ubiegnie zobaczymyktos92 pisze:Prawdziwe 169 xxx km
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Jakbyś podjechał do częstochowy to na momencie by Ci to zrobili na Twojej blokadzie.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż
Wiem rozmawialem juz z zarowno częstochową jak i Kruszwicą do Częstochowy mam bliżej ...ktos92 pisze:Jakbyś podjechał do częstochowy to na momencie by Ci to zrobili na Twojej blokadzie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości