Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646
Cześć, parę dni temu zauważyłem, ze pompa podciśnienia jest bardzo mocno zapocona olejem. Jednak tylko w tym miejscu, którego zwykle nie widać, należy spojrzeć od spodu i najlepiej z latarką. Nie lubię takich sytuacji więc zabrałem się za naprawę.
Posiadając niezbędne narzędzia stopień trudności szacuję na 2/10 i 45 min czasu pracy wraz z czyszczeniem.
Potrzebujemy części:
- duży o`ring - A6119970745 (element nr 10)
- mały o`ring - A6689970145 (element nr 15)
Potrzebne narzędzia:
- nasadka torx E10 (niezbędna)
- przydać się może klucz dynamometryczny (zakres obejmujący 14Nm)
Działamy:
1) Na zdjęciu poniżej widać już czystą pompę, przed demontażem była cała czarna
a) odłączamy wtyczkę czujnika powietrza 1. (niekonieczne, ale wygodne)
b) odłączamy przewód podciśnienia 3.
c) odkręcamy śrubę trzymającą przewód cieczy chłodzącej i przewody elektryczne 4. (niekonieczne, ale jest wygodniej)
d) luzujemy i odkręcamy dwie śruby mocujące pompę podciśnienia do głowicy 2.
2) Ostrożnie wyciągamy pompę
3) Ściągamy z pompy stare oringi (jestem zwolennikiem nieniszczenia starych elementów, póki nie przekonam się, że nowe pasują jednak mały oring stał się wręcz sypki ;) rozpadł się na kawałki, a duży - sam wypadł z rowka tak się rozciągnął). Następnie możemy wyczyścić pompę jakimś preparatem i zakładamy nowe
4) Opcjonalnie czyścimy głowicę ze starego oleju i zakładamy pompę w odwrotnej kolejności zwracając uwagę żeby ząbek na pompie pasował w wycięcie w silniku (inaczej i tak nie wejdzie)
a) śruby mocujące pompę przykręcamy z momentem 14Nm
b) śrubę mocującą przewód cieczy chłodzącej (opcjonalnie odkręcony) 9Nm
c) podłączamy przewód podciśnienia na króciec
Posiadając niezbędne narzędzia stopień trudności szacuję na 2/10 i 45 min czasu pracy wraz z czyszczeniem.
Potrzebujemy części:
- duży o`ring - A6119970745 (element nr 10)
- mały o`ring - A6689970145 (element nr 15)
Potrzebne narzędzia:
- nasadka torx E10 (niezbędna)
- przydać się może klucz dynamometryczny (zakres obejmujący 14Nm)
Działamy:
1) Na zdjęciu poniżej widać już czystą pompę, przed demontażem była cała czarna
a) odłączamy wtyczkę czujnika powietrza 1. (niekonieczne, ale wygodne)
b) odłączamy przewód podciśnienia 3.
c) odkręcamy śrubę trzymającą przewód cieczy chłodzącej i przewody elektryczne 4. (niekonieczne, ale jest wygodniej)
d) luzujemy i odkręcamy dwie śruby mocujące pompę podciśnienia do głowicy 2.
2) Ostrożnie wyciągamy pompę
3) Ściągamy z pompy stare oringi (jestem zwolennikiem nieniszczenia starych elementów, póki nie przekonam się, że nowe pasują jednak mały oring stał się wręcz sypki ;) rozpadł się na kawałki, a duży - sam wypadł z rowka tak się rozciągnął). Następnie możemy wyczyścić pompę jakimś preparatem i zakładamy nowe
4) Opcjonalnie czyścimy głowicę ze starego oleju i zakładamy pompę w odwrotnej kolejności zwracając uwagę żeby ząbek na pompie pasował w wycięcie w silniku (inaczej i tak nie wejdzie)
a) śruby mocujące pompę przykręcamy z momentem 14Nm
b) śrubę mocującą przewód cieczy chłodzącej (opcjonalnie odkręcony) 9Nm
c) podłączamy przewód podciśnienia na króciec
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Oprócz pocenia miałeś jakieś objawy rozszczelnionej pompy?
PS.
Dzięki za tutka
PS.
Dzięki za tutka
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Absolutnie żadnych, efekt taki sam jak niedokręcony korek wlewu oleju, wszędzie brudno i nie widać skąd się leje w końcu.
Nieszczelność pompy to trochę za dużo powiedziane, pompa sama w sobie jest szczelna, ciekło spomiędzy jej osadzenia w głowicy.
Nieszczelność pompy to trochę za dużo powiedziane, pompa sama w sobie jest szczelna, ciekło spomiędzy jej osadzenia w głowicy.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Info o wymianie jak najbardziej się przyda :) U mnie czyściutko. Takie zapocenie by się zdarzyło? Może już ktoś grzebał w tym miejscu? Troszkę felerne bo akurat mocowanie osłony górnej, może przy wciskaniu osłony ktoś mocniej pięścią uderzył i się mały wyciek zrobił?
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
No i ja dzisiaj popatrzyłem od spodu i też widzę zapocenie w miejcu niewidocznym.
Pewnie też mnie czeka wymiana tych uszczelek. Czy ktoś może zobaczyć czy do mnie idą te same uszczelki co do kolegi?
Czy bez klucza dynamometrycznego sobie poradze?
Pewnie też mnie czeka wymiana tych uszczelek. Czy ktoś może zobaczyć czy do mnie idą te same uszczelki co do kolegi?
Czy bez klucza dynamometrycznego sobie poradze?
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Może ktoś zerknąć jakie nr uszczelek oringów podchodza do mojej vacum pompy?
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Dzięki kolego za tutka.
Dodam, że jeśli ktoś nie ma nasadki Torx E10 to pasuje nasadka sześciokątna nr 8.
Po wyciągnięciu pompy miałem taką samą sytuację. Od spodu uwalona olejem. Uszczelki twarde jakby plastikowe rozpadające się w palcach.
Koszt uszczelek w ASO 24zł. Wymiana około 1h.
Dodam, że jeśli ktoś nie ma nasadki Torx E10 to pasuje nasadka sześciokątna nr 8.
Po wyciągnięciu pompy miałem taką samą sytuację. Od spodu uwalona olejem. Uszczelki twarde jakby plastikowe rozpadające się w palcach.
Koszt uszczelek w ASO 24zł. Wymiana około 1h.
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Koledzy powiedzcie mi czy, pompa vacum może się pocić olejem na łączeniu dekielka - oczywiście z dołu. Poniżej zaznaczyłem na fotach to miejsce o które mi chodzi, jeśli tak to jak to uszczelnić? Odkręcić śruby i ściągnać dekielek(mogę to zrobić na założonej pompie na silniu? Chodzi mi o to, że musiałbym znowu czekać na nowe uszczelki z ASO jeśli wyciągnąłbym pompę)? Nic stamtąd nie wyskoczy? Jakaś sprężynka? i Skręcić wraz z użyciem sylikonu?
Czy raczej jeśli pojawia się tam olej to jest to bardziej z łączenia z głowicą?
Czy raczej jeśli pojawia się tam olej to jest to bardziej z łączenia z głowicą?
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Sprawa wyglada tak, że chyba lekko poci mi się z łączenia dekla tej pompy vacum ale niestety nie dałem rady odkręcić tych torxów...
Czy jest sens kupować używkę? Bo nówki trochę kosztują.
Czy jest sens kupować używkę? Bo nówki trochę kosztują.
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Ciekła mi pompa na łączeniu dekielka - wymieniona na inną i jest sucho.
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
A nie idzie wymienić uszczelki pod tym dekielkiem? O ile tam jakaś jest...diabeelek pisze:Ciekła mi pompa na łączeniu dekielka - wymieniona na inną i jest sucho.
C220 CDI 2009r. sedan
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6
Nie mogłem tego rozebrać...Śruby albo zapieczone albo zaklejone
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646
Witam, mam odłączony wężyk podciśnienia , ktoś podpowie dlaczego? , (jak kupiłem tak już było, poprzedni właściciel nie wiedział)
VIN: WDD2042081F104707
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646
Dodam może, że ten chudszy wężyk u mnie jest odłączony a w trójniku jest zaślepiony otwór.
VIN: WDD2042081F104707
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646
Sam raczej się nie odłączył. poprzedni właściciel kupił go i tak było. Trójnik jest zaślepiony śrubką a ten cienki jest przypięty trytką. Chyba spróbuję podłączyć i zobaczę jakie będą ewentualnie objawy. może coś było nie tak i ktoś go odłączył, ale ciekawi mnie jaką on pełni funkcję.
VIN: WDD2042081F104707
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości