Wymiana pokręteł klimatyzacji F na C - US na EU [08-12]

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Hamrok
Moderator
Posty: 168
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Wymiana pokręteł klimatyzacji F na C - US na EU [08-12]

Post autor: Hamrok »

Poniżej opisuje sposób w jaki można przerobić panel klimatyzacji z wersję US na wersje europejską. Ze względu na inne funkcje oryginalnego panelu - opcja MAX COOL zamiast MONO zdecydowałem się przełożyć tylko pokrętła temperatury tak aby wskazania były w *C zamiast *F, zostawiając cała elektronikę sterującą.

Do podmiany potrzebny będzie panel europejski z pokrętłami w stopniach Celsjusza odpowiedni do posiadanej wersji (np 2 przyciski w pokrętle, zamiast jednego AUTO), elektronika może być uszkodzona, ważne aby pokrętła wyglądały dobrze i nie były uszkodzone, wkrętak Torx T9, ściągacze do tapicerki, aby wyciągnąć panel z auta.

1. Na początku wymontowujemy oryginalny panel z auta. Opis i zdjęcia w poniższym linku. Opis pasuje do W204 przedliftowego jak równieżdo GLK.

W204 - przed lift https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

2. Rozkręcamy panel dawcy i oryginalny panel w ten sam sposób - miejsca śrubek zaznaczone na zdjęciu, pod naklejką również znajduje się śrubka.
3.jpg
3. Wyciągamy płytkę z elektroniką z obu paneli, nie ma żadnych zatrzasków, elektronikę dawcy najlepiej odłożyć gdzieś indziej aby się nie pomylić przy składaniu.
1.jpg
4. Z panelu dawcy wyciskamy pokrętło temperatury z mechanizmem, lekko naciskając w zaznaczonych miejscach.
4.jpg
Pokrętło powinno lekko wyjść na zewnątrz. W zaznaczonych miejscach znajdują się zatrzaski.
5.jpg
To samo robimy z oryginalnym panelem.

5. Mając oba pokrętła wyciągnięte, zamieniamy je miejscami, odpowiednio ustawiamy i wciskamy delikatnie do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia.
7.jpg
2.jpg
6. W identyczny sposób postępujemy z drugim pokrętłem.

7. Sprawdzamy czy pokrętła obracają się prawidłowo. Jeśli tak wkładamy płytkę z elektroniką, zakładamy tylną obudowę i przykręcamy śrubki.

Oryginalny panel z podmienionymi pokrętłami montujemy w aucie i sprawdzamy czy wszystko działa.

Być może instrukcja będzie również pasować dla modeli poliftowych, jednak nie miałem poliftowego panelu w ręku i nie jestem w stanie potwierdzić że mechanizm pokręteł da się wymienić w identyczny sposób. Jeśli ktoś ma wymontowany taki panel może sprawdzić i dopisać czy również da się w ten sposób wymontować pokrętła w polifcie.
GLK 350 4Matic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość